Naslovna > Automobili > BMW > Z4 > Za guštanje i opuštanje
FOTO GALERIJA (8)

BMW Z4 sDrive 35is

Za guštanje i opuštanje

Najnovija izvedenica Z4 modela sDrive 35is sa naglašenim sportskim predznakom puca od snage, luksuza i ekskluzivnosti, za kojom pate istinski poštovaoci roadstera...

Kombinujući klasične proporcije sa modernim shvatanjem sportskih karakteristika, novi BMW Z4 je gotovo preko noći postao jedan od najpoželjnijih roadstera u klasi. Sa najnovijim pripadnikom porodice Z4, skrivenim iza prilično zbunjujuće oznake sDrive 35is, BMW je svojoj klijenteli ponudio punokrvni sportski automobil, koji izuzetne performanse crpi iz modifikovanog 3.0-litarskog linijskog šestocilindraša oplemenjenog Twin Turbo tehnologijom, High Precision ubrizgavanjem goriva, sedmostepenim Sport automatskim mjenjačem sa dvostrukim kvačilom, te sada standardnim M Sports paketom sa uključenim poboljšanim ogibljenjem.  Ovaj model, koji će svjetsku premijeru doživjeti na predstojećem detroitskom sajmu automobila, estetski se ne razlikuje mnogo od svoje klasične braće, a za minorne promjene zadužen je standardni M Sports paket, koji donosi decentni aerodinamički set spojlera i sličnih dodataka, kao što su mat aluminijumski detalji na karoseriji i novodizajnirani 18-colni M laki naplaci. Na zadnjem dijelu najviše pažnje izaziva odbojnik, koji sada dolazi sa posebno naglašenim ispupčenjima oko izduvnih cijevi, kao i dvodijelnim difuzorom dizajniranim specijalno za ovaj model.

 

 

 

 


Što se tiče enterijera, u BMW-u Z4 sDrive35is doživljaj vožnje je podignut za stepenicu više, a samo neki od ekskluzivnih elemenata su kožom opšiveni M upravljač sa polugama transmisije, specijalni M oslonac za noge, a tu su i nezaobilazna sportska sjedišta. Brojni metalizirani implantati izvrsno su uklopljeni sa djelimično modifikovanim analognim instrumentima sa sivom podlogom ukrašenom sDrive35is oznakom. Tu su i ostali elementi specijalno posvećeni samo ovom modelu, a radi se o krovnoj oblozi u antracit boji, posebnim dekorativnim trakama i prostirkama na podu, te detaljima M opreme izrađenim od aluminijuma i karbona. Ipak, ono po čemu je novi Z4 sDrive 35is posebno specifičan skriveno je ispod njegovog dugačkog prednjeg poklopca, gdje je pomoću posebnih optimizacija snaga 3.0-litarskog linijskog šestocilindraša povećana sa 306 na 340 KS. Istovremeno najveći obrtni moment od 450 Nm, dostupan već pri 1.400 o/min, u overboost režimu je nakratko moguće povećati na 500 Nm, što u kombinaciji sa sedmostepenim automatskim mjenjačem sa dvostrukim kvačilom ovom modelu u svakom trenutku obezbjeđuje dovoljno vučne sile. Drugačije rečeno, BMW-ov twin-turbo agregat u stanju je modelu Z4 sDrive35is podariti i više nego impresivnu dinamiku i performanse, a poseban je i po svom spontanom i gotovo trenutnom odgovoru na pritisak papučice gasa, fascinantnom ljubavlju za visokim obrtajima, ali i neobično niskoj potrošnji goriva za automobil ove klase i karakteristika.

 

 

 

 


Ako uzmemo u obzir da BMW Z4 sDrive 35is do 100 km/h sprinta za samo 4,8 sekundi, te da mu je maksimalna brzina elektronski ograničena na 250 km/h, prosječna potrošnja od samo 9 litara bezolovnog goriva je i više nego simbolična. Istovremeno, BMW je mislio i na ekološku stranu trenutno najjačeg modela Z4, jer emitovanje 210 grama CO2 po kilometru identično je ostvarenje u poređenju sa slabijom Z4 sDrive 35i verzijom. Ova neobično dobra ravnoteža performansi i ekonomičnosti postignuta je temeljnim dizajnom agregata, opremljenog kombinacijom twin turbo tehnologije i High Precision ubrizgavanja goriva. Potencijal BMW-ovog direktnog ubrizgavanja benzina kod ovog motora je veoma izražen, jer piezo-brizgaljke su pozicionirane na idealnom mjestu između ventila i time u neposrednoj blizini svjećice osiguravaju izuzetno precizno doziranje goriva, a samim tim i naglašeno čist proces sagorijevanja. 

Dodamo li da BMW Z4 sDrive35is standardno raspolaže tehnologijom BMW EfficientDynamics, kao što su Brake Energy Regeneration i EPS električni servo upravljač sa takozvanom on-demand kontrolom, postaje sasvim jasno da je ovaj model jedan od najnaprednijih u klasi. Takva simbioza različitih tehnologija i naprednog, atraktivnog dizajna uvijek je koštala, a tako je i ovaj put, jer kada se sredinom januara 2010. nađe u prodajnim salonima širom Evrope, za trenutno najjači Z4 biće potrebno izdvojiti 56.750 eura.

Datum objave: 08/02/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook