Naslovna > Automobili > Volkswagen > Polo > Za klasu iznad
FOTO GALERIJA (22)

Test – Volkswagen Polo 1.0 Comfortline

Za klasu iznad

Šesta generacija Pola u kombinaciji sa jačim atmosferskim benzincem i srednjim paketom opreme predstavlja udoban i siguran gradski automobil, koji opremom, ukupnim kvalitetom, ali i cijenom izlazi iz dosadašnjih okvira gradske klase

Jedan od najznačajnijih Volkswagenovih ovogodišnjih noviteta, Polo šeste generacije, na bh. tržište je stigao početkom novembra, kada ga je i naša redakcija dobila na ekskluzivni prvi test. Podsjećamo da smo Pola VI prvi put vidjeli polovinom godine na međunarodnoj gala prezentaciji u Berlinu, a zatim i u septembru na onoj zvaničnoj u okviru Sajma automobila u Frankfurtu. Oba puta stekli smo utisak da je riječ o novom Volkswagenovom „bestselleru“ oko kojeg će se kupci otimati i zbog kojeg će njemačke fabrike raditi u tri smjene. No to je pogled koji smo stekli iz ekonomski snažne evropske perspektive, dok sad treba sagledati kako novi Polo izgleda iz ugla njemu tradicionalno naklonjenog bh. tržišta.Malo koji Volkswagenov model na prvi pogled „umire u ljepoti“, ali malo koji od njih će ostariti preko noći. To je rijedak i cijenjen kvalitet, koji posebno dobija na značaju sa godinama, pri daljoj preprodaji. Njemački pristup oblikovanju automobila je uglavnom evolucionistički, praktičan i bez puno eksperimenata. Mogli bismo reći da je u skladu sa tim načelima nastala i šesta generacija Pola. Na prvi pogled, bez obzira iz kojeg ugla ga gledali, jasno vam je 100% da je riječ o Volkswagenu. Ipak, iz te prve perspektive nije lako zaključiti da li je automobil pred vama Polo ili možda njegov broj veći brat Golf. Dvoumljenje je sasvim razumljivo, jer je aktuelni model gabaritno dostigao pa i prestigao u nekim segmentima treću i četvrtu generaciju Golfa. Podsjećamo da je sa 4.053 mm dužine on 21 mm kraći od „trojke“, odnosno 96 od „četvorke”. Istovremeno je širi i viši od oba „konkurenta”, a ima i duži osovinski razmak. Mada su prednosti gabaritnog rasta puno veće i očiglednije u kabini one su se odrazile i na sam dizajn. Kako? Pa Polo sada izgleda kao punopravan kompaktni model, koji polako, ali sigurno izlazi iz nekadašnjih okvira gradske klase. Još ako ga kombinujete sa nekom od novih, vedrijih boja poput testne „Energetic Orange“ i bogatom Comfortline opremom onda dobijate automobil za kojim će se ljudi rado okretati na ulici. To je nam iskreno pomalo čudno, ali ne možemo pobjeći od činjenice da smo sa novim Polom privukli više pažnje prolaznika nego sa nekim mnogo provokativnije oblikovanim testnim automobilima. Ili naše ljude Volkswagen privlači refleksno ili u Polovom dizajnu i narandžastoj boji ima nešto fatalno privlačno. Trećeg nema. Ovdje treba dodati da je vanjski dizajn moguće dodatno unaprijediti i sa 12 novih dezena alu naplataka, koji su dostupni u rasponu od 14 do 17 inča. Jedan par 18-ki je rezervisan isključivo za najjači GTI model, koji predstavlja jednu od najljepših Polovih dizajnerskih varijacija. Na izgled, ali i sigurnost utiču i nova dnevna LED svjetla. Podsjećamo da se kao opcija nude i Full LED glavna svjetla, na koja prethodnik nije mogao da računa.
Osjećaj monolitne čvrstine kojim Polo odiše s vana prenesen je i u kabinu. Volkswagen je na ovom polju već godinama neprikosnoveni lider klase i to se najbolje vidi u svakom pa i najsitnijem spoju. Sve je idealno uklopljeno i veoma, veoma čvrsto fiksirano. Zahvaljujući debelom gumenom okviru vrata se zatvaraju mekano i bez tupog, limenog udarca karakterističnog za mnoge konkurente. Vozačeva pozicija je ergonomski perfektna, a sve komande su veoma logično raspoređene, pregledne i maksimalno funkcionalne. Sve je na svom mjestu i predvidivo, a period privikavanja na novi ambijent zaista minimalan. Povrh svega Volkswagen je tradicionalnu hladnoću u novom Polu ublažio lakiranim ukrasnim umecima, koji vizuelno izdvajaju pojedine dijelove enterijera i čine ga življim i atraktivnijim. Lijep detalj. Trokraki multifunkcionalni upravljač poznat nam je još iz Golfa. Ni u Comfortline opremi nije presvučen kožom, ali je i pored toga ugodan na dodir, a sa finom reljefnom površinom ne izgleda skromno. Na njemu su daljinske komande za tempomat, limitator brzine, audio sistem, putni računar,... Nakon samo par korištenja moći ćete ih i žmireći napipati... Klasični instrumenti su dokazano dobro rješenje, koje već godinama hvalimo u svim Volkswagenovim testnim modelima. Jasni su, pregledni i ugodno osvjetljeni. Opciono su dostupni i savremeni digitalni što je moderan, skupocjen, ali i jedinstven dodatak u klasi. Radio „Composition Color“ sa četiri zvučnika, SD utorom i na dodir osjetljivim 6,5-inčnim ekranom trebalo bi da zadovolji potrebe najvećeg broja Polovih kupaca. Proizvodi zvuk solidnog kvaliteta, jednostavno se povezuje s pametnim telefonima, a omogućava i uvid u osnovne parametre vozila, te podešavanje raznoraznih podsistema. Opciono se nudi i savremenija multimedija sa osam inčnim ekranom visoke rezolucije i navigacijom. Krajnje jednostavan za korištenje je i ručni klima uređaj, koji se može dobiti i u automatskom izdanju. Prednja sjedišta su komforna, te dovoljno široka i visoka da pruže ugodan oslonac i gabaritnijim osobama. Pozadi dovoljno mjesta ima za dva putnika, koji mogu računati na profilisane sjedalne površine. Sredina je zbog visokog tunela mjenjača rezervisana isključivo za djecu. Zapremina prtljažnika je sa dosadašnjih 280 povećana na 351 litar. To je 29 litara manje nego kod aktuelnog Golfa i jedno od najboljih ostvarenja u klasi.
Osim u Trendline i Comfortline paketima opreme Polo je na bh. tržištu dostupan i u novoj atraktivnoj Beats verziji, koja se ističe karakterističnim stilskim dodacima i audio sistemom sa šest zvučnika, osmokanalnim digitalnim pojačalom i subwooferom ukupne snage od 300 W. Najpovoljniji novi Polo na bh. tržištu sa Trendline opremom i 1.0 benzincem od 75 KS košta 23.889 KM. Za isti model sa bogatijim Comfortline paketom treba izdvojiti 25.243 KM, odnosno 27.733 KM koliko košta Beats. Za testni model sa pet dodatnih opcija treba izdvojiti 27.487 KM. Nakon prvog testa nema sumnje da je sa novim Polom Volkswagen na svim poljima podigao standarde u klasi, a umnogome i izašao iz njenih okvira. Tu činjenicu najbolje potvrđuje i cijena testnog modela, koji iako je kotiran negdje na sredini Polove ponude, istovremeno je skuplji i od nekih punopravnih kompaktnih modela dostupnih pod okriljem VAG grupacije, ali i nikad brojnije konkurencije.


POGON
Pogonska paleta novog Pola pokriva raspon od 65 do 200 KS, sa koliko raspolaže najsnažniji GTI model. Od starta prodaje bh. kupcima su ponuđena dva benzinska motora: 1.0 TSI sa 95 KS i jači MPI atmosferac sa 75 KS, koji je pogonio i naš testni model. Mali benzinac primarno je namijenjen obavljanju gradskih zadataka. Riječ je o trocilindarskom aluminijumskom bloku zapremine 999 ccm, iz kojeg je pomoću indirektnog ubrizgavanja izvučeno 95 Nm obrtnog momenta u rasponu od 3.000 do 4.300 obrtaja. Motor je dobro uravnotežen, a za sve trocilindraše karakteristične vibracije su svedene na jedan od najnižih nivoa u klasi. Rado se vrti i iznenađujuće brzo dostiže 6.200 obrtaja pri kojima ostvaruje najveću snagu. Riječ je o svojevrsnoj crvenoj zoni, koja od 6.500 obrtaja prelazi u potpunocrvenilo, što je i Volkswagen slikovito grafički ilustrovao na samom obrtomjeru. Dakle, nije to motor na kojem je poželjno cijediti posljednje atome snage, već mašina koja omogućava prevoz od tačke A do tačke B uz najmanje moguće troškove. Kada je riječ o njima navešćemo da u laganom ritmu putni računar najčešće pokazuje prosječnu potrošnju između 5,5 i šest litara. U gradskim sredinama penje se i do osam, a do devet i više se dolazi konstantnim „petosiranjem“ pedale gasa, koje u praksi ne donosi onoliko dinamike koliko povećava trošak. Kada jednom uđete u ritam sa motorom, njegovim načinom rada i oslobađanja snage, u kombinaciji sa veoma preciznim petostepenim ručnim mjenjačem moći ćete računati na prosječnu potrošnju u rasponu od šest do 6,5 litara. S obzirom na deklarisanu masu od 1.105 kg i činjenicu da jedna konjska snaga koju proizvodi mali benzinac u idealnom omjeru protiv sebe ima 14,7 kilograma, performanse su rekli bismo skromne, ali i očekivane. Od 0 do 100 km/h se stiže za 14,9 sekundi, dok je brzinski maksimum na 170 km/h. To je dovoljno da se bez problema prati gradski ritam vožnje, mada se ne treba bojati ni otvorene ceste gdje dolaze do izražaja neki drugi Polovi kvaliteti, poput na udobnost odlično podešenog vješanja i uzornog upravljanja, za koje vam je već nakon par kilometara jasno da je sposobno nositi se sa puno jačim motorima od testnog.


SIGURNOST
Velika novost u odnosu na prethodnika, kada je riječ o sigurnosti, osim čvršće karoserije, je i serijsko uvođenje „Front Assist“ sistema automatskog kočenja u slučaju opasnosti sa mogućnošću detekcije pješaka. Volkswagen je sa ovim potezom napravio još jedan iskorak u klasi i podigao sigurnosne standarde na do sada najviši nivo. Sam sistem radi sa visokim stepenom efikasnosti, u što smo se imali priliku uvjeriti tokom gradske vožnje kada se i najčešće dešavaju vozački, ali i pješački previdi i greške. U visok stepen efikasnosti na testnoj stazi su nas uvjerile i kočnice, iako smo iskreno imali određenih rezervi prema zadnjim dobošima, koji se kombinuju sa slabijim motorima. ESP je većim dijelom neprimjetan, a ni sam Polo nije lako izbaciti iz ravnoteže. Ipak, kada u tome uspijete, sistem elektronskog održavanja stabilnosti pokazuje uzornu izbalansiranost u radu, ali i efikasnost u vraćanju sigurne putanje. U testnom modelu smo imali i „Hill hold“ asistenciju pri kretanju na uzbrdici sa dvosekundnom zadrškom pri otpuštanju kočnica, koja značajno olakšava start. Na spisku potencijalnih opcija za Polo od sada se nalazi i adaptivni tempomat (ACC), koji radi do brzine od 210 km/h u kombinaciji sa DSG mjenjačom i „stani/kreni” funkcijom. Zahvaljujući nadzornom radaru ACC nadgleda put ispred automobila, te ga automatski usporava i ubrzava shodno trenutnim uslovima za vožnju. Polo može biti opremljen i sistemima za nadzor mrtvog ugla, te kontrolu kretanja iza vozila koja nudi dodatnu sigurnost prilikom isparkiravanja unazad. Tu je i sistem koji automatski prepoznaje gubitak kontrole nad vozilom, te priprema njega i putnike za eventualni sudar, zatežući pojaseve, zatvarajući prozore, krovne otvore, odnosno sprovodeći sigurnosne protokole koji će omogućiti najmanji mogući vid povređivanja i štete. Vozači Pola će između ostalog moći računati i na sistem automatskog parkiranja.

 

Datum objave: 08/01/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook