Naslovna > Automobili > Dacia > Duster > Transilvanijski „prašinar“
FOTO GALERIJA (12)

Predstavljamo – Dacia Duster

Transilvanijski „prašinar“

Prvi rumunski SUV po diskontnoj cijeni nudi solidan dizajn, odmjerene motore, dokazani 4x4 pogon, prostran enterijer i opremu koja je dovoljna za ugodnu vožnju...

Rumunska Dacija pod dirigentskom palicom Renaulta bilježi sve zapaženija ostvarenja, kako na evropskom tako i na globalnom automobilskom tržištu, gdje se njeni modeli prodaju pod znakom Renaulta i Nissana. Najzaslužniji za konstantni rast popularnosti rumunske automobilske marke je prvenstveno limuzinski Logan, koji je uspješno razbio led predrasuda pristupačnom cijenom, jeftinim održavanjem i uzornom izdržljivošću. Iste osobine krase i ostale Dacia modele: Logan MCV, Pick-up i Van, te Sandero i Sandero Stepway. Svi oni uživaju veliku popularnost na nekim od najznačajnijih evropskih tržišta, od kojih je najzanimljivije njemačko, na kojem je u prošloj godini prodato oko 80.000 novih Dacia, što je gotovo četvrtina ukupne prošlogodišnje proizvodnje.

 

 

 

 

Veliki napredak Dacie potvrđuje i Duster, šesti model u njenoj gami, a ujedno i njen prvi SUV predstavnik. Najnoviji rumunski model, koji starta sa cijenom od 11.900 eura, u potpunosti je razvijen u skladu sa potrebama i kupovnom moći vozačke populacije tržišta u razvoju, ali ne treba sumnjati da će biti dobro prihvaćen i u ostatku razvijenog svijeta, koji se polako, ali sigurno, okreće jeftinijim i razumnijim ulaganjima. Dizajn Dustera nema nimalo sličnosti sa istoimenim konceptom, koji je 2009. godine oduševio posjetioce Sajma automobila u Ženevi. Iz mnogo razloga to je razumljivo, jer jeftiniji rumunski SUV izgledom nije smio biti na nivou višerangiranih koncernovskih modela Renault Koleosa i Nissan Qashqaija. Zbog svega toga dizajn Dustera zadovoljava tek osnovne standarde oblikovanja savremenih off-road automobila, te je prvenstveno orijentisan na ispunjavanje funkcionalnih, pa tek onda estetskih želja ljubitelja Dacie.

 

SIGURNOST
Najsigurnija Dacia?
Da koncernovski gazda Renault drži do svog ugleda na polju sigurnosti, pokazuje i Duster, za koji Rumuni očekuju da će na Euro Ncap crash testu ostvariti najbolje rezultate od svih testiranih Dacia. U prilog ovom očekivanju ide strateški ojačana karoserija, sa standardnim prednjim vazdušnim jastucima i opcionim bočnim. Kako bi adekvatno odrađivao svoj dio posla, kočioni sistem Dustera opremljen je Boschovim 8.1 ABS sistemom, te EBD uređajem za adekvatnu raspodjelu kočione sile, koji predstavlja novost u Dacijinom repertoaru tehnološke opreme.

 

Da nije tako, teško bi se mogao objasniti jednostavni izgled neobičnih prednjih svjetala i hromirane maske hladnjaka. Sušta suprotnost nedorečenom prednjem dijelu su bočne strane, koje otkrivaju mišićavo tijelo 4.31 metara dugačkog SUV-a, sa izbočenim blatobranima i aluminijumskim detaljima. Podsjećamo da je aluminijum rezervisan samo za bogatije opremljene modele, koji će atraktivne oplate imati i na krovnim nosačima, te na donjem dijelu odbojniku i branika. Bogatiji paketi opreme donose i aluminijumske naplatke, te retrovizore u boji karoserije, koji značajno poboljšavaju vizuelni utisak. S druge strane osnovni model sa čeličnim naplacima i nelakiranim plastičnim dijelovima djeluje očekivano skromnije, ali zadržava prepoznatljivi off-road stil.

 

 

 

 

Unutrašnjost Dustera je konstrukcijski ista kao i kod ostalih Dacia modela, sa izuzetkom instrument table, koja je sada dobila ovalne plastične rubove analognih instrumenata. Kod bogatije opremljenih modela unutrašnjost će biti obogaćena podlogom središnje konzole i obručevima ventilacionih otvora lakiranim u boji karoserije. Tu su stilizovani trokraki upravljač, te novi muzički sistem sa funkcionalnijim radiom. Najveće novine u odnosu na sve dosadašnje Dacia modele Duster donosi u pogledu 4x4 pogona, koji je preuzet od japanskog Nissana. S druge strane pogonski agregati su poznati iz ostalih kućnih modela i riječ je o 1.6-litarskom benzincu sa 105 KS, te 1.5 dCi dizelašu sa 85 i 110 KS.

 

MOGUĆNOSTI
Dva u jednom
Poput mnogih proizvođača SUV vozila Dacia i Renault su se odlučili da ponude Duster u klasičnoj kombinaciji sa prednjim pogonom i kao off-road model sa 4x4 pogonom. Na taj način su dobili dva automobila u jednom. Prvi je namijenjen kupcima koji traže poviše kompaktni automobil sa off-road dizajnom, ali bez ozbiljnih pretenzija kada je riječ o vožnji izvan asfaltnih podloga. Drugu grupu kupaca čine istinski ljubitelji vožnje, avanturisti, koji se upuštaju u česte off-road izlete, gdje je pogon na sve točkove i te kako potreban.

 

Njihov zadatak je pokretanje 1.180 kg (4x2 model) ili 1.280 kg (4x4) teškog Dustera, čija šasija je dodatno ojačana da bi bez problema izdržala sve off-road napore. Podsjećamo da je Duster razvijen na modifikovanoj B0 platformi Logana, te da će njegovo podvozje dolaziti u dvije različite kombinacije, koje su prilagođene klasičnom prednjem i opcionom 4x4 pogonu. Ovakav pristup smanjiće troškove proizvodnje, ali i održavanja 4x2 verzija, koje su namijenjene ljubiteljima povišenih automobila bez izraženih off-road pretenzija. Značajan segment priče o Dusteru su i njegove transportne mogućnosti. Osim komfornog prevoza za četiri, a po potrebi i pet osoba, prvi rumunski SUV nudi i respektabilan tovarni prostor. U osnovnom položaju prtljažnik može da primi 475 litara, a sa preklopljenom zadnjom klupom i maksimalnih 1.600, što je rezultat u rangu kompaktnih karavana.

 

 

 

Svi modeli Dustera su podvrgnuti detaljnoj antikorozivnoj zaštiti karoserije, a uz ovaj model Dacia nudi trogodišnju garanciju ili 100.000 pređenih kilometara, što u dobroj mjeri potvrđuje koliko su Rumuni sigurni u pouzdanost svog novog modela. Početni model Dustera sa prednjim pogonom košta 11.900 eura, dok je najjeftinija 4x4 verzija 13.900 eura. Povoljna cijena bi dakle trebala biti najjači adut prvog Dacijinog SUV-a, koji za razliku od višestruko skupljih konkurenata po diskontnoj cijeni nudi solidan dizajn, odmjerene motore, obećavajući  4x4 pogon, prostran enterijer i opremu dovoljnu za ugodnu vožnju.

Datum objave: 04/06/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook