Naslovna > Automobili > Opel > Insignia > Znatno veća, dinamičnija i sigurnija
FOTO GALERIJA (71)

Vozili smo – Opel Insignia Grand Sport

Znatno veća, dinamičnija i sigurnija

Sa novom Insignijom Opel je napravio osjetan iskorak na svim poljima. Dizajn je moderan i dopadljiv, pogonska i sigurnosna tehnologija savremena, a komfor vožnje i ponuda prostora u kabini su među najboljim ostvarenjima u klasi…

Nova Opel Insignia Grand Sport u narednim mjesecima će stići na naše i većinu evropskih tržišta. Cijena najpovoljnijih modela bi trebalo da se kreće u rasponu od 45 do 50 hiljada KM, no to su nezvanične informacije, koje smo dobili u okviru međunarodne prezentacije nove Opelove uzdanice, održane krajem marta u Frankfurtu. One zvanične biće poznate uskoro, kada Insignia bude zvanično predstavljena na bh. tržišu. Podsjećamo da je Opelov najveći model od sada dostupan u dvije karoserijske izvedbe: kao petovratna limuzina (Grand Sport) i karavan (Sports Tourer). U ponudi nema više četverovatnog modela, kojeg je imala prethodna generacija.

 

 


Pogonska gama je raznovrsna i bazirana na novoj generaciji benzinskih i dizel Euro 6 turbo motora. Ljubitelji benzinaca mogu da biraju između 1.5 i 2.0 Turbo motora. Manji je dostupan u dvije verzije sa 140 i 165 KS, uz koje Opel navodi prosječnu potrošnju od 5,7 litara. Oba motora se mogu kombinovati sa šestostepenim ručnim ili osmostepenim automatskim mjenjačima. Top benzinski model je pogonjen 2.0-litarskim turbo motorom sa 260 KS, koji uz osmostepenog automatika može da ponudi i 4x4 pogon. U okviru prezentacije imali smo priliku isprobati jaču verziju 1.5-litarskog motora, koji od 0 do 100 km/h sa ručnim mjenjačem stiže za 8,9 sekundi. Maksimalni obrtni momenat od 250 nm kod ovog motora je dostupan u rasponu od 2.000 do 4.500 obrtaja, što u kombinaciji sa masom od 1.440 kg omogućava zadovoljavajuću dinamiku. Podsjećamo da Opel tvrdi da je prosječna masa manja za 175 kg u odnosu na prethodnu generaciju Insignije. Na uzornom dinamičkom nivou je i najveća brzina od 222 km/h. Ljubiteljima dizelaša Opel je ponudio dva 1.6-litarska motora (110 i 136 KS) i jedan dvolitarski (170 KS). Od 1.6-litarskih motora se očekuju da nose glavni dio prodaje. Osim mirnim radom, odlikuju se i uzornom ekonomičnošću. Osim svježeg i dopadljivog dizajna, nova Insignia se od kukunrencije izdvaja i raskošnim dimenzijama. Sa 4,90 metara dužine (limuzina, karavan 4,99 m) ona je jedan od najgabaritnijih modela u klasi. Neki konkurenti poput Ford Mondea i Mazde 6 (dugački su 4,87 metara) ili Renault Talismana (4,85 m) su joj blizu, a neki poput Volkswagen Passata (4,77 m) su osjetno manji. Insignia dominira i po pitanju širine koja iznosi uzornih 1,86 metara. Kada se spoje velika dužina i širina dobija se veoma prostrana kabina, osjetno komfornija od dosadašnje. Ove činjenice će posebno biti svjesni putnici na zadnjoj klupi, koji sada imaju osjetno više prostora za noge i ramena. I udaljenost od stropa je zadovoljavajuća. Udoban smještaj košarkaških visokih osoba je omogućen i spuštanjem sjedišta na niži nivo u odnosu na dosadašnji. Sa 490 litara zapremine prtljažnik spada u niži prosjek klase, ali je njegova praktičnost uzorna zahvaljujući petim vratima, koja maksimalno olakšavaju pristup. Kome treba više u Opelu podsjećaju da nude karavanski model sa osnovnom zapreminom od 560 litara i maksimalnih 1.665 litara. Raskošni gabariti Insigniji nimalo ne smetaju da bude jedan od nadinamičnijih modela u klasi, koji zahvaljujući aktivnom FlexRide vješanju može biti uzorno udoban, ali i sportski tvrd. Sa novom Insignijom Grand Sport Opel je napravio osjetan iskorak na svim poljima. Dizajn je moderan i dopadljiv, tehnologija savremena, a komfor vožnje i ponuda prostora u kabini su među najboljim ostvarenjima u klasi.  Aktivno FlexRide vješanje nudi tri režima rada elektronike: Standard, Sport i Tour, koji utiču na rad amortizera, ESP-a, sistema upravljanja, odaziva na papučicu gasa, te na brzinu promjene stepena prenosa kod automatskog mjenjača. IntelliLux LED sistem adaptivnih svjetala ima 32 LED diode, prilagođava svjetlosni snop konfiguraciji puta i osvjetljava 400 metara ispred vozila.

 


SIGURNOST
Osim čvrste karoserije sa pažljivo projektovanim zonama deformacije, te serijskim kompletom vazdušnih jastuka i zavjesa, nova Inisgnia se može pohvaliti i pravom malom armijom savremenih elektronskih pomagala, koji imaju cilj da zamijene i rasterete vozača, ali i da isprave njegove greške u vožnji. Insignia raspolaže sa novim head-up displejom, a tu su i četiri širokougaone kamere za nadzor okoline pod uglom od 360 stepeni. Tu su i adaptivni tempomat sa automatskim održavanjem razmaka, te radarski sistem nadzora saobraćaja iza vozila. Radarom se skenira i prostor ispred Insignije, što omogućava pravovremeno otkrivanje opasnosti na putu i automatsko kočenje. Vozač može da se osloni i na sisteme za nadzor „mrtvog ugla“, putanje u saobraćajnoj traci i prepoznavanje saobraćajnih znakova.
 

Datum objave: 15/04/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook