Naslovna > Automobili > Volvo > XC40 > Tradicionalan dizajn i savremena tehnologija
FOTO GALERIJA (35)

Volvo XC40

Tradicionalan dizajn i savremena tehnologija

U najmanjem SUV modelu Volvo je spojio tradicionalni kockasti dizajn i savremeni digitalni enterijer. Tu su i najnovija pogonska, te inteligentna sigurnosna rješenja sa kojima XC40 adekvatno parira najboljim predstavnicima u klasi.

Volvova SUV porodica, koju čine XC60 i XC90 od ove jeseni bogatija je za još jednog člana, potpuno novi i najmanji model XC40. Sa 4.425 mm dužine XC40 je 26,3 cm kraći od „šezdesetke“ i kao takav se svrstava u klasu kompaktnih SUV modela gdje vedre i oblače Nissan Qashqai (4.394 mm), Volkswagen Tiguan (4.486 mm) i ostali… U Volvu vjeruju da XC40 ima dovoljno aduta da osim nabrojanih velikoserijskih modela, adekvatno konkuriše i njemačkoj premim trojki: BMW X1, Mercedesu GLA i Audiju Q3. XC40 je u gami švedskog proizvođača poseban, jer predstavlja prvi velikoserijski automobil razvijen na novoj, modularnoj CMA platformi (razvijena sa kineskim Geely-em), na kojoj bi u budućnosti trebalo biti predstavljeno još nekoliko zanimljivih modela. Sa XC40 Volvo u modu vraća kutijaste forme po kojima je bio i ostao prepoznatljiv u svijetu automobila. Serijski model je u velikoj mjeri sličan konceptu 40.1 iz 2016. godine. Iz komercijalnih razloga od koncepta nisu preuzete brave vrata koje se utapaju u karoseriju, odnosno futuristički „retrovizori kamere“. Uz još poneko zatezanje bora na branicima i karoseriji vanjski dizajn je ostao manje-više isti. U prvom planu su LED svjetla sa „Torovim“ čekićem naprijed i karakterističnim vijugavim vizuelnim potpisom pozadi. U skladu sa trendovima i Volvo je odlučio da se poigra sa kolor šemama, pa kupci zavisno od paketa opreme mogu da naruče XC40 u potpunosti obojen u jednu boju (sedam boja), ali i da ga dobiju u po pet kontrastnih, dvobojnih kombinacijama sa bijelim ili crnim krovom i kućištima retrovizora. Vanjski izgled se može nadopuniti i širokim izborom alu naplataka u rasponu od 18 do 20 inča. U unutrašnjosti Volvo nastavlja da razrađuje koncept digitalnog enterijera kojeg je 2015. godine promovisao sa XC90. Osim modernih digitalnih instrumenata i 9-inčnog ekrana multimedije na centralnom grebenu, ovaj koncept podrazumijeva i minimalan broj klasičnih prekidača, odnosno visok stepen lukuza. Dovoljno je navesti da su kupcima na raspolaganju dvije kombinacije platnenih presvlaka sjedišta i četiri kožne, od kojih je posebno atraktivna crvena. Većina enterijera je obložena kvalitetnom, mekanom gumiranom plastikom, u koju su utopljeni aluminijumski ili lakirani plastični ukrasni umeci. Kada je riječ o komforu kabine, iz Volva poručuju da su u potpunosti iskoristili sve prednosti kockaste karoserije u 2.702 mm dugačkog osovinskog razmaka. To je omogućilo dobijanje uzorne ponude prostora u prednjem, a posebno u zadnjem redu sjedišta, na šta su Šveđani veoma ponosni. Sa 460 litara prtljažnik se uklapa u okvire klase u kojoj jedan Qashqai ima prtljažnik od 430, Tiguan od 520, a BMW X1 od 505 litara. Praktični karakter automobila je naglašen kroz veliki broj otvorenih i zatvorenih odlagališta za sitnice. Od tehnoloških poslastica tu su induktivno, beskontaktno punjenje baterija pametnih telefona, te Apple Car Play i Android Auto aplikacije koje omogućavaju njihovo jednostavno povezivanje sa multimedijom automobila. Ljubiteljima dobrog zvuka nudi se opcioni Harman/kardon audio sistem. Mogućnosti personalizacije enterijera su raskošne. Najpovoljniji Volvo XC40 u Evropi je dostupan po cijeni od 31.350 eura, dok cjenovnik za bh. tržište još nije objavljen. Thomas Ingenlath, šef dizajna Volva je izjavio: „XC40 je specifičan automobil namijenjen specifičnim vozačima. Ljudi kojima je namijenjen XC40 interesuju se za modu, dizajn i popularnu kulturu. Oni žive u velikim i dinamičnim svjetskim metropolama. Oni žele da posjeduju i voze automobil koji će biti ogledalo njihovog karaktera i interesovanja. Volvo XC40 je takav automobil“. Digitalni instrumenti se projektuju na 12,3-inčnom TFT displeju visoke rezolucije

 

MOTORI
Kao i svi savremeni Volvo modeli i XC40 će za pogon koristiti dvolitarske turbo motore. Benzinsku gamu otvara T3 verzija sa 156 KS, a tu su još i T4 sa 190, te T5 sa 247 KS. Ljubiteljima dizelaša se nude D3 sa 150 i D4 sa 190 KS. Volvo ima u planu da navedenim pogonskim kombinacijama pridoda i po jednu hibridnu i električnu kombinaciju. Primarni pogon u XC40 modelu je prednji, a opciono je dostupan i 4x4.

SIGURNOST

U Volvu s ponosom ističu da su XC40 opremili sa nekim od najsavremenijih sigurnosnih sistema. Tu spada čuveni City Safety sistem koji nadzire put ispred vozila i ima mogućnost prepoznavanja automobila, pješaka, biciklista i krupnijih životinja. U slučaju da sistem uoči incidentnu situaciju on preduzima niz automatskih operacija sa ciljem izbjegavanja kontakta i sprečavanja najgoreg. U te operacije spada i automatsko kočenje. Ovaj sistem ima i mogućnost detekcije „odzimanja“ prvenstva u raskrsnicama. Izdvajamo i sistem koji smanjuje posljedice po putnike nakon sletanja sa puta, zatim sistem vizuelnog nadzora okoline vozila u obimu od 360 stepeni, pomoć pri parkiranju, automatski tempomat, zatim nadzor mrtvog ugla i ispravne putanje u saobraćajnoj traci…

Datum objave: 16/01/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook