Naslovna > Automobili > Audi > A1 > Zbogom dizelašima i trovratnoj verziji
FOTO GALERIJA (4)

Audi A1 Sportback

Zbogom dizelašima i trovratnoj verziji

Sa drugom generacijom „jedinice“ Audi je napravio moderan dizajnerski iskorak, odrekavši se pritom trovratnog modela. Unutrašnjost je osavremenjena i digitalizovana, dok su iz pogonske game eliminisani dizelaši...

Osam godina nakon predstavljanja prve generacije i gotovo 700.000 prodatih jedinica na evropskom tržištu, Audi je predstavio drugu generaciju njegovog najmanjeg A1 modela. Luksuzni gradski kompakt od sada će biti dostupan isključivo u verziji sa petoro vrata, koja je i kod prethodnika nosila oznaku Sportback. Podsjećamo da su se na sličan način svojih trovratnih modela prije A1 „odrekli“ i aktuelni Volkswagen Polo i Seat Ibiza, inače tehnološki blizanci Audijevog „minija“ koji su zasnovani na istoj MQB A0 platformi VAG grupacije. Novi A1 je dobio ozbiljniji izgled, koji je u potpunosti usklađen sa aktuelnim Audijevim dizajnerskm standardima. Nekadašnja elegantna „single frame“ maska hladnjaka zamijenjena je modernijom i masivnijom šestougaonom verzijom, koja je u kombinaciji sa velikim „simulatorima“ otvora za dovod svježeg vazduha naprosto „pojela“ prednji branik. A branik je vizuelno sveden na okvir maske i bočne segmente, koji su lakirani u istom tonu kao i karoserija vozila. Audi je tako maksimalno vizuelno naglasio sportske atribute svog najmanjeg modela, koji već u serijskom izdanju izgleda kao „DTM bolid“. I pozadina je sportski ukrašena sa novim branikom, koji je dobio istaknutiji plastično crni segment sa imitacijom difuzora vazduha na sredini. Zavisno od motorizacije i opreme zadnji branik će imati dvije verzije sa sakrivenim i vidljivim dvostrukim izduvnim otvorima sa lijeve strane. Koncepcija petih vrata je potpuno nova sa dvodijelnim LED svjetlima.

Podsjećamo da je prethodnik imao zadnja svjetla instalirana na vratima, po uzoru na Q7 model. Osim u jednobojnim karoserijskim verzijama novi A1 će i dalje biti dostupan sa kontrastnim crnim i sivim retrovizorima i krovom, koji će sada biti manje izražajan, jer je C stub u boji karoserije. Za ukrašavanje snažnije profilisanih bokova je zadužena široka paleta aluminijumskih naplataka dostupnih u rasponu od 15 do 18 inča. Kao opcija se nude i aerodinamički spojleri za pragove, koji se takođe mogu dobiti u boji karoserije ili u kontrastnim nijansama. Specifičan dizajn sa crnim Audijevim logotipima rezervisan je za limitiranu početnu seriju, sa kojom će njemački proizvođač započeti prodaju nove „jedinice“. Kada je riječ o izgledu treba dodati da će se A1 opciono moći dobiti sa Full LED glavnim svjetlima, a tu je i 11 karoserijskih boja.

 

U unutrašnjosti je napravljen veliki pomak ka potpunoj digitalizaciji. Klasična instrument tabla je postala prošlost pa će A1 u svim verzijama imati novu, savremeniju digitalnu koja se projektuje na 10,25-inčnom ekranu visoke rezolucije. MMI multimedija u Radio verziji dolazi sa 8,8-inčnim na dodir osjetljivim ekranom, dok u kombinaciji sa navigacijom dolazi veći 10,1-inčni displej. Dosadašnji okrugli ventilacioni otvori su zamijenjeni lamelarnim, a kabinu će osim standardnih klavir lak i aluminijumskih ukrasa biti moguće uljepšati i dekoracijama u boji karoserije. Povezivanje sa pametnim telefonima se odvija pomoću Android Auto i Apple CarPlay aplikacija, a tu su i dva USB priključka, te Bluetooth. Ko to bude želio moći će fabričko ozvučenje (osam zvučnika) uz doplatu da nadogradi sa Bang & Olufsen sistemom sa 11 zvučnika. Novi A1 na tržištu će se pojaviti do kraja godine, kada će biti poznato više detalja o cijenama pojedinih modela.

 

POGON
Najveća novina u pogonskoj gami je da nema dizelaša. Mada se prethodnik nudio u kombinaciji sa 1.4 i 1.6 TDI motorima, Audi je odlučio da mu više nisu potrebni. Novi A1 Sportback će tako imati tri turbo benzinca. Početni trocilindarski 1.0 TFSI je dostupan u dvije verzije, sa 95 i 116 KS i on će vjerovatno biti i napopularniji među Audijevim kupcima. Jači 1.5 TFSI razvija 150 KS, dok će najkapacitetniji 2.0 TFSI raspolagati sa 200 KS. Za 1.5 TFSI je karakteristično to što serijski dolazi sa COD sistemom isključivanja dva cilindra u opuštenoj vožnji, čiji zadatak je da se smanje potrošnja i emisija CO2. Za sve motore su predviđeni ručni ili automatski S-Trinic mjenjači sa dva kvačila. S-Tronic u osnovnim verzijama dolazi sa suhim kvačilom, dok će u najkapacitetnijom 2.0 TFSI ono biti u ulju.

 

SIGURNOST
Kako bi bio što sigurniji Audi je A1 „naoružao“ sa prednjim, bočnim i zadnjim ultra soničnim senzorima. Tu su i radar dugog dometa za nadzor puta ispred vozila, te prednja i zadnja kamera, koji registruju sve sumnjive pokrete u okolini vozila, o tome obavještavaju vozača, te omogućavaju brzu i adekvatnu reakciju sigurnosnih sistema ukoliko to bude potrebno. Novi A1 Sportback tako između ostalog ima mogućnost nadzora i automatske korekcije putanje u traci kada automobil iz bilo kojeg razloga izgubi pravac. Tu su i limitator brzine, te adaptivni tempomat koji prilagođava brzinu kretanja uslovima na putu. Vozač se može osloniti i na asistenciju pri parkiranju, ali i na automatsko kočenje u slučaju opasnosti, koja je registrovana na putu ispred vozila.

Datum objave: 19/10/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook