Naslovna > Automobili > Škoda > Karoq > Veći, prostraniji i savremeniji od Yetija
FOTO GALERIJA (35)

Škoda Karoq

Veći, prostraniji i savremeniji od Yetija

Nasljednik Yetija je razvijen na novoj Volkswagenovoj MQB platformi, duži je 16 cm, ima 116 litara veći prtljažnik, dva benzinska i tri dizel turbo motora i prvi je Škodin model sa digitalnim instrumentima…

Češka Škoda je u istorijskom usponu, a novo obaranje prodajnih rekorda čini se tek predstoji. Nakon što je u 2016. godini po drugi put u istoriji prodao više od milion vozila, ambicije češkog proizvođača u 2017. su naglo porasle. Najzaslužniji za takav stav su novi SUV modeli: reprezentativni Kodiaq i svježe predstavljeni kompaktni Karoq (Karok), koji je zamjena za dosadašnjeg Yetija. Mada Karoq nije dizajnerski, a ni koncepcijski originalan kao model kojeg mijenja, već sada nema sumnje da ima puno veće adute, odnosno šanse da ga nadmaši na svim poljima. Sa 4.382 mm Karoq je punih 16 cm duži od Yetija, te ima šest centimetara duži osovinski razmak. On je i širi za 48 mm, dok je Yeti jedino viši za 8,4 cm. U ovom dimenzijskom poređenju je bitno spomenuti da Karoq dijeli MQB platformu i gotovo svu mehaniku sa prvim Seatovim kompaktnim SUV modelom Atecom.

 

 

Na papiru Škodin model je duži 19 i viši 4 mm, dok su im širina i osovinski razmak identični. Osim komfornije kabine, najvažniji dobitak dimenzijskih promjena na smjeni prve i druge generacije Škodinih kompaktnih SUV modela odnosi se na kapacitet prtljažnika. Podsjećamo da je Yeti u osnovnoj konfiguraciji imao prtljažnik od 405 litara, što su mnogi njegovi kupci označili kao najveći nedostatak. S druge strane, Yetijeva praktičnost je povećana sa VarioFlex kliznim zadnjim sjedištima, koja se jednostavno mogu gurnuti ka prednjim i tako napraviti dovoljno prostora za prtljažnik zapremine 510 litara. Preklapanjem njihovih naslona se dobija maksimalna zapremina od 1.580, odnosno 1.760 litara ukoliko se sva tri sjedišta podignu iz ležišta i preklope prema naprijed. Karoq je već u startu raskošniji, jer bez ikakvih pomjeranja i preklapanja nudi prtljažnik osnovnog kapaciteta 521 litra (Ateca 510l). To je čak 116 litara bolje ostvarenje u odnosu na Yetija i kao takvo bi trebalo da zadovolji potrebe većine kupaca. Veoma bitna činjenica je i da konkurenti poput Volkswagen Tiguana i Peugeota 3008 imaju prtljažnike sličnog kapaciteta (520 litara). Interesantno je da lider klase, Nissan Qashqai ima značajno manji prtljažnik kapaciteta 430 litara… I Karoq, kao i Yeti ima VarioFlex sistem zadnjih sjedišta koji dozvoljava njihovo pomjeranje naprijed/nazad u dužini od 11 centimetara. Ovaj sistem omogućava jednostavno prilagođavanje kabine trenutnim potrebama korisnika. Naime, ukoliko je vozaču i putnicima potrebna maksimalno komforna kabina onda se sjedišta pomjeraju ka nazad. Kapacitet prtljažnika se tada smanjuje na 479 litara. Ukoliko je potreba za prostorom suprotna sjedišta se pomjeraju ka naprijed i dobija se prtljažnik kapaciteta 588 litara. Ljubiteljima automobilskog transporta dopašće se i činjenica da je najveća zapremina sa preklopljenim naslonima sjedišta povećana na 1.630 litara (50 l), odnosno na 1.810 (50 l), koliko se dobija njihovim vađenjem iz vozila.

 

U Škodi ističu da je sistem za demontažu sjedišta veoma jednostavan, odnosno da je jedini veći napor potreban kada se ona fizički vade ili vraćaju u automobil. Mada na prvi pogled djeluje prepoznatljivo, enterijer Karoqa donosi jedno jedinstveno rješenje, koje se u okviru Škodine game može dobiti samo u njemu. Riječ je o potpunoj digitalnoj instrument tabli koja se projektuje na 12,3–inčnim ekranu visoke rezolucije i prvo je takvo rješenje u jednom Škodinom savremenom automobilu. Podsjećamo da će osnovni modeli imati standardne analogne instrumente. U skladu sa savremenim digitalnim instrumentima je i multimedijalni sistem koji se temelji na drugoj generaciji „Modular Infotainment Matrix Group“ platforme VAG grupe sa na dodir i pokrete osjetljivim ekranom visoke rezolucije, koji je u program češkog proizvođača premijerno uveden sa redizajniranom Octavijom. Kada je riječ o multimediji, interesantniji od ostalih je podatak da se Columbus i Amundsen sistemi serijski opremaju sa LTE modulom (Long Term Evolution), koji omogućava munjevito brz prenos velike količine podataka za više „pametnih“ uređaja dok je vozilo u pokretu. Konecija multimedije i pametnih telefona i tableta je olakšana zahvaljujuči SmartLink + platformi, koja je kompatibilna s Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLinkTM aplikacijama i dostupna je kao opcija za osnovni multimedijalni sistem Swing. Uz skuplje multimedijalne sisteme SmartLink+ dolazi serijski, kao uostalom i sistem za bežično punjenje baterije i povezivanje pametnog telefona sa antenom na krovu automobila, radi pojačavanja prijema signala. Kao opciju više Škoda nudi Connect mobilni sistem, koji djeluje u dva smijera. Prvi omogućava razmjenu informacija i aktivnu navigaciju, a drugi (CareCoonect) komuniciranje sa službama hitne pomoći i asistencije na putu. Podsjećamo da će na evropskom tržištu od 2018. godine u okviru Škoda CareCoonect sistema serijski biti dostupan i takozvani „Emergency Call“ taster, koji se za sada nudi samo kao opcija. Škoda Karoq se zajedno sa Seat Atecom proizvodi u fabrici češkog proizvođača u Kwasiny, a prvi modeli evropskim kupcima bi trebalo da budu dostupni u oktobru, nakon zvanične premijere koja je zakazana za sajam automobila u Frankfurtu (od 14. do 24. septembra). Zvanične cijene još nisu objavljene, ali se spekuliše da bi bazni model na njemačkom tržištu trebalo da košta oko 21.000 eura. Podsjećamo da trenutno najpovoljniji Yeti sa 1.2 TSI motorom na bh. tržištu košta 32.555 KM.

 

Prvi Škodin SUV interesantno i opštepoznato ime Yeti je dobio po snježnom čovjeku, mitskom biću koje „živi“ na najvišem planinskom vijencu na zemlji, na Himalajima. Drugo zvučno SUV ime: Kodiaq je „posuđeno“ od veoma rijetkog medvjeda (ostalo ih je oko 3 500), koji živi na istoimenom ostrvu Kodiaq, smještenom ispred južne obale Aljaske. Na ovom ostrvu živi i narod Alutiiq, na čijem jeziku se automobil zove „kaaraq“, a strijela – dugogodišnji simbol Škode „ruq“. Ime Karoq (Karak) je prema Škodinom objašnjenju nastalo kombinacijom ove dvije riječi.

 

MOTORI
Pogonska gama je savremena i u njoj se nalazi pet turbo motora. Umjesto dosadašnjeg 1.2 TSI motora, bazni model će pokretati novi 1.0 TSI trocilindraš sa 115 KS i 175 nm. Prema Škodinim tehničkim podacima ovaj motor može da ubrza Karoq od 0 do 100 km/h za 10,6 s. Najveća brzina je 187 km/h, a deklarisana potrošnja 5,3 litra benzina na 100 km. Ljubiteljima benzinaca je ponuđen i potpuno novi, Volkswagenov 1.5 TSI motor u verziji sa 150 KS i 250 nm. Dizelska gama se temelji na 1.6 TDI motoru sa 115 KS i 250 nm, odnosno na dvije verzije 2.0 TDI agregata sa 150 (300 nm) i 190 KS (400 nm). Sa slabijim motorima serijski će se kombinovati šestostepeni ručni mjenjač, dok se kao opcija nudi i sedmostepeni DSG automatik, koji će se serijski ugrađivati u model s najjačim dizel motorom i 4x4 pogonom. Pogon na sve točkove je uz motore od 150 KS dostupan kao opcija, dok je prednji pogon serijski.


SIGURNOST
Škoda je Kodiaq opremila sa mnoštvom savremenih elektronskih sistema među kojima se izdvaja City Emergency Brake, koji je aktivan do 34 km/h i u slučaju opasnosti od sudara može automatski da zaustavi automobil. Opciono može da se dobije i sistem za nadzor pješaka. Tu je i sistem koji vozaču asistira u gradskim gužvama i stani-kreni režimu vožnje. Karoq ima i aktivni tempomat, zatim sisteme za nadzor kretanja u kolovoznoj traci i mrtvog ugla. Tu je i sistem za očitavanje saobraćajnih znakova, koji u određenom režimu rada može da aktivira kočnicu i uspori automobil do brzine ograničenja.


„Karoq je potpuno novorazvijen automobil, koji predstavlja veliki iskorak za Škodu u segmentu kompaktnih SUV vozila. On je istovremeno prepoznatljiv i veoma zanimljiv kompaktni SUV koji zrači emotivnim i jedinstvenim dizajnerskim jezikom, te će kao takav, siguran sam privući veliku pažnju kupaca“, zaključio je izvršni direktor Škode, Bernhard Maier.


 


 

Datum objave: 15/06/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook