Naslovna > Automobili > Škoda > Roomster > Vizuelna i tehnička poboljšanja
FOTO GALERIJA (8)

Vozili smo – Redizajnirana Škoda Fabia i Roomster

Vizuelna i tehnička poboljšanja

U okviru međunarodne prezentacije u Atini smo isprobali redizajniranu Fabiu i Roomstera, koji u 2010. godinu donose dovoljno vizuelnih i tehničkih novina da održe korak sa sve jačom konkurencijom...

Ovlašteni prodajno-servisni centri češke Škode širom Bosne i Hercegovine i u 2010. godini će kupcima moći ponuditi nekoliko atraktivnih noviteta. Prvi od njih je najveća savremena Škoda, model Superb Combi, čija prodaja je već počela u našoj zemlji, dok se dolazak druga dva, osvježene Fabie i Roomstera tek očekuje. Vizuelno i tehnički poboljšane Fabiu i Roomstera ekipa našeg magazina imala je priliku upoznati u okviru međunarodne prezentacije, koja je održana u glavnom gradu Grčke Atini. Sama prezentacija održana je od 15. do 26. marta, a na njoj je prisustvovalo više od 800 novinara iz čak 32 zemlje svijeta, koji su na raspolaganju imali ni manje ni više nego 120 modela Škodinog dvojca... Češki proizvođač je u velikom usponu, prošle godine je bio nadomak milion proizvedenih automobila, a novi modeli trebali bi mu pomoći da tu brojku premaši, možda čak i ove godine te ne čudi što je u ovu prezentaciju uložio puno marketinškog znanja i truda.

 

 

 


Sa dizajnerske strane Fabia i Roomster se nisu puno promijenili, a kao objašnjenje za ovakav potez češki domaćini su istakli činjenicu da nije bilo potrebe da se mijenja ono što je već dobro. Zahvaljujući ovakvom potezu kupci aktuelnih modela mogu biti bezbrižni i sigurni da njihov novi automobil neće ostariti preko noći. U okviru redizajna Fabia i Roomster su dobili novi branik, masku motora, svjetlosnu grupu i modifikovana svjetla za maglu, koja su izvedena po uzoru na veće kućne modele Octaviu i Superba. Što se tiče ostalih vizuelnih novina, one se uglavnom svode na nove boje karoserije, te drugačiji dizajn aluminijumskih naplataka ili plastičnih ukrasnih poklopaca, tako da se slobodno može reći da je izvorni identitet i Fabie, a i Roomstera ostao gotovo netaknut, s tim što je sada nekako elegantniji, a u najbolje opremljenim modelima i donekle luksuzniji. Za razliku od vanjštine, enterijer je doživio osjetno više modifikacija, zbog kojih su i Fabia i Roomster sada znatno bliži svom uzoru iz VW-a, modelu Polo. Ono što se uočava na prvi pogled je oku ugodnija instrument tabla sa bijelim pozadinskim osvjetljenjem i novim elementima enterijera, prvenstveno centralne konzole, koju sada u bogatijim paketima opreme krase novi klima i CD/MP3 uređaji.  

 

 

 

 

Osim nove instrument table, najdominantniji detalji enterijera su novi trokraki ili četvorokraki upravljači, koji su preuzeti od većih Škodinih modela. Zahvaljujući kvalitetnijim materijalima, enterijerima Fabie ili Roomstera se u okvirima klasa kojima pripadaju nema šta zamjeriti. Funkcionalni su prostrani, udobni, a kvalitet materijala, prvenstveno plastike je zadovoljavajući i ona je ugodna na dodir. Svi uređaji i prekidači su logično raspoređeni i nadohvat ruke. Sjedišta su udobna, a materijali presvlaka raznovrsniji, razigraniji i oku ugodniji. Preklopivi središnji naslon za ruku isti je kao i kod prethodnog modela i po nama još uvijek ne najbolje ergonomski izveden, jer je njegova najdalja tačka pomalo predaleko od ručice mjenjača. Zahvaljujući srazmjerno velikim vratima pravilnog oblika, drugom redu sjedišta se pristupa bez muke, čak i ako ste košarkaškog rasta. Pravilan i visoko podignut krov pruža dovoljno prostora za glavu, pa Fabijina zadnja klupa omogućava ugodan prevoz i dvometrašima. U odnosu na Fabiu, Roomster nudi očekivano veću raskoš u drugom redu sjedišta, te ljepši doživljaj u vožnji zbog odlično postakljenih zadnjih vrata, sa velikim prozorima, kroz koje je pravo zadovoljstvo pratiti okolinu puta u toku vožnje. Idealno rješenje koje su i do sada znali cijeniti porodični ljudi, sa malom djecom, koja su se u Roomsteru osjećala kao u putujućem dnevnom boravku.

TOP VERZIJE
RS zvjerke
U Škodinoj ponudi uz redizajniranu Fabiu naći će se i sportski modeli Fabia RS i Fabia Combi RS, za čiji pogon se koristi 1.4-litarski TSI agregat sa 180 KS, sa kojim Fabia RS stotku hvata za samo 7,3 sekunde, te postiže maksimalnu brzinu od 224 km/h. Podsjećamo da se isti 1.4 TSI agregat, koji respektabilnu snagu postiže uz pomoć kombinacije kompresora i turbo punjača, ugrađuje i u novi Polo GTI, što je odlična preporuka za ovaj automobil. U odnosu na standardnu Fabiu, RS modeli se razlikuju po većim 17-inčnim Gigaro aluminijumskim naplacima, drugačijem prednjem braniku sa većim usisnikom vazduha, te kombinacijama boja i bogatijoj opremi. Ono što se ne vidi golim okom su sportska šasija i kruće ogibljenje, te direktniji upravljač, a vozači RS modela moći će da računaju i na pomoć elektronskih „anđela čuvara“, koji se kriju iza skraćenica ESP, ABS i ASR. Od najnovijih tehnološki poslastica Škoda je u prvi plan istakla XDS sistem elektronski nadziranog kočenja, koji omogućava ostvarivanje optimalne kočione sile na različitim vrstama podloga.

 

Po mnogima najzanimljivije izmjene sakrivene su ispod osvježene karoserije Škodinih kompaktnih vozila, pri čemu se misli na nove agregate, od kojih se jači 1.2-litarski TSI od 105 KS sada može dobiti i sa automatizovanom DSG transmisijom sa dvostrukim kvačilom. Kao interesantan podatak u okviru prezentacije je naglašeno da su svi dizelaši sada opremljeni filterom čestica, te da imaju emisiju CO2 manju od 110 g/km. Paletu benzinskih motora predvodi 1.2-litarski HTP agregat sa 60 KS, a slijede ga 1.2 12V HTP sa 70, 1.4 16V sa 86 KS, 1.2 TSI sa 105 i 1.6-litarski 16V motor sa 105 „konja“. Ponuda dizelaša osvježena je sa novim 1.2 TDI agregatom sa 75 KS i 1.6 TDI motorom, sa dva nivoa snage od 90 i 105 „konja“, zahvaljujući kojima bi Fabia i Roomster trebali biti još konkurentniji u okviru svojih klasa. Nakon dvodnevnog druženja sa novim češkim adutima sigurni smo da će ovi modeli biti još zanimljiviji na bh. tržištu, na kojem Škoda tradicionalno nudi jedan od najboljih omjera uloženo/dobijeno. Kada na to dodamo i nezvaničnu informaciju da se cijene redizajniranih modela neće značajnije mijenjati u odnosu na aktuelne, onda ne treba sumnjati da ćemo veoma brzo na našim ulicama moći vidjeti nove Fabie i Roomstere.
 

Datum objave: 22/04/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook