Naslovna > Motocikli > Za drum i blato

Husqvarna TR650 Terra/Strada

Za drum i blato

Švedski proizvođač motocikala Husqvarna, koji je 2007. godine postao dio BMW grupacije, ne prestaje da iznenađuje svoje tradicionalne poklonike, pa čak ni one koji to tek treba da postanu. Nova TR650 iznenađenja zovu se Strada i Terra...

Ulazeći pod kapu BMW-a, tehnička naprednost i veliko iskustvo u gradnji off-road i drumskih motocikala dobili su jednu sasvim novu dimenziju, koja je rezultovala konstantnim rastom prodaje u posljednje dvije godine. Novi street bike modeli Husqvarna TR650 Terra i Strada možda na najbolji način otkrivaju šta je ova multinacionalna alijansa sada spremna da ponudi tržištu.

 

Sa novim TR650 Strada i TR650 Terra modelima Husqvarna motocikli nastavlja svoju ofanzivu, koja je započela 2011. godine s uspješnim lansiranjem drumskih modela nove generacije. Istovremeno, novim TR650 Strada i Terra modelima Husqvarna proširuje svoj program izuzetno okretnih, dinamičnih jednocilindričnih motocikala.

 

Žilavi dvojac

 

Žilava građa i muški, dinamičan, dizajn daje novim Husqvarna TR650 modelima progresivan, robustan i energičan izgled, bez obzira na to da li se odlučili za Terra verziju za laku off-road vožnju ili Strada namijenjenu zabavnoj vožnji na asfaltu. U pogledu tehnologije motora, TR650 Strada i TR650 Terra oslonjeni su i testirani na temelju BMW-ovog modela G650 GS. Međutim, tečnošću hlađeni jednocilindrični agregat sa dvije bregaste osovine i 652 ccm radne zapremine detaljno je izmijenjen i njegove performanse su znatno poboljšane za upotrebu u novim Husqvarna modelima. Žilavi jednocilindraš u Husqvarninim modelima pri 7.250 o/min razvija 58 KS, dok je maksimalni obrtni moment od 60 Nm raspoloživ pri 5.750 o/min, dok je za pojedina tržišta ponuđena i slabija verzija sa 48 KS i 54 Nm obrtnog momenta.

 

Velike modifikacije

 

Jednocilindrični agregat je modifikovan širokim rasponom zahvata s ciljem postizanja u prvom redu maksimalnih performansi. Osim uobičajenih poboljšanja, najviše zahvata pretrpjeli su elektronski sistem ubrizgavanja goriva i bregaste osovine, a povećan je i omjer kompresije zbog modifikovane geometrije klipa i glave motora s ciljem postizanja spontanijeg odgovora na zavrtanje ručice gasa, te veće snage i pouzdanosti pri visokim obrtajima. Istovremeno, svojim izduvnim sistemom od nerđajućeg čelika, uključujući dva zadnja prigušivača i zatvorene petlje trostaznog katalitičkog konvertora, agregat ne pruža samo puno snage u svakodnevnoj vožnji, već se ističe i izuzetno niskom potrošnjom goriva, te ekološkom kompatibilnošću.

 

Što se tiče prenosa, odabrana je pestostepena transmisija, koja u Strada opciji još više naglašava impresivne performanse motora na otvorenom putu, dok je u Terra opciji tokom terenske vožnje zadužena za isticanje krivulje obrtnog momenta i spontane reakcije na korišćenje ručice gasa.

 

Mala masa

 

Da bi se postigle agilne vozne osobine, potrebna je i adekvatna šasija, u slučaju oba modela temeljena na tubularnom čeličnom okviru, upside-down prednjoj teleskopskoj viljušci promjera štapova 46 mm i zadnjem dual-swing arm vješanju izrađenom od petougaonih čeličnih cijevi u sprezi sa centralno smještenim amortizerom. Strada opcija prepoznatljiva je i po točkovima od aluminijuma, dok se na Terri nalaze tradicionalni sa žbicama, koji se obično koriste na off-road motociklima.

 

Osim velikodušnog hoda suspenzije od 190 mm, udobnost, ali i sigurnost u vožnji poboljšana je i ABS sistemom sa mogućnošću deaktiviranja u posebnim situacijama, koji standardno dolazi u verziji Strada, dok se za Terru nudi kao opcija. Sve je na kraju začinjeno malom masom od 166 kilograma za opciju Terra, odnosno dva kilograma više u varijanti Strada.

 

Oba Husqvarnina noviteta proizvode se u Italiji, a što je prilično iznenađujuće, prodaju se po prilično primamljivim cijenama. Na zapadnom tržištu oba modela koštaju po 6.690 eura, što je izuzetno primamljiva svota, uzmemo li u obzir dokazani kvalitet Husqvarna motocikala, te puno zabave koju mogu pružiti.

 

 

 

 

TRADICIJA

 

Najstariji moto-proizvođač

Husqvarna ima tradiciju dugu više od 100 godina...

 

Iako skandinavskih korijena, Husqvarna je danas stacionirana u gradiću Cassinetta di Biandronno u sjevernoj italijanskoj pokrajini Varese. Husqvarna ima tradiciju proizvodnje motocikala dugu više od 100 godina, što je u motoindustriji ističe kao najstarijeg moto-proizvođača na svijetu s neprekinutom proizvodnom evolucijom od osnivanja do danas. U deset decenija dugoj istoriji Husqvarna motocikli postigli su izvanredan uspjeh u međunarodnim off-road trkama, osvojivši ukupno 82 naslova različitih svjetskih šampionata.

 

Datum objave: 17/05/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook