Naslovna > Automobili > Ford > Focus > Više racionalnosti, manje emocija
FOTO GALERIJA (20)

Test - Ford Focus 1.6 TDCi Trend

Više racionalnosti, manje emocija

Treća generacija Focusa nije privlačnija od svojih prethodnika, ali je kvalitetnija, komfornija i bolje opremljena. U kombinaciji sa 1.6-litarskim agregatom i start/stop sistemom kao najjači adut Fordovog kompakta nameće se uzorna ekonomičnost...

Nakon šest godina produkcije druga generacija Fordovog kompakta Focus konačno je sazrela da dobije dostojnog zamjenika, koji je prošle godine u SAD debitovao u konceptnom obliku. Poslije prvih oficijelnih vožnji, koje su organizovane u Španiji, za Fordovog kompakta počeo je tržišni uzlet, odnosno borba sa konkurencijom, koja nikada nije bila žešća. Najnoviju generaciju Fordovog suparnika VW Golfu, Opel Astri i ostalim automobilskim veličinama, testirali smo u kombinaciji sa 1.6-litarskim TDCi turbodizelskim agregatom i Trend paketom opreme, što je kombinacija od koje se i najviše očekuje na bh. tržištu.

 

 

 

 

 

Ford Focus je još od svog postanka važio za jedan od dizajnerski najekstravagantnijih automobila u klasi, a ova osobina važi i za najnoviji model. Naime, forma 4.358 mm dugačke karoserije neće se svima svidjeti, tačnije ili ćete je voljeti ili ne. Sredine jednostavno nema. Istovremeno, novom Focusu individualnost se nikako ne može poreći, a najviše je obezbjeđuje prednja sekcija sa i dalje prisutnim „new edge“ dizajnerskim nastupom. Velika zašiljena svjetla, decentni gril motora, te novina u obliku masivnog usisnika sa podešavajućim protokom vazduha, detalji su koji novog Focusa jasno distanciraju od konkurencije. Pogled na bokove otkriva poznatu kompaktnu siluetu, sa naglašenim rubovima blatobrana, zanimljivo skrojenim poklopcem otvora rezervoara za gorivo, te gotovo coupeovskom linijom krova, koja u blagom luku pada sve do kraja vozila. Zadnji dio upravo predstavlja segment podijeljenih mišljenja, iz prostog razloga što će njegov ukupni oblik neki dizati u nebesa, dok će drugima biti sve samo ne privlačan. Razlog za ovakvu ocjenu je zadnja svjetlosna grupa, koja je veoma zanimljivo dizajnirana, te kao takva predstavlja finalni pečat klasičnog zadnjeg dijela sa velikim petim vratima. Kada sve saberemo, novi Ford Focus u kompaktni segment donosi prijeko potrebnu svježinu, koja je opet drugačija od svega ostalog što smo do sada vidjeli u ovoj klasi vozila. A to naravno traži privikavanje.
 

 

U pogledu enterijera dočekala nas je slika sa kojom smo se upoznali još u porodično orijentisanom Fordu C-max. A ona glasi, veoma kvalitetni materijali, pedantna završna obrada, zanimljiv, a opet funkcionalan dizajn ne samo instrument table već kompletnog putničkog prostora. Iza potpuno podesivog četvorokrakog multifunkcionalnog upravljača sa metaliziranim insertom pozicionirani su atraktivni analogno-digitalni instrumenti, upečatljivi zbog ledeno plavih kazaljki. Na povišenom centralnom grebenu nalazimo rješenje komandi u obliku tastature na mobilnim telefonima, što je svakako optički veoma atraktivno izvedeno, ali s druge strane traži privikavanje. Da je Trend paket i više nego bogat pokazuju elementi kao što su, između ostalog, fabrički audio Mp3 uređaj sa USB konekcijom i šest zvučnika, klimatizacioni sistem, elektrifikovana prednja stakla i vanjski grijani retrovizori sa integrisanim pokazivačima pravca, te potpun set sigurnosnih vazdušnih jastuka.

 

 

Komocije ima dovoljno u svim pravcima, pogotovo na udobnim prednjim sjedištima koja pružaju i dovoljno bočnog držanja, ali napomenućemo da će forma masivnog središnjeg stuba u predjelu koljena smetati nešto višim osobama. Ono što je posebno zanimljivo je činjenica da je Ford novog Focusa u poređenju sa prethodnikom snizio za 12, suzio za 16, ali i produžio za 21 mm, što je rezultovalo i dalje dovoljno prostranim enterijerom. U zadnjem dijelu novi Focus nudi djeljivu zadnju klupu, na koju se udobno mogu smjestiti tri odrasle osobe, iza kojih na raspolaganju stoji prtljažnik zapremine od osnovnih 316 do krajnjih 1.148 litara.

 

 

  MOTOR      MAJSTOR EKONOMIČNOSTI  
Testni model bio je opremljen poznatim 1.6-litarskim TDCi common-rail turbodizelašem, koji pri 3.600 o/min razvija maksimalnih 95 KS, dok je najveći obrtni moment od 230 Nm konstantno raspoloživ u režimu između 1.500 i 2.000 o/min. Osim uglađenošću, ovaj četvorocilindrični agregat sa varijabilnim turbo punjačem na izduvne gasove i hladnjakom vazduha, može se pohvaliti i izraženom ekonomičnošću, što u znatnoj mjeri može da zahvali i petostepenom ručnom mjenjaču sa nešto dužim prenosnim odnosima.

 

 

Na testu dinamičnosti Novi Ford Focus 1.6 TDCi Trend potvrdio je naše pretpostavke da pripada klasi vozila sa prvenstveno ekonomičnim predispozicijama. Ugrađeni 1.6-litarski TDCi agregat od 95 KS i 230 Nm obrtnog momenta u našem slučaju je imao zadatak da se bori sa masom vozila od nepune 1,4 tone, što se nažalost odrazilo i na ukupne performanse. One nikako nisu loše, ali svi oni koji vole pritisnuti papučicu gasa do poda ostaće pomalo razočarani, jer eksplozivnost tipična za moderne turbodizelaše u ovom slučaju izostaje. Za to je donekle kriv i precizni petostepeni ručni mjenjač, čiji su prenosni odnosi podešeni da u prvom redu štede gorivo. Iako smo ostali pomalo razočarani dinamikom agregata, podvozje je detalj koji nam je vratio osmijeh na lice. Ford Focus je još od svoje prve generacije važio za pravi vozački automobil, iz prostog razloga što je imao izvanredno podešeno ogibljenje. Isti slučaj je i sa najnovijom serijom, opremljenom prednjim McPherson ovjesom i zadnjom multilink osovinom, koja nudi možda i najbolji kompromis u klasi po pitanju udobnost/ležanje na podlozi.

 

TEHNIČKI PODACI
4 cilindra turbodizel
1.560 ccm
70 kW 95 KS pri 3.600 o/min
230 Nm od 1.500 do 2.000 o/min
0 - 100 km/h  12,6 s
Max  180 km/h
p. pot  4,7 litara eurodizel

 

Prilično direktan upravljački sistem odlično prati karakteristike šasije, tako da je uz standardni ESP sistem veoma lako doći do krajnjih granica, ali ovaj put ne vozila, već 1.6-litarskog turbodizelaša. Sve ovo samo potvrđuje da će se Focus lako nositi i sa dvostruko jačim motorima, koji će tek u potpunosti iskoristiti potencijal sjajnog ogibljenja. Mjerenje performansi je pokazalo da je ovako pogonjen Fordov kompakt namijenjen ekonomski orijentisanim osobama, jer ubrzanje od nula do 100 km/h za 12,7 sekundi i maksimalna brzina od 178 km/h su samo dovoljni. S druge strane novi Focus se revanšira ekonomičnošću, jer sa rezervoarom goriva od 53 litre, teoretski je moguće prevaliti i preko 1.000 kilometara. Na našem testu i sa težom nogom na gasu, ostvarili smo prosječnu potrošnju od 6,1 litru, što je i dalje veoma dobar rezultat. Napomenućemo da uravnoteženost šasije prati i efikasni kočioni ABS sistem sastavljen od diskova na svim točkovima, koji novog Focusa sa 100 km/h zaustavlja za 40,6 metara.

 

Datum objave: 23/06/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook