volvo top 2
Naslovna > Automobili > Land Rover > Range Rover > Težak zadatak za elitnu konkurenciju
FOTO GALERIJA (56)

Range Rover Velar

Težak zadatak za elitnu konkurenciju

Sa četvrtim modelom u Range Rover gami britanski proizvođač je podigao standarde u klasi kompaktnih premium SUV-ova na nivo koji nijedan od trenutnih konkurenata ne može da dostigne…

Na štandu Land Rovera u Ženevi je bilo veoma živo. Razlog je potpuno novi model zvučnog imena Velar, koje je izvedeno iz italijanske riječi velare, što znači veo ili maska i ljubitelje britanskog brenda asocira na prvi Range Rover prototip iz 1969. godine. U aktuelnoj gami Velar se smješta ispod Range Rover i Range Rover sport modela, a iznad Evoquea. Sa 4.803 mm dužine potencijalne konkurente vidi u Jeep Cherokeeu, Porsche Macanu, Audiju Q5, Mercedes GLE-u, BMW-u X3, ali i bratskom Jaguaru F-Pace-u, na čijoj modifikovanoj platformi je i razvijen (imaju isti međuosovinski razmak). Mada u Range Roveru ističu kako je Velar njihov model „najprilagođeniji“ asfaltu, on je i veoma terenski upotrebljiv. Ta činjenica ga jasno razdvaja od većine potencijalnih konkurenata, čiji 4x4 pogon nije namijenjen off-road grubostima. Tu u igri jedino ostaje Jeep, ali on nije ni blizu luksuzan, a ni ekskluzivan kao Range Rover. Uzorne off-road mogućnosti Velara temelje se na serijskom 4x4 pogonu, sa inteligentnim „Driveline Dynamics“ sistemom elektronskog prilagođavanja različitim vrstama podloga: pijesak, kamen, voda, blato, asflat, snijeg…

 

 

 

Pogon na sve točkove može da ima i aktivnu blokadu diferencijala, sa kojom se dobija dodatna prodornost na zahtjevnim terenima. Kombinacija vodootpornih vrata, maksimalnog klirensa od 251 mm i elektronski podesivih vazdušnih amortizera omogućava savladavanje vodenih prepreka do maksimalno 650 mm. U praksi to znači da Velar može voziti kroz vodu u ravnini prednjih svjetala, a da putnici u kabini ne smoče noge. Zaista impresivno za jedan „cestovno orijentisani“ Range Rover. Istim epitetom se može opisati činjenica da je osnovna zapremina prtljažnika 673 litra, a maksimalna čak 1.731. Da je Velar visoko tehnološki proizvod, osim savremenog pogona potvrđuju i mnogi ostali detalji. Glavna svjetla mogu se dobiti u LED Matrix-Laser tehnologiji, koja omogućava osvjetljavanje puta ispred vozila u dometu od 550 metara, ali i potpuno isključivanje efekta zasljepljivanja vozača vozila koje dolazi u susret Velaru. Sve informacije bitne za vožnju vozaču se predočavaju putem digitalnih instrumenata, projektovanih na 12,3-inčnom TFT ekranu ili na head-up displeju visoke rezolucije, sa projekcijom na vjetrobranskom u idealnom vidom polju. Serijski dolaze analogni instrumenti sa 5-inčnim ekranom u sredini. Daljinske komande na multifunkcionalnom upravljaču su postale dodirne, kao na pametnim telefonima ili tabletima.

 

 

Po istom principu funkcionišu i dva 10-inčna centralna, na dodir osjetljiva HD ekrana multimedijalnog „Touch Pro Duo“ sistema koji se može pohvaliti vrhunskom grafikom. Elektronsko srce i mozak ovog sistema su Intelov Quad Core procesor i interna memorija od 60 GB. Multimedija podržava 4G internet, sa mogućnošću istovremene Wi-Fi konekcije osam uređaja. Najjači audio sistem je snažan čak 1.600 W. Zahvaljujući Incontrol sistemu vlasnici Velara će pomoću pametnih telefona moći da se na daljinu povežu sa automobilom, da ga otključaju i zaključaju, provjere stanje rezervoara, učitaju mapu predstojećeg puta ili upale klima uređaj. Sva svjetla u automobilu su u LED tehnologiji, koja štedi energiju, ali i omogućava da se ambijentalno osvjetljenje kabine podesi u deset različitih nijansi. Kvalitet ugrađenih materijala je prema Range Roveru vrhunski, a završna obrada je na visokom nivou. U kabini ima mjesta za pet osoba, mada se kraljevski komfor nudi za četiri. U mnoštvu opcionih detalja treba izdvojiti i djelimično otvorivi električno pokretani stakleni panoramski krov. Tu su i 22-inčni aluminijumski točkovi sa kojima Velar izgleda veoma moćno. Vanjski izgled se mijenja u skladu sa dva paketa opreme, koji se razlikuju po izgledu branika, alu naplataka, maske hladnjaka i bojama ukrasnih elemenata. Brave na vratima se izvlače nakon otključavanja, a automobil se automatski spušta 40 mm kako bi se olakšali ulazak i izlazak iz njega

 

 

Motori
Od starta prodaje je ponuđeno pet motora, dva benzinca i tri dizelaša. Benzinsku gamu čine 2.0 četverocilindraš sa 250 KS i moćni 3.0 V6 sa 380 „konja“, koji je i dinamički najubjedljiviji, jer omogućava ubrzanje do „stotke“ od 5,7 sekundi uz najveću brzinu od elektronski limitiranih 250 km/h. Ljubiteljima dizelaša se nude dvije verzije dvolitarskog motora sa 180 i 240 KS. Početni dizelaš može da se pohvali ubrzanjem od 8,9 sekundi i najvećom brzinom od 193 km/h. Sve to bi trebalo da prati i prosječna potrošnja od 5,4 litra. Dizelski vrhunac nudi 3.0 „šestak“ sa 300 „konja“. Svi motori su serijski upareni sa osmostepenim ZF-ovim automatikom i 4x4 pogonom. Mada ta informacija u Ženevi nije potvrđena, Velar bi trebalo da dobije i SVR model, koji će najverovatnije pokretati V8 benzinac.

 


„Ovo je naš najurbaniji model, automobil koji je prvenstveno namijenjen uživanju u vožnji po asfaltu. Sa koeficijentom otpora vazduha od 0,32 Cx to je ujedno i najaerodinamičniji model u Range Rover gami. Uzornu aerodinamiku prati i savremena, lagana karoserija koja je 80% izrađena od aluminijuma. Ona je istovremeno veoma snažna, ali i lagana. Velar je razvijen u veoma bliskoj saradnji dizajnera i inženjera, to je automobil koji pomjera granice svih naših dosadašnjih dostignuća i nimalo ne sumnjam da će kao takav ostvariti veliki uspjeh“, izjavio je Gerry McGovern, direktor dizajna Land Rovera.

 

Datum objave: 15/04/2017
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook