Naslovna > Automobili > Chevrolet > Camaro > U Sarajevu predstavljen Camaro
FOTO GALERIJA (26)

Chevrolet

U Sarajevu predstavljen Camaro

U proteklih nekoliko sedmica automobilske novosti vijesti u BiH vežu se za imena egzotičnih i nesvakidašnjih automobila, a posljednji u nizu među njima je Camaro, koji je predstavljen u Sarajevu

Bio je to moćan automobil koji je osvojio srca i maštu ljudi iz raznih dijelova svijeta, postavši predloškom zidnih postera, majica i pjesama naredna četiri desetljeća. Sada se vratio, bolji i moćniji nego ikada, spreman ponovno preuzeti svoje počasno mjesto na europskim cestama – i zidovima dječjih spavaćih soba.

 

Posve novi Chevrolet Camaro s V8 motorom i 432 KS vratio se u Europu nakon desetljeća odsutnosti, i to s dizajnom koji je isprva prepoznatljiv i posve moderan.Suvremen dizajn za 21. stoljeće izraz je Camarovog bogatog nasljeđa, s nosom u obliku slova V, širokim robusnim stavom i širokim stražnjim ramenima kao prepoznatljivim značajkama koje ukazuju na legendarnu prošlost, a istovremeno čine ovaj automobil suvremenom ikonom dizajna.

 

Detaljno testiran u praksi na čuvenoj njemačkoj trkaćoj stazi Nürburgring, Camaro je dizajniran posebno za europske kupce, s posve novim ovjesom i cijelim nizom drugih poboljšanja.Camarove vitalne statistike jednako su impresivne kao njegov dizajn. S ručnim prijenosom dolazi fantastični 6,2-litarski LS3 V8 motor s 432 KS i 569 Nm okretnog momenta pri 4.600 okretaja u minuti. To znači ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,2 sekunde za kupe i 5,4 sekunde za kabrioletsku izvedbu. Automatski prijenos uparen je sa 6,2-litarskim L99 V8 motorom s 405 KS koji daje 556 Nm okretnog momenta pri 4.300 okretaja u minuti. Automatski kupe dostiže 100 km/h za 5,4 sekunde, s dodatne 0,2 sekunde za kabriolet. Camaro nudi impresivnu najveću brzinu od 250 km/h.

 

 

 

Posve europski

 

 

Ovaj automobil plijeni još izdaleka jer se njegov dubok, brujeći V8 motor čuje i najavljuje njegov skori dolazak.

Europski Camaro sličan je po sadržaju modelu 2SS koji je ponuđen na sjevernoameričkom tržištu. Novi model, prvi za Europu, dolazi s posve novim FE4 ovjesom razvijenim posebno za ovo tržište. Ovjes koji karakterizira povećanje čvrstoće i bočne stabilnosti koje znatno povećava performanse i upravljivost pri velikim brzinama pokazao se tako popularnim da će se nuditi s automobilima iz nove modelske godine u SAD-u s boljim paketima opreme. FE4 ovjes ima iznova ugođene prednje i stražnje amortizere i nove krute prednje (23 mm) i stražnje (24 mm) stabilizatore.

„Naš je cilj bio konstruirati precizniji sportski ovjes s boljim sposobnostima držanja podloge. Primijenili smo sve što smo naučili iz intenzivnih testiranja u praksi, na trkaćim stazama, kako bismo poboljšali geometriju ovjesa za glatkiju vožnju u zavojima, neutralniji balans tijekom oštrijih zavoja i što manje proklizavanje“, rekao je Al Oppenheiser, glavni inženjer zadužen za Camaro.

20-inčni naplatci upareni s Pirellijevim PZero gumama osiguravaju da se snaga kvalitetno iskorišteva, dok Brembo četveroklipne disk-kočnice s ABS-om u kombinaciji sa StabiliTrakom i kontrolom proklizavanja osiguravaju učinkovito kočenje i brzu vožnju kroz zavoje. Kotači su smješteni na vanjskom cijelu kako bi bili naizgled izravnati s površinom karoserije i odavali dojam agilnosti i robusnog stava.

 

 

 

Zadivljujuć vanjski izgled

 

 

Žudite li za anonimnosti i uklapanju u mase, Camaro vjerojatno nije automobil za vas. „Od samog početka, osnova novog Camara bila je da mora izgledati odlično, imati vrhunske performanse i biti pristupačan cijenom“, rekao je Oppenheiser.

Prednji dio u obliku slova V okružen je prednjim svjetlima visokog intenziteta sa svjetlećim ksenonskim LED prstenima koja oponašaju duboko usađene oči i daju Camaru pomalo prijeteći izgled. Chevroletova zlatna leptir-mašna s ponosom ukrašava prednji dio automobila i usmjerava poglede preko kupolastog poklopca motora čime se dobiva dojam pokreta čak i kada je automobil parkiran.

Stražnja maska je jedinstvena za europske modele Camara. Dvostruka LED stražnja svjetla odražavaju jedinstven izgled prednjeg dijela vozila. Dizajn stražnjeg dijela zaokružen je velikim okruglim kromiranim vrhovima ispušnih cijevi, sličnima onima kod Corvette Z06.

 

 

 

Dizajn interijera

 

 

Cijeli niz zvučno izolacijskih elemenata osigurava da se čim uđete u novi Camaro osjećate kao da ste ušli u drugi svijet, premda ćete u unutrašnjosti uvijek čuti moćno brujanje V8 motora.Integrirani dizajn središnje konzole kombinira kontrole multimedijskog sustava i klimatizacije u jednom komadu moderne elektronike s velikim gumbima koje je lako dohvatiti, s gumenim i kromiranim detaljima – tako da odgovaraju modelu automobila u kojemu se nalaze.Chevroletovo ledenoplavo ambijentalno svjetlo proteže s duž vrata. Ista plavičasta nijansa karakteristična je za brzinomjer s lijeve strane i brojač okretaja s desne, dok su u sredini prikazane preostale informacije bitne vozaču. Opcionalno narančasto ambijentalno osvjetljenje dostupno je s paketom opreme za interijer Inferno Orange.

Četverodijelni skup instrumenata ispred mjenjača vraća nas do legendarnog Camara iz 1969., no uključuje moderno LED pozadinsko osvjetljenje. Paket uključuje pokazivač temperature ulja, tlaka ulja, temperature mjenjačke tekućine i voltaže akumulatora.

Sportska sjedala posebno su oblikovana i imaju zaobljen gornji dio s naglašenim prošivima.

 

 

 

Čudo tehnologije

 

 

Veliki vozački informacijski centar pruža uvid u sve podatke – uključujući potrošnju, informacije o putu i tlaku u gumama – potrebne kada ste na putu. Camaro je jedino vozilo u svojoj klasi koje nudi „Head Up Display” kao dio standardne opreme. Ova opcija prikazuje ključne informacije, kao što su brzina i trenutno odabrana pjesma ili radijska postaja, na samom vjetrobranskom staklu tako da vozač u svakom trenutku prati što se događa na cesti. Stražnji parkirni senzori s kamerom i šest zračnih jastuka standardni su, kao i ISOFIX nosači za najmlađe obožavatelje sportskih automobila.Camaro nudi beskompromisnim obožavateljima dobrog zvuka vrhunski Boston Acoustics sustav od devet zvučnika. USB priključci za osobne uređaje i Bluetooth također su dio paketa.

 

 

Aktivno upravljanje gorivom

Premda ekonomična potrošnja goriva možda i nije najviše na listi prioriteta vlasnika Camara, sustav aktivnog upravljanja gorivom L99 motora automatski gasi četiri od osam cilindara tijekom niskih opterećenja čime se smanjuje potrošnja goriva. Ovo donosi uštede i do 7,5%.

Modeli Camara s ručnim mjenjačem imaju kombiniranu potrošnju od 14,1 litre na 100 km, dok su automatske verzije još bolje s kombiniranom potrošnjom od 13,1 litre na 100 km.
 

Datum objave: 15/06/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook