Naslovna > Automobili > BMW > X4 > Vrhunski sportisti u SUV izdanjima

BMW X3 M i X4 M

Vrhunski sportisti u SUV izdanjima

Sa najjačim M i M Competition verzijama X3 i X4 modela BMW je pokazao da ima snage i znanja da adekvatno parira direktnim SUV konkurentrima poput Mercedes-AMG GLC i Alfa Romeo Stelvia...

Nakon veoma zahtjevnih višemjesečnih testiranja odrađenih na najzahtjevnijim sportskim stazama i vozački najuzbudljivijim putevima širom svijeta BMW je u paketu predstavio svoja dva najjača M modela iz X3 i X4 serija. Podsjećamo da ni X3, a ni X4 do sada nisu imali punopravnih M verzija, odnosno da je BMW ljubiteljima sportskih automobila kao zamjenu za njih nudio M40d i M40i modele, koji su se od ostatka game razlikovali po dinamičnijem vanjskom dizajnu i najsnažnijim šestocilindarskim dizel i benzinskim motorima sa 326 i 354 KS. To je bilo nedovoljno da se adekvatno parira direktnim konkurentima poput Mercedesa-AMG GLC 63 4Matic (476/510 KS) ili Alfe Romeo Stelvio Quadrifoglio (510 KS).


Čistokrvni X3 i X4 M modeli sa vana se prepoznaju po agresivnom dizajnu koji već u startu naglašava njihov sportski karakter. U njihovoj serijskoj opremi između ostalog se nalaze LED svjetla i 20-inčni alu naplaci jedinstvenog dizajna, dok se specijalne Competiton verzije opremaju sa većim 21-inčnim točkovima. Prednji branik se ističe sa širokim usisnicima vazduha, koji su dodatno naglašeni lakiranim crnim spojlerima i ukrasnim umecima. U istom stilu su zatamnjeni i krovni nosači, maska hladnjaka, poklopci retrovizora, te bočni ventilacioni otvori na prednjim blatobranima. Nazad su u prvom planu krovni spojler i branik sa masivnim centralnim difuzorom vazduha, koji je zadužen za optimalan protok vazduha ispod automobila, sa tu su i dva para dvostrukih izduvnih topova, koji ispuštaju vrhunski sportski zvuk. Na X4 M modelu zbog specifične kupeovske forme u Competition verziji mogu se naći i jedinstveni detalji poput karbonskog spojlera na rukohvatu petih vrata, a od skupocjenog karbona mogu da budu izrađena i kućišta retrovizora, te pojedini elementi na prednjem i zadnjem braniku.

 


U enterijeru oba automobila je ponuđen jedinstven M stil uređenja koji nudi spoj vrhunskog sportskog luksuza i najsavremenijih tehnoloških dostignuća sa analognim instrumentima i 10,2-inčnim na dodir osjetljivim ekranom multimedije u prvom planu. Ljubiteljima sportskih automobila trebala bi se dopasti najkvalitetnijom kožom i alkantarom obložena školjkasta sjedišta, te mnogobrojni karbonski i crvenom bojom stilizovani detalji. Pripadnost M seriji naglašena je i sa nekoliko stilizovanih M logotipa, koji su taktički raspoređeni unutar kabine. Tu su novi upravljač i brojni aluminijumski ukrasi, zatim Head-Up displej sa projekcijom podataka na vjetrobranskom staklu ispred vozača, ambijentalni mirisi i osvjetljenje, trozonski klima uređaj i još mnogo toga što dinamičnu vožnju čini još ugodnijom. Novi futuristički dizajn između ostalog je dobila i ručica automatskog mjenjača, koja sada ima integrisano LED osvjetljenje.
Prodaja BMW-ovih najnovijih sportskih M modela već je počela na njemačkom tržištu gdje za najpovoljniji X3 M model sa 480 KS treba izdvojiti 84.900 eura, dok je X4 M skuplji i košta 87.100 eura. Ekskluzivni Competition modeli sa trolitarskim motorom od 510 KS su skuplji za 8.500 eura u oba slučaja.


POGON
Za pogon oba BMW-ova sportska SUV-a zadužen je potpuno novi trolitarski turbobenzinski motor sa šest cilindara u liniji, koji je u standradnim M verzijama dostupan sa 480, a u Competition sa 510 KS. Novi benzinac raspolaže i sa 600 Nm obrtnog momenta, koji je u kombinaciji sa pogonom na sve točkove i automatskim osmostepenim Steptronik M mjenjačem dovoljan da BMW X3 i X4 M u standardnim verzijama od 0 do 100 km/h ubrza za samo 4,2 sekunde, dok im je u jačim Competition izdanjima potrebna 0,1 sekunda manje. Impresivna ubrzanja dopunjena su i najvećom brzinom, koja u limitiranim verzijama dostiže 250 km/h, a u onim bez limita se penje sve do 285 km/h.

Datum objave: 20/05/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook