Naslovna > Retro > Život počinje u tridesetoj

Vremeplov - Nissan Micra 30 Anniversary

Život počinje u tridesetoj

Kažu da život počinje u tridesetoj. Da bi obilježio taj „prelomni“ rođendan modela Micra, Nissan je razvio posebnu 30th Anniversary varijantu svog aktuelnog gradskog modela, koji je debitovao na sajmu automobila u Brusselsu...

Nissan Micra, na nekim tržištima poznata kao Nissan March, u Evropi je prvi put predstavljena 1983. godine. Prva generacija (s internom oznakom K10) u Japanu se pojavila krajem 1982. godine, da bi naredne godine stigla i na Stari kontinent. Ovaj model mogao se dobiti u kombinaciji sa 0.9, 1.0 i 1.2-litarskim benzinskim agregatima, od kojih je 1.0-litarski SOHC bio prepoznatljiv i zbog svoje aluminijumske konstrukcije. Redom svi agregati bili su specifični po solidnim vučnim osobinama, maloj potrošnji goriva, ali i za „japance“ tipičnoj pouzdanosti.

 

Evropski automobil godine

 

Prva serija Micre proizvodila se do 1992. Godine, kada na scenu stupa serija K11, koja se proslavila titulom evropskog automobila godine. Ovaj model u početku je dolazio sa potpuno novim aluminijumskim 1.0 i 1.3-litarskim benzinskim motorima od 55 i 75 KS, posebnim i zbog ECCS elektronskog ubrizgavanja goriva. Kasnije su na scenu stupili i 1.4-litarski benzinac, kao i 1.5-litarska dizelska varijanta, koja je koristila provjereni dizelski agregat PSA grupacije. Nakon pet godina produkcije, Micra K11 je restilizovana. Dobila je drugačije branike i gril motora, a sa redizajnom su stigli i bogatiji trimovi opreme S i SE.

 

Poput prethodnice, Micra K11 se zadržala u prodaji punu deceniju, a 2002. zamijenila ju je treća generacija s oznakom K12, koja se proizvodila sa troje i pet vrata, kao i u varijanti Micra C+C, odnosno kao kupe/kabriolet sa sklopivim metalnim krovom. Ovaj model bio je poseban po svom nekonvencionalnom dizajnu, koji je jasno podijelio ciljanu grupu kupaca na one koji su bili oduševljeni i druge koji novi oblik nikako nisu mogli „progutati“. Micra K12 bila je zasnovana na novoj platformi razvijenoj u saradnji sa Renaultom, a dolazila je sa paletom od šest pogonskih agregata, pet benzinaca zapremine od 1.0 do 1.6 litara i jednim 1.5-litarskim Renaultovim turbodizelašem.

 

Rođendanska verzija

 

Poslije osam godina provedenih na tržištu, Nissan je lansirao zamjenicu K12 modela. Potpuno nova Micra K13 postala je manje radikalna, a samim tim i bliža konzervativnijim kupcima. Aktuelna, četvrta generacija s oznakom K13 predstavlja pravo globalno vozilo i prodaje se u 56 zemalja širom svijeta. Kako Micra slavi svoj 30. rođendan u varijanti 30th Anniversary ga proslavlja elegantnim izgledom usklađenim s njenom dinamičkom privlačnošću. Izrađena na temelju osnovne verzije Visia, Micra 30 u serijskoj opremi ima atraktivne 15-inčne felge, krovni spojler je posuđen od najbolje izvedbe DIG-S, dok su ručice vrata i retrovizori u boji karoserije takođe dio serijske opreme. Nastavljajući se na uspjeh vrlo popularne posebne izvedbe Micra ELLE, predstavljene na pariskom auto-salonu 2012. godine, Micru 30 prepoznaćemo i po decentnim značkama na blatobranima i zadnjim vratima, te instrument tabli. Standardna obilježja obuhvataju još i ručni klima-uređaj, električni servo upravljač koji reaguje u skladu sa brzinom vožnje, električne prednje prozore i sveobuhvatnu sigurnosnu opremu, uključujući ESP, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, te bočne jastuke i zavjese. Micru 30 pokreće provjereni 1.2-litarski atmosferski trocilindarski benzinac sa 80 KS, dovoljno niske emisije da zasluži Nissanovu značku „Pure Drive“, koju dobijaju samo najčistiji automobili ovog japanskog proizvođača.

 

Nissan Micra od svog predstavljanja do danas širom svijeta je plasirana u više od šest miliona primjeraka. U proteklih trideset godina ovaj automobil je postavio standarde segmenta gradskih vozila, a 1993. je postao prvi japanski automobil koji je pobijedio na izboru za evropski automobil godine. To nisu mala ostvarenja i zbog toga se nadamo da će nam Micra poživjeti još puno godina.

Datum objave: 02/05/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook