Naslovna > Tehnika > Testiranje na ekstremnim temperaturama u Južnoj Africi

FCA Iza scene

Testiranje na ekstremnim temperaturama u Južnoj Africi

Druga epizoda jedinstvenog projekta FCA koja otkriva posao koji se obavlja iza scene kako bi se dostigli visoki standardi kvaliteta, bezbjednosti, pouzdanosti i komfora svakog modela...

 

Prva epizoda FCA „Iza scene“ pokazala je testove obavljene na automobilima pri polarnim temperaturama u gradu Arjeplog. U drugoj epizodi, putujemo nekih 15.000 km južno u Apington (Upington), u južnoafričku provinciju Severni Kejp (Northern Cape), na granici s Bocvanom i Namibijom, radi testiranja u vrelim i suvim uslovima. Grad je osnovan 1884. godine i nazvan je po kolonizatoru Tomasu Apingtonu (Thomas Upington), i nalazi se na obalama rijeke Oranje na 835 metara iznad nivoa mora. On je takođe glavna pristupna tačka za park Kalahari, jedan od najvažnijih u zemlji, koji se nalazi na granici s Bocvanom. Iako se većina testova obavlja u južnoj Evropi i Siciliji, Apington je odabran jer plan razvoja automobila nije uvijek u skladu s godišnjim dobima na sjevernoj hemisferi, i jer grad na obalama reke Oranje ima idealne uslove za testiranje vozila po suvom i vrelom vremenu. Apington je jedan od najtoplijih gradova u Južnoj Africi i idealno je mjesto za procjenu graničnih ili najtežih scenarija, i za postizanje odgovarajućeg balansa između performansi pri visokim temperaturama u cjelini, i brzine, nadmorske visine i toplote.

 

 

Zašto se testiraju automobili na tropskim vrućinama?

 

Svaki automobil mora stići do proizvodne faze a da može izdržati sve vremenske uslove. Konkretno, vrela klima tokom cijele godine znači da se sva ispitivanja mogu izvesti više puta, na primjer, na motoru, posebno se fokusirajući na hlađenje i pogon, na sistem klimatizacije kako bi se provjerila njegova sposobnost da održi klimatski balans, na ponašanje materijala i na vrijeme reakcije sistema vozila.

 

 

 

Iza kulisa FCA testova u Apingtonu

 

Za razliku od poligona za testiranje u Arjeplogu, u Apingtonu ih nema. Testovi se izvode na lokacijama koje reprodukuju karakteristike neophodne za procjenu specifičnih aspekata ili balansa performansi pod uticajem sredine. Vozila se šalju iz Torina već opremljena instrumentima potrebnim za testiranje, a pored vožnje, tehničari koji se nalaze u Južnoj Africi su takođe pozvani da analiziraju podatke prikupljene tokom specifičnih testova i transfera. Svi sistemi vozila se prate i dijagnostikuje se svako neuobičajeno ili neočekivano ponašanje radi pronalaženja rješenja. Protok iz Torina je neprekidan. Tim za testiranje se fokusira na oko dvanaest vozila po sesiji tokom koje je uposleno dvadesetak tehničara.

 

 

Zašto Južna Afrika?

 

Južnoafričko okruženje je idealno za testiranje razvoja automobila. Glavna prednost je laka dostupnost goriva sa karakteristikama kompatibilnim sa evropskim, za razliku od Brazila, na primjer, gdje dostupnost benzina nije uvijek zagarantovana, i zbog toga se mora obezbjediti posebna logistika. U Apingtonu se mogu vidjeti automobili različitih tipova, potpuno ili djelimično kamuflirani, sa registarskim tablicama iz različitih država. Zajedničko svim automobilima je posebna tablica koja dozvoljava putovanje 55-kilometarskim putem na kome se mogu preći lokalna ograničenja brzine i automobili mogu voziti brzinom većom od 200 km/h. Zanimljiva je i činjenica da se sprovođenje testa na mjestu okruženom ogromnim predjelima netaknute prirode, na putevima daleko od gradova, postoji mogućnost susreta sa egzotičnim lokalnim životinjama, dok je u Evropi nailazak na stado krava na alpskom pašnjaku uobičajeno, posebno tokom testova na planinskim putevima, u Južnoj Africi se češće sreću zebre.

 

Drugu epizodu serijala "Iza scene" možete pogledati na zvaničnom Youtube kanalu:

 

Datum objave: 12/03/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook