Naslovna > Automobili > Ford > Fiesta > Zabava može da počne - Fiestaaaa!
FOTO GALERIJA (16)

Vozili smo - Ford Fiesta VIII

Zabava može da počne - Fiestaaaa!

Pune četiri decenije Fiesta se kotrlja svjetskim ulicama, a koliku popularnost uživa širom svijeta najbolje potvrđuje podatak da je do sada isporučena u 16 miliona jedinica...

Dobro trasiranim putem sada je spremna krenuti i potpuno nova, osma generacija Fieste koja bi već od početka jeseni trebalo da počne da izlazi sa proizvodnih traka u Fordovoj tvornici pored Kelna (Köln) u Njemačkoj, mada su prvi produkcijski modeli svoj put već pronašli do Slovenije, gdje smo prisustvovali internacionalnoj testnoj vožnji. Već pri prvom susretu na ljubljanskom aerodromu uočili smo značajne dizajnerske promjene. Intenzivno se radilo na obliku svjetlosnih grupa pa su prednja svjetla dosta „jajastija” u odnosu na prethodnu generaciju, dok su zadnja postavljena u horizontalnoj poziciji čime se dobilo, kako kažu iz Forda, više premium doživljaja. I poklopac motora dobio je novi, ravniji oblik, a koliko se računa vodilo o detaljima potvrdiće i sakrivene mlaznice za vjetrobransku tekućinu. 

 

 

Tužna vijest je da nema više „Ambient” paketa kao bazne opreme. Novi Fordovi standardi nalažu unapređenje ponude pa sada sve počinje sa „Trendom”. Sljedeći je izrazito bogati „Titanium”, a onda ga prate sportski „ST-Line” i kao sami vrh ponude ekskluzivni „Vignale” premium paket, što je potpuna novina kada su automobilu „B” segmenta u pitanju. Naredne godine svjetlo dana bi trebalo da ugleda i „ST” i „Active” kao posebno razvijeni unaprijeđeni modeli Fieste. Svakom paketu opreme Ford je odlučio pokloniti veliku pažnju pa se potrudio da budu prepoznatljivi po nizu detalja. Prije svega vizuelno jer svaki ponaosob ima drugačiju masku hladnjaka i drugačije dizajnirana svjetla za maglu na prednjem braniku. Svakako su tu estetski detalji poput hromiranih lajsni i okvira za masku, LED dnevna svjetla i 17 i 18-inčni aluminijumski naplaci posebnog dizajna za ST-Line i Vignale opremu, te elementi za udobniju vožnju poput lumbalne podrške. Najveća novina u unutrašnjosti je oblik centralne konzole. Izrađena je od mekanih materijala i kompletna je u jednom dijelu, a na njenoj sredini „izrasta” display multimedije dostupan u tri veličine (4 inča, 6,5 inča i 8 inča). 

 

 

Zadatak pokretanja nove generacije Fordovog najprodavanijeg automobila povjeren je potpuno novoj generaciji agregata. Osnovnu ponudu čini standardni 1,1-litarski TI-VCT benzinac sa izlaznih 70, odnosno 85 KS u jačem izdanju. Po pretpostavci Fordovih čelnika najpopularniji će biti jednolitarski EcoBoost turbo benzinac, koji je nedavno po šesti put za redom osvojio prestižnu nagradu „malog agregata godine”. Svoju agilnost potvrdiće kroz tri nivoa snage i to 100, 125 i čak 140 konja koji će biti dostupni u sportskoj ST-Line verziji i premium Vignale-u. U ponudi će se naći, bez obzira na sve strože propise u autoindustriji, i TDCi dizelaš radne zapremine 1.500 kubika, iz kojih će se na prednju osovinu isporčivati 75, 85 i 120 KS, a na osnovu naših zapažanja možemo reći da nam je ovaj jači u kompletnoj ponudi bio najinteresantniji te da je pokazivao najveću agilnost i okretnost. Šestostepeni manuelni mjenjači biće standard, a za ljubitelje automatika svakako će biti dostupan i mjenjač sa šest stepeni prenosa. Neuobičajno za male automobile, Fiesta se može pohvaliti i obiljem aktivnih i pasivnih sigurnosnih elemenata. Vrijedan spomena je aktivni tempomat u kombinaciji sa kamerama za nadzor putanje kretanja i senzorima koji upozoravaju na rastojanje vozila ispred, te moguću koliziju. Sistem za opomenu pri napuštanju trake kretanja upozorava vas vibracijama kroz kolo upravljača, dok je za uske gradske sredine od idealne pomoći sistem senzora za pomoć pri parkiranju i nadzorna kamera za vožnju unazad. Kao opcija biće dostupan i sistem automatizovanog parkinga, mada će to uveliko uskratiti osjećaj okretnosti ljubiteljima „sirove vožnje”. Zvanične cijene za naše tržište još uvijek nisu u potpunosti definisane, a u većim Evropskim zemljama Fiesta će biti dostupna već od oko 13.000 eura za bazne modele, a premium pečat sa Vignale potpisom mogao bi dostići i preko 23.000 eura.

 

Vignale
Vignale oprema bi mogla da se prevede kao ekskluzivni premium stil malog gradskog automobila. Ford je odlučio napraviti iskorak i Fiestu opremiti luksuznim doživljajem i premium opremom. Osim drugačije maske hladnjaka i specijalno dizajniranih 18-inčnih aluminijumskih naplataka, Vignale paket podrazumijeva i kožom presvučenu instrument tablu sa luksuznim dvostrukim šavovima na rubovima.

 

 

Datum objave: 27/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook