Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > GLB > Triatlonac na četiri točka
FOTO GALERIJA (17)

Vozili smo – Mercedes-Benz GLB

Triatlonac na četiri točka

Triatlon je jedna od najzahtjevnijih sportskih disciplina. Za nju sportisti moraju raspolagati velikom snagom, odličnom kondicijom i interdisciplinarnim iskustvom. Upravo takav je novi član Mercedes-Benzove SUV porodice, kompaktni GLB, kojeg smo premijerno vozili u Španiji...

 

Najmlađi član Mercedes-Benzove porodice je kompaktni SUV GLB. Konceptni model predstavljen je početkom ove godine i već tada je bilo jasno u kojem smjeru bi trebao ići. Kada je premijerno otkrivena serijska verzija iznenađujuće je malo dizajnerski odstupala od koncepta. Moramo biti iskreni pa reći da od ostatka svoje premium braće ne odstupa ni najmanje po pitanju tehnoloških rješenja, pogonske game i premium doživljaja tradicionalno svojstvenog Mercedes-Benzu. Međutim, figurom je sasvim druga priča. Kutijasta forma ima prepoznatljive elemente brenda. Jasno je naglašena maska hladnjaka sa velikim amblemom na sredini, svjetlosni sklopovi skladno se nastavljaju sa strana, ali su fizički odvojeni od maske hladnjaka i nekako povučeni prema nazad, što je bila karakteristika legendarne G-klase. Bočni paneli su mu ravni. S donje strane, zbog SUV karaktera, zaštićeni su plastičnim oblogama, jednako kao i lukovi blatobrana. Činjenica koja nam je odmah pala za oko je da su vrata izuzetno duboka i da pokrivaju pragove vozila, što znači da sa GLK nema prljavih nogavica od pantalona. Zadnji dio vozila prilično je vertikalan, odmjereno skrojen prema standardima brenda i prepoznatljiv po LED svjetlosnim grupama sličnim onima na B-Klasi.

 

 

Budući da pripada kompaktnoj porodici Mercedes-Benza GLB je razvijen na jednakoj platformi kao i omalena A ili za broj veća B-Klasa. To što s njima dijeli platformu ne treba da zavara jer sa dužinom od 2.829 mm od B-Klase ima veći međuosovinski razmak za punih 10 centimetara. Koliko je to prostora praktično pokazuje činjenica da raspolaže takvim kapacitetom da je ponuđen i u kombinaciji sa sedam sjedišta, što ga čini prvim kompaktnim SUV-om na tržištu sa ovom opcijom. Doduše, dva individualna sjedišta u trećem redu nalaze se u gepeku i planirana su isključivo za putnike ne više od 168 cm. Prostora na klupi u drugom redu ima više nego dovoljno, a klupa je longitudinalno pomična u ukupnoj dužini od 14 cm, čime se direktno utiče na prostor za noge putnika u drugom i trećem redu, odnosno na prtljažni prostor. Kad smo kod prtljažnika spomenimo i da se ukupni volumen kod modela sa pet sjedišta kreće od 570 do 1.805 u slučaju obaranja sjedišta, dok se kod sedmosjeda priča završava na maksimalnih 1.680 litara, što se može porediti sa kapacitetom karavanskih vozila „C“ segmenta. Pozicija za upravljačem nudi visoku tačku sjedenja, tipično SUV-ovski, uz odličan pregled puta preko ravnog poklopca motora, što daje osjećaj upravljanja velikim vozilima. Okruženje u kojem se vozač nalazi najsličnije je onome iz B-Klase. Ispred vozača smještena su dva velika ekrana visoke rezolucije sakrivena pod jedno staklo, pa se stiče osjećaj upravljanja nekim vozilom budućnosti. Ekrani praktično izrastaju iz armaturne ploče na kojoj je upotreba klasičnih prekidača svedena na minimum. Centralni greben je ravan i na njemu glavnu riječ vodi elegantni „touch panel“ kojim se upravlja inteligentnom MBUX multimedijom, satelitskom navigacijom i sigurnosnim sistemima automobila. Pored panela nalazi se i nekoliko jednostavnih fizičkih komandi za lakši i brži pristup određenim funkcijama. Za vrhunski doživljaj u kabini pobrinuće se dvozonski Climatronic uređaj sa opcionom jonizacijskom funkcijom te ambijentalno osvjetljenje koje nijansom prati temperaturu, a može se podesiti i prema vlastitom nahođenju. Nivo završne obrade je za primjer. Prisustvo tvrdih plastičnih skoro da je neprimijetno, a čak i prekidači za podizanje stakala na vratima imaju elegantnu formu i metalnu strukturu, bar na vrhunski opremljenim modelima koje smo vidjeli u Španiji. Luksuzni Mercedesovi geni osjetni su u takvom okruženju čineći ga veoma ugodnim za boravak i vožnju, što se na kraju i očekuje od jednog premium brenda. GLB je novi model u Mercedesovoj gami i logično je da kao takav mora pratiti sve posljednje sigurnosne tehnologije. Tako je opremljen posljednjom generacijom sigurnosnih sistema i sistema za asistenciju vozaču, što ga čini poluautonomnim vozilom. To znači da sam koči, sam ubrzava, prilagođava se saobraćajnom okruženju jer umije da čita znakove, umije da prepozna oštrinu krivine ispred te sam prati liniju kretanja. Također, sposoban je da se prilagodi brzini kretanja vozila ispred, naravno kada se vozi sa adaptivnim i prediktivnim tempomatom, a u slučaju da vozač njime upravlja onda upozorava na prijetnje iz saobraćajnog okruženja. U slučaju da se vozač ogluši na upozorenja onda GLB uzima stvari u svoje ruke i samostalno djeluje. I to smo iskusili na putu od Malage do Marbelle gdje smo namjerno gazili liniju na sredini magistrale, dok se nismo našli u nimalo ugodnoj situaciji kada vozilo samostalno koči i praktično otima kolo upravljača iz ruku vraćajući se na sredinu saobraćajne trake. Da naše nabrajanje sigurnosnih sistema ne bi otišlo u nedogled jednostavnije je reći da je lista opreme kod GLB-a veoma duga i da se mjeri svim onim što je ponuđeno u luksuznoj S-Klasi.

 

 

POGON

Za pogon novog člana Mercedes-Benzove SUV porodice namijenjene su agregatske jedinice posebno razvijene za novu generaciju Mercedesovih kompaktnih modela, dakle jednake onima koje pokreću i bratske kompakte A-Klasu i B-Klasu. Ulazni motor u benzinskoj ponudi nosi oznaku M 282, a zadužen je za pokretanje GLB200. Iz samo 1,3-litra radne zapremine uz pomoć turbo punjača izvlači solidne 163 KS uz obrtni momenat od 250 Nm dostupnog u rasponu od 1.620 do 4.000 obrtaja u minutu. Visok nivo efikasnosti nije postignut samo malom zapreminom, već i tehnologijom gašenja pojedinih cilindara u bloku kada god je to moguće. Stepenicu iznad je GLB 250 4MATIC sa M 260 dvolitarskim motorom i CAMTRONIC tehnologijom varijabilne kontrole ventila. Ovaj agregat u stanju je razviti 224 KS koje se obrtnim momentom od 350 Nm prenose na sva četiri točka. Iako dizeli nisu više u modi, Mercedes-Benz ih se još uvijek ne odriče. Gama je svedena na samo jednu agregatsku jedinicu zapremine dva litra, ali sa nekoliko različitih nivoa izlazne snage.  Prema tvrdnjama iz Mercedesa OM 654q razvijen je u skladu sa drugim nivoom RDE-a (Real Driving Emission), što znači da zadovoljava izuzetno zahtjevnu  Euro 6d emisionu normu. Kako su nam na prezentaciji otkrili, ovim agregatom pokriven je raspon od 116 do 190 KS. Naša novinarska ekipa se u okviru međunarodne prezentacije upoznala sa dva jača modela: GLB 200d 4MATIC i GLB 220d 4MATIC sa 150, donosno 190 konja sakrivenih ispod poklopca.

 

 

GLB 35 AMG

Na samom vrhu ponude GLB-a smješten je model isklesan u AMG-ovom sportskom odjeljenju. Osim vizuelnih razlika poput drugačije maske hladnjaka, sportski oblikovanog prednjeg branika sa spliterom, zadnjeg branika sa sportskim difuzorom i dvije ovalne cijevi izduvnog sistema te enterijera sa sportskim elementima i AMG amblemima, značajno se razlikuje i u onome što nudi na cesti. Upregnut je dvolitarskim turbo-benzincem sa 306 KS uz visok obrtni momenat sa 400 Nm. Drugi faktor dinamičnosti ovog modela je i AMG SPPEDSHIFT DCT 8G automatski mjenjač sa osam stepeni prenosa. Naravno, pogon se ostvaruje putem svih točkova uz odličnu kalibraciju rasporeda obrtnog momenta na točkove. Uprkos činjenici da vuče sportske gene, GLB  35 4MATIC je i dalje maksimalno iskoristiv i bez velike razlike u odnosu na standardnun braću, s tim što je spreman izmamiti i osmijeh na lice pri jačem pritisku na papučicu gasa. AMG DYNAMIC SELECT nudi pet režima vožnje,  a izbor se može izvršiti i na rotacionom kontroleru smještenom na kolu upravljača

 

 

OFF-ROAD SPOSOBNOSTI

Uprkos „malim“ dimenzijama i činjenici da je u kompaktnoj klasi GLB je pokazao i uzorne performanse van asfaltnih podloga. Prvenstveno zahvaljujući visokom klirensu od punih 20 cm bez problema smo se upustili u avanturu na poligonu, a zahvaljujući opcionom off-road paketu rolanje na razumno zahtjevnom terenu bilo je „peace of cake“: uspješno savladan prilazni ugao od 30°, savladan isti izlazni ugao, s tim da se u rikvers može i 0.3° više savladati, a nageli smo se i jezivih 35°. Distribucija snage na poligonu bila je povjerena elektronici, na čiji rad nemamo nikakve zamjerke, koja je u određenim momentima snagu raspoređivala u omjeru 50:50 na osovinama. Precizno upravljanje povjereno je elektro-mehaničkom servo upravljaču osjetljivom na brzinu.

 

 

Veličinu GLB-a najbolje je objasniti jednostavnim poređenjem sa prvom generacijom ML-a iz 1997. godine. Naime, analizom dimenzija otkrili smo podatak da je GLB po samo nekoliko milimetara manji od ML-a koji je pripadao klasi velikih SUV automobila, dok GLB danas pripada kompaktnom segmentu. Nadalje, GLB je dostupan i sa konfiguracijom sa sedam sjedišta, što je kod ML-a samo misaona imenica.

 

Tekst: Edin Alić;              

 

Lokacija: Marbella, Španija

Datum objave: 15/01/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook