Naslovna > Automobili > Toyota > Corolla > Trostruki povratak legendarne Corolle

Toyota Corolla

Trostruki povratak legendarne Corolle

Nakon 13 godina „sakrivanja“ pod imenom Auris, hatchback i karavan su krenuli stopama limuzine i ponovo postali Corolla. Najveća novost je da u Toyotinom kompaktu nema više dizel motora, već su tu samo savremeni benzinci i hibridi...

U prethodne dvije generacije Corolla je na evropskom tržištu bila isključivo dostupna u limuzinskom izdanju, dok su njene hatchback i karavanske verzije nosile ime Auris. Nakon trinaestogodišnje karijere naziv Auris pospremljen je u Toyotine anale, a na scenu se ponovo vratilo legandarno ime Corolla, kojeg japanski proizvođač koristi od 1966. godine. Podsjećamo da je Corolla najprodavaniji Toyotin model, koji je u protekle 53 godine našao put do više od 45 miliona kupaca širom svijeta. Šta nam to donosi njena 12. generacija u sva tri njena karoserijska izdanja isprobali smo vozeći se prelijepim pejzažima španske Mallorce i u okolini grada Palma.

 

Za početak podsjećanje da je hatchback verzija nove Corolle predstavljena još početkom 2018. na sajmu automobila u Ženevi, odnosno da je atraktivni Sports Tourer karavan svjetlo dana ugledao u oktobru, u okviru sajma u Parizu. Treća i bh. kupcima posljednjih godina jedina dostupna Sedan verzija svjetsku premijeru imala je zadnja u Kini i Americi. Najnovija, dvanaesta generacija Corolle zasnovana je na aktuelnoj, najsavremenijoj Toyota New Global Architecture (TNGA) GA-C platformi, koja je premijeru imala 2015. godine sa aktuelnim Priusom. Riječ je o savremenoj osnovi, koja osim većeg nivoa dinamike omogućava i široku primjenu konvencionalnih i hibridnih pogonskih sistema, a u slučaju Corolle i uzoran komfor u kabini. Podsjećamo da smo prije samo par mjeseci imali priliku da isprobamo i novu Toyotu RAV-4 koja je takođe zasnovana na ovoj platformi. Nova osnova Toyoti je omogućila da u kompaktni segment „spakuje“ najsavremenije sigurnosne sisteme i novi sistem pogona, a da pri tome ne remete dizajnersku slobodu. Zato su dobili dinamičniji automobil, različito oblikovan u različitim karoserijskim izdanjima.


Na pitanje zašto su se odlučili za različit dizajn u različitim karoserijskim izdanjima Toyotini predstavnici su nam rekli kako je ovakva razvojna i dizajnerska filozofija primijenjena zbog specifičnosti pojedinih tržišta i ciljanih skupina. Po toj formuli Corolla hatchback namijenjena je prvenstveno vozačima koji vole sportski stil. Ovaj model ima najkompaktnije dimenzije, što na prvi pogled ostavlja utisak da je riječ o najdinamičnijoj verziji Corolle. Međuosovinsko rastojanje od 2.640 mm u redefinisanoj unutrašnjosti nudi sasvim dovoljno prostora za dva putnika, mada smo nakon kratkih testnih vožnji zaključili da se i zadnja klupa može koristiti uz značajnije kompromise. Oni kojima je potreban ekstra prostor mogu se pouzdati u dizajnerski odlično skrojenu karavansku verziju, Touring Sport. Ona je sasvim dovoljna za četveročlanu porodicu, koja vodi aktivan stil života i ima mnogo hobija. Može se pohvaliti međuosovinskim rastojanjem od 2.700 mm, koje je identično kao kod sedana, i koje pruža uzornu prostranost u kabini. Touring Sport ima prtljažnik i veoma funkcionalan prtljažnik čija osnovna zapremina varira od 581 do 598 litara. Podsjećamo da hatchback nudi zapreminu u rasponu od 313 do 361 litra, dok je limuzina u sredini sa zapreminom od 471 litra.


Sedan verzija Corolle dizajnerski naglašava eleganciju. Od hatchback i karavana razlikuje se po potpuno drugačijem prednjem i zadnjem dijelu, koji se prepoznaju po originalnim svjetlima. Prema riječima japanskih stručnjaka, Corolla Sedan je takva, jer cilja na posebnu grupu kupaca, poslovne i uspješne ljude koji znaju šta im treba. Ona bi trebala zamijeniti i dosadašnji Avensis, koji poput imena Auris takođe odlazi u Toyotine anale. Ono što je jednako kod sve tri karoserijske izvedbe je stilski dotjerana funkcionalna kabina. U skladu sa savremenim zahtjevima zahtjevnog evropskog tržišta svaka Corolla će ponuditi ergonomski kokpit, premium komfor i novi interface sa kombinacijom analogije i 7-inčnog ekrana sa digitalnim instrumentima uz 3D efekat. Tu su i novi 10-inčni head up displej sa obiljem korisnih informacija, te centralni 8-inčni ekranom multimedije osjetljiv na dodir. Po prvi put u jednoj Corolli ponuđen je i indukcijski punjač pametnih telefona i premium doživljaj kojeg nudi opcioni stakleni panoramski krov.


Najvažnije što nova Corolla nudi nalazi se ispod kože, a riječ je novom pogonskom sistemu. U više od dvadeset godina postojanja i razvoja Toyota hibridnog pogona Japanci su ga u Corolli ponudili tek sa 12. generacijom. Paletu samopunjivih hibrida otvara redefinisana verzija 1,8-litarskog VVTi benzinca i elektromotora sa izlaznih 122 KS, dok je za one sa sportskim apetitima spremna i verzija sa dvolitarskim benzincem koja isporučuje 180 konja. Dvolitarska kombinacija neće biti dostupna u Sedanu. Ni ljubitelji klasičnih motora neće biti uskraćeni, osim ako nisu ljubitelji dizelaša jer njih više nema u Corollinoj motornoj gami. Ponuda benzinaca ograničena je na 1,2-litarski turbobenzinac od 116 KS rezervisan za Hatchback i 1,6-litarski atmosferac od 132 konja snage, koji će pogoniti isključivo sedan verziju. Uz atmosferskog benzinca standardno će kombinovati šestostepeni ručni mjenjač dok će CVT automatik, koji je jedina opcija u hibridu, biti ponuđen kroz dodatnu opremu. Uprkos mnogim novitetima cijena nove Corolle neće biti drastično povećana u odnosu na prethodni model. Osnovna verzija benzinca u Sedan izdanju na našem tržištu dostupna je za 33.300 KM, dok Toyota za osnovni hibbrid traži 42.800 KM.

Sigurnost nije opcija, već standard
Japanci s ponosom ističu da „sigurnost kod nove Corolle nije opcija već standard“. Zbog toga će svaka nova Corolla 12. generacije serijski imati najsavremeniji Toyota Safety Sense sistem (TSS) koji je premijerno predstavljen na prošlogodišnjem sajmu automobila u Parizu. TSS objedinjuje sistem automatskog kočenja kod opasnosti od sudara (Pre-Collision System-PCS), čija uloga jeste da pomogne u sprečavanju i umanjenju štete od sudara u zadnji dio automobila kod udesa u koji su uključena vozila, ali i pješaci. Tu je i sistem upozorenja kod napuštanja saobraćajne trake (Lane Departure Alert-LDA), zahvaljujući kojem se onemogućava vozilu neželjeno napuštanje saobraćajne trake, a samim tim se isključuje i mogućnost čeonog udara u drugo vozilo. TSS uključuje i sistem automatskog korigovanja prednje glavne svjetlosne grupe, odnosno automatsko prebacivanje dugih i kratkih snopova svjetla (Automatic High Beam-AHB), čime se omogućava znatno ranije otkrivanje pješaka i fatalnih nesreća u uslovima noćnih vožnji. Tu je ACC sistem automatskog održavanja zadate brzine i razmaka u odnosu na vozila ispred. Ovaj sistem između ostalog omogućava i automatsko praćenje u stani–kreni režimu vožnju u rasponu od 0 do 30 km/h. TSS uključuje i RSA sistem (Road Sign Ąssist) očitavanja saobraćajnih znakova i aktivnog obavještavanja vozača o ograničenjima.

Corolla Hybrid
Toyota je prošle godine bila jasna kada je objavila da obustavlja razvoj dizel motora i njihovu prodaju u Evropi. Nakon novog RAV-4, Corolla je njen drugi novi model, koji ostaje bez dizelaša. U Toyoti smatraju da kupci neće žaliti za njima prije svega, jer su sa dva nova hibrida emisiju CO2 spustili na samo 76 g/km u slučaju 1,8-litarskog benzinca i elektromotora (122 KS), odnosno na 89 g/km koliko je deklarisano uz hibrida sa 2,0-litarskim benzincem (180 KS). Osim niske emisije CO2 koja će kupcima Corolle učiniti dostupnim sve ulice evropskih gradova, u Toyoti u prvi plan stvaljaju činjenicu da je održavanje hibridnih automobila povoljnije nego kod dizelaša. Ono što se može primijetiti nakon prvih vožnji je da hibridi osim uzorne ekonomičnosti, koja se prema Toyotinim zvaničnim deklaracijama kreće u rasponu od 3,3 do 3,9 litara sada mogu da ponude i uzorne performanse. Za ubrzanje hatchback modela od 0 do 100 km/h sa 122 KS snažnim pogonom potrebno je solidnih 10,9 sekundi, dok jači hibrid ovu operaciju obavlja za 7,9. Najveća brzina u oba slučaja je 180 km/h. Za svaku pohvalu je i način rada unaprijeđenog CVT automatskog mjenjača, koji sada tečnije i preciznije sarađuje sa benzinskim i električnim motorima.

Datum objave: 14/05/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook