Naslovna > Suzuki > Baleno > Veliki majstor na malom prostoru
FOTO GALERIJA (31)

Test – Suzuki Baleno 1.2 Dualjet

Veliki majstor na malom prostoru

Sa novim Balenom Suzuki je nadogradio sve pozitivne osobine manjeg Swifta i ponudio ih karoseriji, koja nudi iznatprosječan komfor i rekordan prtljažnik. Uz ekonomičan benzinac i bogatu osnovnu opremu to predstavlja odličnu podlogu da se pomrse računi mnogim evropskim konkurentima.

Prva generacija Balena u Evropu je stigla 1995. godine i sa manjim izmjenama se zadržala do 2001. godine. Uz solidnu prodaju, koja je u najboljem slučaju dostizala do 37 hiljada jedinica godišnje, japanski model je prvenstveno ostao upamćen po ekonomičnim i izdržljivim benzinskim motorima. Imao je i opcioni 4x4 pogon, a bio je dostupan u tri karoserijske verzije kao hatchback, limuzina i karavan. Nakon 15 godina pauze Suzuki je ponovo 2016. godine oživio i vratio Baleno u Evropu. Kupcima je ponuđena jedna, petovratna hatchback verzija, koja se dužinom od 3.995 milimetara savršeno uklopila u okvire gradske klase predvođene Renault Cliom, Ford Fiestom i Volkswagen Polom... Povratak Balena ne bi bio nimalo čudan da u istom segmentu Suzuki već godinama ne nudi 155 milimetara kraći Swift. Pomalo zbunjeni ovim potezom i neuobičajenim „uduplavanjem” modela evropski statističari, koji prate prodajne rezultate, Baleno su nepravedno svrstali u kompaktnu klasu, rame uz rame sa značajno dužim Volkswagen Golfom (4.258 mm) i društvom. Da navedeno „prestrojavanje” nema realno uporište u praksi, najbolje potvrđuje činjenica da je lider klase gradskih kompakta - Clio od Balena duži punih 67 mm, dok je recimo Škoda Fabia kraća samo tri milimetra. Dakle, riječ je o punopravnom kompaktnom gradskom automobilu, koji je po Suzuki dopuna za dinamičniji Swift, te se svim parametrima uklapa u okvire klase. Istina ne baš po svim.


Naime, ma koliko osvježavali sjećanje i vraćali film unazad, nismo uspjeli da se sjetimo nijednog gradskog modela, koji ima tako prostranu kabinu kao što je Balenova. Iskorištenost prostora u japanskom modelu naprosto prevazilazi sva očekivanja i postavlja nove standarde. Poredeći razlike u dužini, širini i visini, između njega i konkurencije nameće se zaključak da se iste mjere razlikuju do najviše desetak milimetrima. Sljedeći podatak koji smo uporedili u potrazi za tajnom Balenove raskoši je međuosovinski razmak. I tu su razlike minimalne, a da stvar bude još zanimljivija Clio ima 69 mm duži osovinski razmak od Balena (2.520 mm), mada bi se prema ponudi prostora u kabini reklo da je japanski model za broj veći. Da je veliki majstor na malom prostoru, Suzukijev model potvrđuje i kapacitetom prtljažnika koji je sa 355 litara jedno od najboljih ostvarenje u klasi, čiji dosadašnji lider je bila Škoda Fabija sa zapreminom od 330 litara. Ni novi Volkswagen Polo sa 351 litrom zapremine nije uspio da ga skine sa trona, a dostigla ga je tek Polova bliznakinja Seat Ibiza za koju su Španci deklarisali identičnu zapreminu.


Subjektivno, Baleno se ipak čini prostranijim od svih nabrojanih konkurenata, pa čak i mnogih broj većih i znatno skupljih kompaktnih modela, posebno na zadnjoj klupi gdje se udobno mogu smjestiti dvije odrasle osobe, čak i ako ispred njih sjede dvometraši. Centralni tunel je nizak, a prednja sjedišta dovoljno visoka da se stopala putnika iza ugodno podvuku pod njih. Prostora ima toliko da nema žuljanja koljena na naslonima prednjih sjedišta ni kada su ona pomjerena skroz unazad. Iskrene pohvale treba uputiti Suzukijevim inženjerima na odličnom iskorištavanju kabine, koju smo, još jednom naglašavamo, subjektivno doživjeli i širom i dužom nego kod konkurenata. Praktični pretinci i odlagališta za sitnice su taktički raspoređeni po cijelom enterijeru i dovoljni za svakodnevne potrebe. Ergonomija je sasvim korektna, a položaj za po dubini podesivim upravljačem nije teško pronaći. Instrument tabla sa bijelo-plavim osvjetljenjem i analognim instrumentima je pregledna, a digitalni displej na sredini nje nudi najosnovnije podatke bitne za vožnju, među kojima izdvajamo trenutnu i prosječnu potrošnju, odnosno ekonometar sa savjetnikom za pravovremeni odabir najbolje brzine u mjenjaču. U testnom paketu opreme na sredini je bio radio CD MP3, koji je u kombinaciji sa četiri zvučnika korektno ispunjavao svoj zabavni zadatak. Ispod njega je ugrađen jednostavni ručni klima uređaj, sa tri okrugla selektora i tri tastera, koje ćete nakon dan, dva korištenja vozila  „nabosti” bez gledanja i po najvećem mraku.

U bogatijim paketima opreme je dostupna savremenija multimedija sa 7-inčnim na dodir osjetljivim ekranom, odnosno automatski klima uređaj. Kvalitet završne obrade i samo spajanje svih sklopova su izvedeni veoma čvrsto pa nema nikakvog škriputanja ni ostalih neugodnih zvukova koje proizvodi klimava plastika. Stilski Baleno ipak nije na nivou modno osvještenije evropske konkurencije, a utisak skromnosti naglašen je tvrdom plastikom, koja nije baš ni naočita. Mada djeluje jeftino i umanjuje ukupan pozitivan utisak o enterijeru, nema sumnje da je robusna, odnosno da će je biti lako održavati dugi niz godina. Nedovoljno uvjerljive u testnom modelu su bile i presvlake sjedišta, jer se njihovo platno pod prstima čini tankim i lako rastezljivim. Kabina je s druge strane solidno zvučno izolovana, a sama sjedišta nude izuzetno ugodan oslonac i korpulentnijim osobama. Preglednost prema naprijed je zadovoljvajuća, bokove pokrivaju dovoljno veliki retrovizori. Zadnji dio zbog uskog i podignutog stakla na petim vratima je najteže „locirati”. Zbog te činjenice preporučuje se doplata za parking senzore ili nazdornu širokougaonu kameru svim onim vozačima kojima orijentacija za upravljačem zadaje muke. Sa navedenim dodacima parkiranje će biti lakše i sa puno manje stresa.
Za zadovoljavajuće opremljeni testni model sa ekonomičnim 1.2-litarskim atmosferskim motorom Suzuki na bh. tržištu traži 21.900 KM. Cijena bi vjerovatno bila niža i konkurentnija da Baleno ne dolazi iz Indije, odnosno da nije opterećen carinom koje su oslobođeni automobili proizvedeni u Evropskoj uniji. Prava šteta, jer je riječ o zanimljivom gradskom modelu, sa jednom od najprostranijih i najfunkcionalnijih kabina u klasi, te provjerenim mehaničkim i pogonskim rješenjima, koja su do sada u slučaju Suzukija bila garancija uzornog kvaliteta i dugovječnosti.


POGON I VJEŠANJE
Za kupce Balena nema puno dileme. Oni naime mogu da biraju između 1.2-litarskog atmosferca ili 1.0 trocilindarskog turbo benzinca sa 112 KS. Provjereni četverocilindraš sa 90 KS dostupan je i u Swiftu. Motor sa aluminijumskim blokom nosi oznaku Dualjet, koja sugeriše da se ubrizgavanje goriva odvija sa po dvije brizgaljke po svakom cilindru. Treba dodati da ovaj sistem ubrizgavanja prati i povećana kompresija od 12,5:1, što je više od prosjeka koji se kreće od uobičajenog oko 11:1. U praksi to rezultuje svilinkastim i gotovo bešumnim radom malog benzinca, koji postaje bučniji tek kada opterećenje počne da prevazilazi njegove realne kapacitete. A oni su idealni za gradsku vožnju, u kojoj Baleno (samo 940 Kg) s lakoćom prati ritam saobraćaja. Uzorno mala masa rezultira i uzornom potrošnjom koja se u okviru testa, u gradskim uslovima kretala od pet do 5,5 litara. Na otvorenom je s malo truda prosjek moguće spustiti na četiri litre, a za niže od toga je potrebna otvorena cesta bez puno uspona. Ruku na srce za ostvarenje takvih rekorda brdovita BiH i nije baš pogodna, pa se prosjek najčešće kreće u rasponu od 4,5 do 5,5 odnosno šest litara, ako živite u saobraćajno preopterećenim gradovima poput Sarajeva. Petostepeni mjenjač je zadovoljavajuće precizan i primarno proračunat da omogući ugodnu i ekonomičnu vožnju. U odnosu na konkurenciju je tek nešto bučniji, odnosno manje uglađen. Tjeranjem u visoke obrtaje, u malom motoru se budi svih 90 „konja” ali ne u onolikoj mjeri u kojoj bi to opravdalo očekivano povećanje potrošnje. Ako se tom pridadaju lagan, ali ne baš tako direktan upravljač, te na poprečnim neravninama lelujavo vješanje, lako je izvući zaključak da Balenu više odgovara laganiji i smireniji tempo vožnje nego dinamično ispitivanje granica fizike, koje je tradicionalna specijalnost manjeg Swifta. U toj činjenici treba tražiti suštinu Suzukijeve filozofije nuđenja dva dimenzijski slična modela sa istim motorima i mjenjačima u istoj klasi. Swift je namijenjen dinamičnijim, mlađim vozačima, a Baleno porodičnim koji kod automobila na prvo mjesto stavljaju komfor, praktičnost i ekonomičnost.
 

Datum objave: 13/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook