Naslovna > Automobili > Opel > Grandland > Vozili smo – Opel Crossland X
FOTO GALERIJA (65)

Opel

Vozili smo – Opel Crossland X

Pred velikim brojem hrvatskih i bosansko-hercegovačkih medija Opel je u Sarajevu pred premijerno otkrio model Grandland X i novi Crossland X čija je komercijalizacija upravo počela...

U sklopu podgrijavanja atmosfere prije službene svjetske premijere koja će se održati iduće sedmice u Frankfurtu Opel je u Sarajevu organizovao statičku prezentaciju svog najjnovijeg modela Grandlanda X. Da bi svečana atmosfera bila potpuna društvo novinarima tokom dvodnevne prezentacije pravila su četiri Opelova ambasadora: Mila Elegović poznata hrvatska glumica i muzičarka, Aleksandra Dojčinović hrnatska modna kreatorska, Đejla Glavović styling Max&Co Astra Borovo i Ivan Dečak vođa poznatog muzičkog sastava ''Vatra''.

 


Obzirom da se radilo o svjetskoj pred premijeri razumljivo je što novinari nisu dobili priliku za vožnju. Srećom, do prvih kilometara za volanom Granlanda X neće trebati puno čekati obzirom da se krajem septembra mjeseca u Frankfutu organizuju prve probne vožnje na kojima će biti prisutni i članovi naše redakcije.
U skladu sa najavljenom crossover ofanzivom Opel nove modele predstavlja kao na traci. Kao što samo ime nagovještava Grandland X je najveći od trenutne ponude – Mokke X i Crosslanda X. Odmah nam je rečeno da Grandland X nije zamišljen kao nekakav SUV čije je jedini zadatak vožnja po teško prohodnim terenima.

 

 

 

Po tvrdnjama inženjera glavni je zadatak trenutno najvećeg Opelovog crossovera pružanje maksimalnog komfora svim putnicima uz sigurnu vožnju u raznim vremenskim uslovima. U sistemu transmisije nalazi se kontrola stabilnosti (ESP) koja uz pomoć posebno razvijenog programa kontroliše distribuciju obrtnog momenta na prednje točkove. U kombinaciji sa adekvatnim gumama bezmalo se ostvaruje ista prohodnost po snijegu kao da je pogon izveden na obje osovine. Vozač će pomoću okretnog prekidača moći birati nekoliko programa rada koji idealno odgovaraju raznim podlogama (snijeg, blato, pjesak, klizav asfalt...). Obzirom da je platforma ista kao kod Peugeota 3008 nismo se previše iznenadili na informaciju o potpunom izostanku 4x4 pogona...

 

 

 

Jednak status zvijezde prezentacije u Sarajevu imao je model Crossaland X čijom smo svjetskoj premijeri ovog proljeća u Ženevi i sami prisustvovali. Poslije vrlo stručno vođene press konferencije novinari su sutra ujutro dobili priliku za vožnju po odlično osmišljenom itinereru ukupne dužine od 120 km.
Već smo se na prvim kilometrima uvjerili da je Crossland X po svim parametrima moderan automobil. Po tim se podrazumijeva skladan dizajn, moderna i dobro opremljena unutrašnjost i odlične vozne osobine. Odmah recimo da se Crossland X ni u kojoj varijanti ne može dobiti sa pogonom na sva četiri točka što polako ali sigurno postaje standard u ovoj klasi automobila. Naime, analiza prodajnih podataka nedvosmisleno je potvrdila da se 99% kupaca zadovoljava sa mogućnostima pogona na samo prednju osovinu tako da o 4x4 ni ne razmišljaju. Da vas ne držimo u nedoumici recimo da smo se na dugoj makadamskoj dionici uvjerili da izostanak 4x4 nije ama baš nikakav hendikep. Dionicu smo savladali u brzom ritmu i bez ikakvog stresa.

 


Organizator se pobrinuo za veliki broj testnih automobila sa dva nivoa opreme i šarolikim pogonskim motorima. To je bio najbolji način da se iz prve ruke upoznamo sa svim bitnim karakteristikama modernih agregata bez obzira da li se radilo o jednoj od verzija 1,2 litrenog benzinca ili 1,6 dizelaša. Odmah na početku prodaje kupci dobivaju paletu motora u rasponu snage 81 – 130 KS. Ovisno o odabranom motoru kupac dobiva tri mjenjača – manuelne sa 5 i 6 stepeni prenosa te automatik sa 6 brzina.
Na vožnju smo se prvo otisnuli sa 1,2 litrenim turbo benzinskim motorom snažnim 110 KS. Maksimum obrtnog momenta od 205 Nm na raspolaganju je već od 1.500 obr/min što u paru sa brzim i preciznim manuelnim mjenjačem sa 6 stepeni prenosa omogućava izvrsne performanse uz umjerenu potrošnju benzina – maksimalna brzina 188 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 14 sekundi.
Na otprilike pola itinerera sjeli smo za upravljač Crosslanda X ispod čije se prednje haube nalazio 1,6 litreni turbo dizelaš sa 99 KS u paru sa manuelnim mjenjačem sa 5 stepeni prenosa. Obzirom da se radi o mjenjačkoj kutiji sa pet stepeni prenosa nismo se iznenadili što su ''brzine'' malo razvučenije. U principu vozač treba gledati kazaljku obrtomjera pazeći da ne padne ispod oznake 2.000 obr/min. U suprotnom prije obilaženja sporijeg vozila obavezno prebacite u stepen prenosa niže. Uz gotovo mizernu prosječnu potrošnju dizelaš iz stanja mirovanja do 100 km/h stigne za 12 sekundi i ostvari maksimalnim 180 km/h.

 


Bez obzira na vrstu podloge osjećaj za volanom je odličan. Čak se i prilikom graničnih brzina na makadamu ne gubi povjerenje u preciznost upravljanja i kočnice. Vjerujemo da udobnost na asfaltu ne treba posebno naglašavati ali treba ugodnu vožnju po makadamu. Poslije vožnje po makadamskoj dionici bilo smo više nego prijatno iznenađeni – teško da može bolje. Nakon dolaska na asfalt stali smo i vidjeli da su automobili pokriveni finom prašinom kao puder.

 

Usprkos tome u unutrašnjost se nije probila niti jedna jedina čestica što potvrđuje visok stepen finalne obrade.
Onako na prvu možemo reći da je Crossland X znalački izbalansiram automobil. U svim se situacijama ponaša predvidljivo što uz brojne asistencije vozaču vožnju čine maksimalno sigurnom.
O ovom izvještaju donosimo tek prve impresije. Poslije pravog testa koji će uskoro uslijediti donijet ćemo potpuno ocjenu za koju već sada znamo da će biti vrlo visoka...
 

 

Datum objave: 04/09/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook