Naslovna > Automobili > Ford > Focus > Zvjerka za kraj
FOTO GALERIJA (9)

Novitet - Ford Focus RS500

Zvjerka za kraj

Zadnja serija „penzionisane“ druge generacije Focusa RS ujedno je i najjača i najatraktivnija koju je Ford napravio... Limitirana serija od 500 primjeraka garantuje ekskluzivnost, a 350 KS sportske performanse...

Dolaskom nove generacije Focusa Ford je očekivano odlučio da na poseban način prekine produkciju najjače RS verzije svog kompakta, koji ujedno predstavlja i najjači i najbrži serijski kompakt svih vremena. Taj posebni način prekidanja produkcije ovog sjajnog vozila reflektuje se u posljednjoj limitiranoj ediciji pod imenom Focus RS500, automobilu koji ne plijeni pažnju samo performansama, koje izazivaju strahopoštovanje, već i izgledom primjerenom eventualnom snimanju nastavka uspješnog serijala o Mad Maxu. Zasnovana na standardnom RS-u, serija RS500 spektakularna je zbog nekoliko osobina koje nećemo naći na sličnim konkurentnim vozilima.

 

 

 

 

Prvo što se ističe je mat crna boja karoserije, tačnije specijalni premaz razvijen od strane renomirane američke kuće 3M, a zatim i tehnička cjelina, koja je u poređenju sa standardnim RS-om sada još impresivnija. Naime, Volvov 2.5-litarski poprečno postavljeni turbo petocilindraš dorađen je od strane britanske tjunerske kuće Mountune, koja je, zahvaljujući određenim modifikacijama, uspjela da dođe do još fascinantnijih ostvarenja.

 

Brojke dovoljno govore o kakvom monstrumu se radi, a one glase 350 KS, odnosno 40 više u poređenju sa standardnim RS-om, obrtni moment od 460 Nm, sprint do 100 km/h za 5,6 sekundi, te maksimalna brzina od 265,5 km/h. Ove impresivne brojke su još fascinantnije uzmemo li u obzir da se ovolika snaga prenosi samo na prednju osovinu, oplemenjenu takozvanim RevoKnucle ogibljenjem, koje je dizajnirano da redukuje uticaj obrtnog momenta na upravljanje, te Quaife diferencijalom sa ograničenom silom proklizavanja. U suštini ogibljenje i sama šasija nisu značajnije izmijenjeni, što se ne može reći za prateće elemente motora, kao što su povećani hladnjak vazduha i izduvnog sistema, nova pumpa za gorivo, te rekalibrisana upravljačka elektronika agregata.

 

Da bi dokazao koliko je ovaj model brz, a prije svega izdržljiv, dio razvojnog tima sa tri vozača 20,8 kilometara dugačku stazu Nordschleife u Njemačkoj savladao je bez pauze čak 500 puta. Nakon testa glavni inženjer Matthias Tonn je potvrdio: “Prolazno vrijeme od osam minuta je nadohvat ruke.” Uzmemo li u obzir da trenutni rekord od osam minuta i 17 sekundi drži Renaultsport Megane R26.R, ovo bi bio fantastičan rezultat. Ford je ediciju RS500 izradio u samo 500 primjeraka, koji su se proizvodili do juna ove godine. Srećnici koji budu dovoljno brzi i koji mogu da plate 46.500 eura, dobiće najjači, najbrži i najposebniji kompakt na svijetu, čija vrijednost će u budućnosti biti samo još veća.

Datum objave: 14/08/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook