Naslovna > Automobili > Renault > Megane > U čast cestovnim performansama

Renault Sport

U čast cestovnim performansama

Činjenica je da je skraćenica R.S. simbol koji budi maštu i utelovljuje snažnu viziju automobila, a upravo to je bila ideja marke Renault kada je prvi put odlučila da proizvede automobil sa tim znakom...

Megane R.S. Ultime, najnoviji model koji nosi oznaku Renault Sport, plod je strasti i stručnosti koja već 20 godina živi u projektantskim kancelarijama i radionicama Renault Sporta u Les Ulisu, na periferiji jugozapadnog dijela Pariza. Testni vozač Laurent Hurgon osvrnuo se na niz Renault Sport modela i prenio strast prema performansama koja svakodnevno motiviše zaposlene u Renault Sportu u Les Ulisu – jedinici koja se sada posvećuje avanturama marke Alpine. Ako pitate Laurenta Hurgona, testnog i razvojnog vozača za Renault Sport, da li je ikada razmišljao o drugačijoj karijeri, bez oklijevanja će vam reći: "Uživam u svom životu i ne bih ga se odrekao ni sekunde. Srećan sam što sam sve ove godine imao priliku da se profesionalno razvijam u Renault Sportu. Biti na mom mjestu, učestvovati u razvoju visokoperformantnih putničkih automobila, san je mnogih ljubitelja automobila!"

 

 

 


Inspirisan prodajnim uspjehom modela Clio Williams, Renault Sport je razvio model "W94" koji je iznenadio javnost kada je predstavljen na Ženevskom salonu automobila 1995. godine. Izuzetno neobičan putnički automobil, Spider Renault Sport, izazvao je pravu senzaciju. Bio je to dvosjed roadster sa aluminijumskom šasijom i motorom smještenim u sredini pozadi, koji se proizvodio u Alpineovoj fabrici u Dipu od 1995. do 1999. godine, postavljajući temelje budućnosti marke. S ovim smjerom marka je nastavila i dalje primjenjivati istu filozofiju na brojne modele s istom neumoljivom predanošću prema performansama i užitku u vožnji. Godine 2000., ta je filozofija bila primijenjena na Clio R.S., koji je bio baziran na serijskom modelu Clio 2 i pružao bolje performanse od Clija Williams, s naglaskom na suptilan izgled. Modeli Clio 3 i Clio 4 takođe su se predstavili u Renault Sport verzijama, ali najznačajniji je bio impresivni Clio V6 koji je bio predstavljen iste godine kao i Clio 2 R.S. Clio V6 s motorom od 230 KS smještenim u sredini nazad i izrazito mišićavim blatobranima očarao je i oživio duh Renault Sporta na spektakularan način. Taj "enfant terrible" postao je predmet žudnje kolekcionara, a njegova se vrijednost danas procjenjuje na oko 100.000 evra! Timovi stručnjaka iz Renault Sporta sa sjedištem u Les Ulisu na jugozapadu Pariza brzo su usmjerili svoju strast i želju za performansama prema modelu Mégane. Kao glavni odgovorni za razvoj različitih Mégane modela pod markom Renault Sport, Laurent Hurgon otkriva nam nekoliko tajni uspjeha automobila ove marke: "Renault Sport ima bogato iskustvo u području automobilskih takmičenja, a mi smo to iskustvo stečeno na trkama i relijima prenijeli na drumske modele. Na primjer, hidraulični graničnici kompresije, koji su prvobitno bili ugrađeni u Clio 2 R.S., plod su našeg učestvovanja u relijima."

 


Jedna od tehnoloških inovacija koja je oduševila testnog vozača bila je upravljanje četiri točka. "Kada sam prvi put isprobao tu tehnologiju, bilo je kao da ponovno otkrivam automobil! To je bio revolucionaran sistem koji je bio ugrađen u svaki Megane R.S." Jedan od značajnih modela bio je i radikalan R26R: "Taj automobil označio je početak nove ere za nas. Ideja je bila jednostavna - pretvoriti Megane 2 R.S. u trkaći automobil. Uklonili smo zadnju klupu, ugradili prozore od pleksiglasa, izduvni sistem od titanijuma, poklopac motora od kompozitnih materijala sa ugljeničnim vlaknima, itd." Ova "raketa" je djelomično razvijena na legendarnoj stazi Nürburgring-Nordschleife, sjevernoj petlji njemačke trkaće staze koja ima 73 krivine. "Ta staza je savršena za razvoj trkaćih automobila. Ima sve vrste krivina: spore, srednje brze, vrlo brze... Vrlo je zahtjevna za automobil, šasiju i karoseriju. Takođe, predstavlja veliko opterećenje za cijeli automobil. Tamo smo proveli brojna testiranja izdržljivosti... I oborili rekorde u kategoriji automobila s prednjim pogonom."

 


Prvi rekord je postavio Vincent Bayle 2008. godine za volanom modela R26R. Zatim ga je zamijenio Laurent Hurgon koji je postigao tri nova rekorda: 2011. s Meganeom 3 Trophy, 2014. s Meganeom 3 Trophy-R i 2019. s Meganeom 4 Trophy-R. "To je bila nevjerovatna avantura ispunjena pravim timskim duhom. Svi smo se udružili kako bismo postigli zajednički cilj. Bio sam srećan što sam bio posljednja karika u tom lancu. To je nešto na čemu sam izuzetno ponosan, privilegija koju nikada neću zaboraviti." Rekordi su postavljeni i na drugim jednako legendarnim trkaćim stazama poput Spa-Francorchampsa i Suzuke.

 


S obzirom na to da je Renault Sport Cars 2021. postao Alpine Cars, Megane R.S. Ultime je posljednja serija označena oznakom R.S. U ovu posebnu seriju, predstavljenu u januaru 2023., utkana je sva stručnost tima Renault Sport, uključujući nezavisno prednje vješanje, spuštenu Cup šasiju, hidraulične graničnike kompresije i sistem upravljanja na sva četiri točka - 4CONTROL. Proizvedeno je 1976 numerisanih primjeraka (kao počast godini osnivanja Renault Sporta) koji nose posebne oznake s potpisom Laurenta Hurgona.

Datum objave: 31/05/2023
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook