Naslovna > Automobili > Hyundai > i20 > Tvrd orah za Evropu
FOTO GALERIJA (6)

Predstavljamo – Hyundai i20

Tvrd orah za Evropu

Novi korejski adut u klasi gradskih automobila osim provjereno dobrih motora i mehanike, prostrane unutrašnjosti i uzorne završne obrade, sada nudi i uvjerljiv dizajn, sa kojim bi mogao pomrsiti račune evropskoj konkurenciji

Hyundaijeva „evropska ofanziva” započeta porodičnim modelima i30 i i10 i kombijem H1 nedavno je dobila i možda najsnažnije pojačanje u novom gradskom modelu i20.
Nasljednik vremešnog, ali kod nas veoma popularnog Getza, koji je na tržištu još od 2002. godine (redizajn 2006), svoje mjesto pod suncem pokušava pronaći atraktivnim dizajnom, štedljivim motorima, bogatom opremom i uvjerljivom izvedbom, na kojoj mu mogu pozavidjeti mnogi evropski proizvođači.

 

 

 

Hyundaijeva „dvadesetaka”, koja će se kao i novi i10 proizvoditi u Indiji, razvijena je na potpuno novoj platformi, međuosovinskog razmaka 2.525 mm (Getz 2.455 mm). Raskošan prostor među osovinama, koji je veći od onog što nude aktuelni Fiat Grande Punto (2.510 mm), Škoda Fabia (2.462 mm), Seat Ibiza (2.469 mm)…, a manji samo od Renault Cliovog ( 2.578 mm) i Peugeota 207 (2.540 mm) obećava puno prostora u unutrašnjosti i komfor kakav nude samo najbolji predstavnici klase. Rast dimenzija osjeti se i u prtljažniku, koji u osnovnom položaju može da primi 295 litara, što je jedan od najboljih rezultata u klasi ( Fiat Grande Punto – 275 l, Opel Corsa 285 l, Peugeot 207 - 270 l, Renault Clio – 288 l, Toyota Yaris 272, VW Polo – 270). Podsjećamo da rekord klase drži Citroen C3 sa 305 l, a prati ga Škoda Fabia sa 300 litara.


EKOLOŠKA STRANA
U skladu sa sveopštim ekološkim trendovima i Hyundai je predstavio i20 u „zelenom izdanju”. Model i-blue pokreće 1.4-litarski dizel agregat sa common-rail sistemom ubrizgavanja i šestostepenim manuelnim mjenjačem. Zahvaljujući aerodinamički modifikovanoj karoseriji, ovako motorizovana “dvadesetka” u prosjeku troši samo 4 l/100km goriva i ostvaruje emisiju štetnog CO2 od samo 99 g/km.

 

 

Dizjan i20, poput ostalih modela namijenjenih prvenstveno evropskom tržištu, potpisuju stručnjaci iz Hyundaijevog tehničkog centra u njemačkom gradu Rüsselsheimu, poznatijem kao gradu u kojem se više od stotinu godina nalazi sjedište jednog od najvećih njemačkih proizvođača automobila Opela. Položaj Hyundaijeve evropske baze možda i ne bi bio toliko bitan, da i20 dizajnom ne podjeća na aktuelnu Opel Corsu, jednog od direktnih konkurenata u klasi gradskih automobila. Ako bi se o originalnosti lijepe vanjštine dalo diskutovati, unutrašnjost je sasvim druga priča, jer predstavlja kombinaciju prepoznatljivih Hyundaijevih rješenja, dijelom preuzetih od većeg i30, a dijelom potpuno novorazvijenih. Njeno težište čini središnji stub, sa povišenom komandnom pločom, na kojoj su veoma pregledno raspoređeni svi važniji prekidači. Monotoniju dominantne crne plastike uspješno razbijaju svijetli, metalizirani umeci, kakvi su se do sada mogla vidjeti u modelima Honde. Većina dodirnih površina obložena je mekanom gumiranom plastikom, koja bi uz tradicionalno izdašan spisak osnovne i dodatne opreme, novom Hyundaiju trebala donijeti sigurnu ulaznicu u sam vrh klase. Unutrašnjost se odlikuje i novodizajniranim sjedištima, sa puno boljim bočnim osloncima, te izdašnim prostorom za noge, laktove i glavu, direktnim rezultatom većih dimenzija.

 

SPORTSKI MODEL
Iako iz Hyundaija još nema zvaničnih informacija o eventualnom razvoju sportske verzije “dvadesetke”, njemački mediji bliski Rüsselsheimu špekulišu da Korejci užurbano rade na jednom ovakvom modelu. Prema nezvaničnim podacima, testni model sportskog i20 pokreće 1.6-litarski agregat (trenutno najjača verzija ima 128 KS), iz kojeg su Hyundaijevi inženjeri izvukli oko 150 KS. Za razliku od konkurencije, koja u svojim jurilicima koristi benzinske motore, Hyundai to pokušava sa turbo dizelašem, koji bi trebao ponuditi sportske performanse, razumnu potrošnju i emisiju CO2 ne veću od 120 g/km..

 


Iako su Korejci za i20 predvidjeli paletu od šest motora, on će na domaćem bh. tržištu od decembra, kada se očekuje zvanična premijera i početak prodaje, nuditi u kombinaciji sa tri agregata. Početni motor biće novi 1.2-litarski benzinac od 75 KS, a u ponudi će se naći i 1.4-litarski Otto motor od 100  KS. Za ljubitelje dizelaša rezervisan je 1.4-litarski common-rail agregat od 90 KS. Svi motori serijski će dolaziti sa ručni mjenjačem sa pet stepeni prenosa. Korejci obećavaje dobre dinamičke osobine, na temelju kombinacije prednjeg McPherson i zadnjeg ovjesa sa polukrutom osovinom, ali i za evropu serijskog ABS-a. Torzijski veoma otporna karoserija u kombinaciji sa prednjim vazdušnim jastucima i opcionim bočnim zavjesama obećava visok nivo sigurnosti, pa Korejci s pravom očekuju dobar rezultat na EuroNcap testu.  Novi korejski adut u klasi gradskih automobila osim provjereno dobrih motora i mehanike, prostrane unutrašnjosti i uzorne završne obrade, sada nudi i uvjerljiv dizajn, sa kojim bi mogao pomrsiti račune evropskoj konkurenciji

Datum objave: 20/11/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook