Naslovna > Automobili > BMW > Ostalo > Turbokompresori sa garancijom kvaliteta

Turbo servis Užice

Turbokompresori sa garancijom kvaliteta

Šta su to turbokompresori, kako rade, kako se adekvatno održavaju i na koji način se kvare, te kako se mogu kvalitetno popraviti objasnio nam je gospodin Dejan Veljović, direktor proizvodnje i servisa Turbo Servisa Užice…

Regionalni lider u servisiranju i prodaji turbokompresora, viskoventilatora i pumpi za vodu, kompanija Turbo Servis iz Užica, otvorila je prošle godine svoje prvo bh. predstavništvo u Banjoj Luci pod nazivom Turbo Shop d.o.o. Banja Luka. U tom predstavništvu razgovarali smo sa g. Dejanom Veljovićem o njihovoj koncepciji, razvoju, održavanju i servisiranju. „Turbopunjač ili turbokompresor je dio motora, koji služi da snabdijeva motor sa dodatnom količinom vazduha pod pritiskom kako bi sagorijevanje u motoru bilo što efikasnije, odnosno kako bi se dobila što veća snaga motora. Turbokompresor koristi energiju izduvnih gasova za pokretanje kompresorskog kola. On usisava vazduh sa filtera, sabija ga i pod pritiskom šalje u motor, što za rezultat ima bolje sagorijevanje goriva i veću snagu uz manju potrošnju. Svi turbokompresori su u principu isti. Ipak, postoji jedna razlika između turbokompresora namijenjenih benzinskim i dizel motorima.

 

 

Ona je direktan proizvod činjenice da benzinski motori u procesu sagorijavanja proizvode toplije izduvne gasove pa se u izradi njihovih turbokompresora koriste temperaturno otporniji materijali nego što je to slučaj kod dizelaša”, objasnio nam je Veljović. Podsjećamo da je Turbo Servis Užice ovlašteni uvoznik i distributer za proizvode: BorgWarner, Holset, KKK, Schwitzer, Garett, Mitsubischi Turboloader, MHI, Melett, BehrHella i Cojali. Osim prodaje novih proizvoda i dijelova navedenih proizvođača, primarna djelatnost Turbo Servisa je remont svih tipova turbokompresora za motore sa unutrašnjim sagorijevanjem koji pogone putnička vozila, kamione, građevinske i poljoprivredne mašine, industrijske i brodske motore. Sve servisne aktivnosti se obavljaju u centrali u Užicu, gdje se nalaze najsavremeniji pogoni i mašine za servisiranje turbokompresora. “Najčešći kvarovi na turbopunjaču su oštećenje karika, ležajeva i samog rotora. Najčešći uzroci kvarova kod turbokompresora su ulazak stranog tijela sa strane filtera ili sa strane motora, oštećenje uzrokovano nedostatkom ulja za podmazivanje ili zbog nedostaka pritiska u sistemu podmazivanja, nečistoće u ulju, te generalno loše opšte stanje motora. Kvarovi na turbokompresoru se najčešće manifestuju prekomjernom potrošnjom ulja u motoru, gubitkom snage ili karakterističnim rotacionim zvukom.

 

 

Da bi se spriječilo oštećenje turbokompresora najbitnije je redovno održavati vozilo, odnosno redovna mijenjati ulje, filtere ulja i vazduha”, naglasio je  Veljović. On je dodao da se remont turbokompresora u principu vrši zamjenom garniture potrošnih dijelova poput ležajeva, karika i zaptivki, dok se sve ostale komponente detaljno provjeravaju prema specifikacijama proizvođača i mijenjaju po potrebi. U najvažnije procese prilikom remonta turbokompresora spadaju ispitivanja i kontrola rada. Rotor svakog turbokompresora se balansira, a turbina se ispituje na probnom stolu koji podržava brzine rotiranja do 300.000 obrtaja u minuti. “Turbo Servis Užice u svom radu koristi isključivo mašine renomiranog britanskog proizvođača Turbo Technics, zbog čega smo u mogućnosti da za svaki remontovani turbokompresor damo jedinstvenu garanciju od 12 mjeseci. Za kraj bih podsjetio da je prosječno vrijeme remonta turbokompresora u našem servisu svedeno na samo tri sata”,  kazao nam je Dejan Veljović, direktor proizvodnje i servisa Turbo Servisa Užice.

 

Datum objave: 15/04/2018
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook