Naslovna > Automobili > Nissan > Juke > Više kvaliteta uz manje kompromisa
FOTO GALERIJA (20)

Test – Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 DCT Tekna

Više kvaliteta uz manje kompromisa

Sa drugom generacijom Jukea Nissan je modernizovao dizajn i proširio mogućnosti personalizacije. Značajno je unaprijeđen i enterijer, koji kvalitetom materijala i izrade sada spada u sam vrh klase. Pogon je sveden na jedan turbobenzinski motor, dok je sigurnost podignuta na najviši nivo...

Popularnost malih gradskih crossovera u protekloj deceniji naprosto je eksplodirala, a jedan od najzaslužnijih modela za privlačenje velike pažnje javnosti svakako je bila prva generacija Nissan Jukea. Ovaj dizajnerski veoma originalan automobil za deset godina, koliko je bio na tržištu, izazvao je mnoštvo oprečnih komentara svojim provokativnim izgledom, koji mu je istovremeno pomogao da nađe put do 1,5 miliona kupaca i tako postane jedan od najuspješnijih predstavnika u klasi. Karta koja dobija se po pravilu iskusnih kockara nikada ne mijenja, a Nissan je jedan od rijetkih proizvođača automobila koji zna da napravi bestseller i da izvuče maksimum iz njega. 

 

 

 

Druga generacija Jukea dizajnerski nastavlja da korača istim stopama kao i njen prethodnik, ali sa puno više osjećaja za proporcije i skladnost. Već na prvi pogled jasno je da se radi automobilu koji je oblikovan da se dopadne još širem krugu kupaca. U toj misiji bi trebalo da mu pomognu Nissanovi prepoznatljivi vizuelni aduti poput velike hromirane V maske, atraktivne dvobojne karoserije i zadnjih LED svjetala u obliku položenog slova V. Ono što je originalno i može da se vidi samo na Jukeu su okrugla glavna svjetla sa trokrakim LED elementima, te 19-inčni alu naplaci sa gumama dimenzija 215/45. Lijep detalj su kontrastni crni krov i retrovizori, za koje se treba doplatiti 1.300 KM u Visia, Acenta, N-Connecta i testnom Tekna paketu, dok je ovaj modni dodatak serijski u najsadržajnijoj N-Design opremi. Juke je zadržao i originalni sistem otvaranja zadnjih vrata sa ručkama skrivenim u okviru prozora, što naglašava kupeovski profil. Krov je upušten po sredini u stilu sportskih automobila, a na sličan način oblikovan je i krovni spojler. Da je primarno off-road, pa tek onda sportski model, posmatračima sugerišu masivne plastične obloge rubova blatobrana, branika i pragova, koje štite karoseriju od oštećenja i udaraca predmeta sa podloge. U terenskom duhu je i klirens od 178 mm, koji osim što Juke čini vizuelno robustnijim omogućava jednostavnije savladavanje mnogih arhitektonskih prepreka i anomalija u urbanim sredinama, ali i bezbrižnije silaske sa asflata.

 

 

Ako je s vana evoluirao i postao vizuelno konvencionalniji, Juke II je u enterijeru ponudio pravu revoluciju, kako u pogledu savremenih sadržaja, kvaliteta materijala i izrade, tako i u pogledu udobnosti. Za osjetan napredak u komforu najvećim dijelom zaslužna je i nova CMF-B modularna platforma, koja je japanskom crossoveru omogućila da se protegne 421 centimetar u dužinu, odnosno 8,5 više nego do sada. Najznačajniji dimenzijski napredak napravljen je po pitanju širine, čije povećanje je donijelo čak 17 centimetara više prostora za ramena. Kada se još doda da je međusovinski razmak produžen za 10,5 cm onda postaje jasnije zašto nakon prvog ulaska u novi Juke imate osjećaj da ste u značajno ozbiljnijem automobilu od prethodnog. U oba reda sjedišta sjedi se udobnije, a posebno pozadi gdje zbog većih bočnih prozora imate osjećaj kao da ste u broj većem Qashqaiju. Osjetan napredak napravljen je i u prtljažniku čija zapremina je sa dosadašnjih 354 povećana na 422 litra. Odlagališta za svakodnevne sitnice u kabini ima dovoljno, mada je koncept kabine prilagođen vozačima koji vole sportsko okruženje sa visoko podignutim tunelom mjenjača i podrezanim upravljačem, čiji dizajn i ergonomski oblik zaslužuju svaku pohvalu. Nissan nam posljednjih godina nudi veoma udobna sjedišta u čijem razvoju se poslužio iskustvima stručnjaka Američke svemirske organizacije NASA. U testnom modelu prednja su bila posebno zanimljiva zahvaljujući Bose Personal Plus opcionom audio sistemu (800 KM) sa osam zvučnika, od kojih su dva integrisana u naslone za glavu.

 

 

Da na originalan način ide u korak sa konkurencijom Nissan u enterijeru potvrđuje i sa konceptom poludigitalnih instrumenata, koji kombinuju 7-inčni kolor ekran u sredini sa okruglim hronometrima. Mada neki od konkurenata nude potpuno digitalizovane instrumente, Nissanovo rješenje nam se u ovom trenutku čini otmenijim i efektnijim. Na centralnom grebenu je 8-inčni na dodir osjetljivi ekran, na kojem je osim navigacionih mapa i raznoraznih sadržaja vezanih za autonomiju, audio sistem i različita podešavanja vozila, moguće vidjeti i prikaz nadzornih kamera, koje pokrivaju 360 stepeni oko vozila. Za razliku od mnogih konkurenata, koji pristupaju sve snažnijoj digitalizaciji upravljanja, Nissan još uvijek mnoge klasične komande smatra nezamjenjivim, što je adut više u privlačenju tradicionalnih kupaca.

 

 

Nissan Juke se na domaćem tržištu nudi sa pet paketa opreme: Visia, Acenta, N-Connecta, Tekna i N-Design. I dok je najpovoljniji model sa potpunom Visia opremom dostupan za 34.000 KM, za osjetno bogatiju testnu kombinaciji sa Tekna paketom i doplatama za dvobojnu metalik boju i Bose audio sistem treba izdvojiti 46.300 KM. To je ozbiljan iznos, koji najjačeg konkurenta trenutno ima u vlastitoj kući, jer ulazi u akcijski cjenovni segment većeg Qashqaija.

 

 

POGON

 

Visok stepen užitka u vožnji nudi i pogon. Mada se na papiru čini skromnim za format automobila poput Jukea, koji teži 1.182 kg, novi 1,0-litarski turbobenzinac sa 117 KS odlično obavlja svoj posao, bez karakterističnih trocilindarskih vibracija i neravnomjernog razvoja snage. U zahtjevnom zadatku odlično se nadopunjuje sa 7DCT automatskim mjenjačem sa dva kvačila, koji s uvjerljivim lakoćom uvijek bira optimalnu brzinu, te se veoma lako prilagođava različitim stilovima vožnje. Promjene brzina u startu znaju biti ponekad energičnije, sa osjetnim trzajima, koji se potpuno gube sa povećanjem brzine, što je odlika većine mjenjača sa dva kvačila. Mali benzinac oduševljava i ekonomičnošću, pa smo u Eco režimu vožnje s njim postigli najmanji prosjek od 4,3 litra. Na otvorenoj cesti računajte na prosjeke između pet i šest litara, dok je u konstantnoj gradskoj vožnji realno očekivati sedam.

 

 

 

SIGURNOST

 

Nissanova sigurnosna oprema i savremeni asistenti su impresivni već od početnog Visia paketa opreme. Vozač tako može da se osloni na asistenciju tempomata i limitatora brzine, kontrolu pritiska u gumama, te ABS, EBD, NBAS i ESP elektronske sisteme. Tu su i sistemi pomoći pri kretanju na uzbrdici, zatim Active Ride Control za nadzor udobnosti vožnje, te Active Trace Control za nadzor ispravnosti putanje. U slučaju naglog kočenja automatski se aktiviraju svi pokazivači pravca, a veoma efikasnim i korisnim pokazao se i serijski sistem automatskog kočenja u slučaju naleta pješaka ili biciklista. Automatika upravlja i LED svjetlima, a veoma korisnim u praksi se pokazao i sistem očitavanja saobraćajnih znakova. Od drugog N-Connceta opreme kočioni sistem ima i zadnje diskove, dok se u testnom Tekna paketu sigurnosni paket proširuje sa najsavremenijim ProPilot 1 sistemom koji uključuje automatsko zadržavanje vozila u saobraćajnoj traci uz korekciju putanje pokretima upravljača. U njegovom sastavu su i adaptivni tempomat, te sistem samostalnog zaustavljanja i pokretanja vozila u stani/kreni režimu saobraćajnih gužvi. Bogata sigurnosna oprema Tekna paketa uključuje i nadzor mrtvog ugla, upozorenje na nalet vozila otpozadi, te prepoznavanje umora kod vozača. Na sve navedeno treba dodati i sistem vizuelnog nadzora okoline vozila sa četiri širokougaone kamere.

Datum objave: 24/10/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook