Naslovna > Automobili > Opel > Insignia > Viši nivo komfora i dinamike
FOTO GALERIJA (19)

Opel Insignia Grand Sport

Viši nivo komfora i dinamike

Druga generacija Insignie dobila je odrednicu Grand Sport. Grand znači da je postala veća i komfornija, a Sport da su značajno unaprijeđene njene dinamičke mogućnosti…

Nakon mnoštva pedantno zamaskiranih špijunskih fotografija, sa kojih su se mogli prepoznati tek obrisi nove Insignie, Opel je krajem prošle godine djelimično skinuo oznaku tajnosti sa ovog projekta. Dva dana prije toga na internetu su osvanule prve nemaskirane špijunske fotografije Insignie Grand Sport u limuzinskom i karavanskom izdanju. Opel je uz set oficijelnih fotografija u javnost pustio i prikladan video, u kojem Mark Adams, potpredsjednik Opel/Vauxhall dizajnerskog odjela, do detalja objašnjava šta sve donosi druga generacija Insignie, koja je u nazivu dobila i odrednicu Grand Sport. Ovaj dodatak sugeriše dvije nove činjenice. Grand najkonkretnije znači da je Insignia II veća i komfornija od prethodnog modela, a Sport da su značajno unaprijeđene njene dinamičke mogućnosti. Međuosovinsko rastojanje je produženo za 92 milimetra. Prednji i zadnji prepusti su skraćeni, dok je trag točkova proširen za 11 mm. Insignia se sa dosadašnjih 4.842 produžila na 4.897 mm. Podsjećamo da su najraskošniji predstavnici srednje klase Škoda Superb i Mazda 6 dugački 4.861, odnosno 4.865 mm. Istovremeno, lider klase, Volkswagen Passat je dugačak 4.767 mm. U Opelu navode da su uprkos gabaritnom rastu automobila njegovu masu smanjili za prosječnih 175 kg. Od tog broja  60 kg otpada na karoseriju. I visina je smanjena za 29 milimetara, kako bi se dobila dinamičnija bočna linija. Nove proporcije i dizajn omogućili su Opelovim inženjerima da postignu i uzoran koeficijent otpora vazduha od 0,26 Cx. U mnoštvu novina koje donosi Insignia, Opel izdvaja pogon na sve točkove sa sistemom vektorisanja obrtnog momenta.
Ovaj sistem ima dvije električno kontrolisane spojnice sa višestrukim lamelama, koje zamjenjuju klasični zadnji diferencijal. Opel navodi da to omogućava tečniji i precizniji prenos obrtnog momenta na točkove zadnje osovine, te njihovo najbolje moguće prianjanje na najrazličitijim vrstama podloga poput mokrog i prljavog asfalta, snijega, makadama…

 

 

 

Sistem ima mogućnost munjevite preraspodjele obrtnog momenta između točkova, te omogućava visok nivo sigurnosti pri prolasku kroz krivine, što za vozače znači da će Insignia Grand Sport biti osjetno upravljivija od prethodnog modela. Dinamičke mogućnosti automobila poboljšava i unaprijeđeni FlexRide sistem, koji kroz tri različita režima rada elektronike (Standard, Sport i Tour) utiče na rad amortizera, ESP-a, sistema upravljanja, odaziva na papučicu gasa, te na brzinu promjene stepena prenosa (kod automatika). U Opelu ističu da je srce FlexRide sistema novi „Drive Mode Control“ softver, koji ima značajno veću mogućnost obrade podataka dobijenih od mnogobrojnih senzora u automobilu. Dizajn enterijera prati smjernice promovisane sa aktuelnom Astrom. One se vode Opelovim motom, koji podrazumijeva kombinaciju „skulpturalnog dizajna sa njemačkom preciznošću“. Vozačeva pozicija je pozicionirana tri centimetra niže nego do sada. Instrument panel je zadržao polulučni oblik, a dizajn svih elemenata je čist i jasan. Opel navodi da su u svim „zonama dodira“ upotrebljeni kvalitetni i ugodni materijali. Srce multimedije je Opelov IntelliLink sa značajno većim na dodir osjetljivim ekranom, kojim objedinjuje gotovo sve sisteme u automobilu osim klima uređaja, čije komande su ostale klasične. Tasterima se upravlja i dinamičkim sistemima automobila, ESP-om, parking senzorima i asistencijom. Vozači Insignie Grand Sport će moći da računaju na pomoć mnoštva savremenih sistema asistencije. Novost je mogućnost automatskog korigovanja upravljanja, a tu su i novi head-up displej, te četiri širokougaone kamere za nadzor okoline vozila pod uglom od 360 stepeni. U Opelu su ponosni i na novi adaptivni tempomat sa automatskim održavanjem razmaka, te radarski sistem nadzora saobraćaja iza vozila, koji je veoma koristan kod vožnje po magli. Više tehničkih detalja o motorima i cijenama pojedinih modela biće poznato do marta 2017. godine za kada je zakazana zvanična premijera Insignie Grand Sport. Pretpostavlja se da će okosnicu pogonske game činiti novi 1.5-litarski turbo benzinac sa 165 KS i 250 nm, te 2.0-litarski benzinac sa 250 „konja“. Dizelska gama će se najvjerovatnije bazirati na aktulenim 1.6 i 2.0 CDTi motorima. Opelov IntelliLux LED sistem adaptivnih svjetala kod nove Insignie ima 32 LED elementa (kod Astre ima 16), koji mogu da osvijetle 400 metara puta ispred vozila. Zapremina prtljažnika varira od osnovnih 490 do maksimalanih 1.450 litara, do kojih se dolazi obaranjem naslona zadnjih sjedišta. Osim osjetno prostranije kabine, uzornoj udobnosti bi trebalo da doprinesu i Opelova AGR prednja sjedišta. 

 



Prva generacija
Prva generacija Insignie, koja je polovinom 2008. godine predstavljena u Londonu, bila je Opelov džoker iz rukava. Njemačkom proizvođaču tih godina je prijeko bio potreban jedan uspješan model, koji bi ga izvukao iz finansijskih problema. Danas, osam godina poslije, može se s pravom tvrditi da je Insignia postigla zacrtani cilj. U prilog toj tvrdnji ide i činjenica da je do 11. mjeseca 2016. godine Insignia našla put do 283.532 evropska kupca. Statistički gledano najbolja je bila 2009. kada je Opel isporučio 137.714 vozila, dok su u sljedeće dvije ostvareni za samo nekoliko hiljada slabiji rezultati. Podsjećamo da se Insignia prodavala i na tržištima Sjeverne Amerike i Kine, pod imenom Buick Regal. Amerikanci su za osam godina udomili solidnih 137.835 jedinica, dok su Kinezi kupili čak 687.476 Regala. Osim pod logotipima Opela i Buicka, Insignia se prodavala i u okviru britanskog Vauxhalla i australijskog Holdena.

 

 

Monza Concept
Ime Monza uz Opel se veže od 1978. godine kada je predstavljen istoimeni coupe, izveden iz limuzinskog Senatora. Monza se proizvodila do 1986. godine nakon čega ime i 4,7 metara dugački coupe odlaze u automobilske anale. Tamo bi i ostali da Opel 2013. godine na sajmu automobila u Frankfurtu nije predstavio futurističku studiju sportskog kupea-karavana i dao joj slavno ime. Na osnovu dizajna konceptne Monze razvijena je nova Insignia.
 

Datum objave: 15/01/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook