Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > Sprinter > 1.700 različitih konfiguracija
FOTO GALERIJA (62)

Mercedes-Benz Sprinter

1.700 različitih konfiguracija

Treća generacija Sprintera krojena je da odgovori na sve zahtjeve klijenata. Svjetsku premijeru doživjela je u novom Mercedes-Benz logističkom centru u Duisburgu, a naša novinarska ekipa bila je jedina iz Bosne i Hercegovine koja je prisustvovala ovom događaju...

Budući da je tržište komercijalnih vozila specifično i ne podrazumijeva nužne izmjene onoga što je dobro, već postepene nadogradnje i prilagođavanja, Sprinter je za svoje 23 godine postojanja dobio tek treću generaciju. Da bi bila u potpunosti funkcionalna i da bi odgovorila svakom zahtjevu stručnjaci iz Mercedes-Benza su proveli niz godina istraživajući tržište i analizirajući sve potrebe svojih klijenata. Na kraju su dobili lako komercijalno vozilo koje zahvaljujući opciji od čak osam dužina, šest različitih oblika karoserije, tri vozačke konfiguracije, više različitih nivoa nosivosti i ukupne dozvoljene težine do 5,5 tona (bar za sada, ali se u skorijoj budućnosti očekuje i veća), podrazumijeva više od 1.700 različitih kombinacija finalnog oblika. 

 

 

Upravo ova maksimizirana modularnost daje prave čari novog koncepta postojanja Sprintera jer će u budućnosti on biti model koji objedinjuje udobnost, sigurnost i upravljivost putničkih automobila sa funkcionalnošću, izdržljivošću i upotrebljivošću teških komercijalnih vozila. Potvrda ovakvom pristupu u izradi nalazi se već pri prvom otvaranju zadnjih vrata gdje je primjetna niža tačka utovarnog prostora za 80 mm. Za 50 kg u prosjeku povećana je maksimalna nosivost svakog karoserijskog oblika sa maksimalnim mogućim kapacitetom od čak 17 metara kubnih. Jedna od stvari na koju je Mercedes-Benz posebno obratio pažnju jeste olakšavanje vladanja svim situacijama onome ko je za upravljačem. Prije svega napravio je prostraniju i praktičnijuu kabinu sa ergonomski oblikovanim sjedštima, „keyless“ sistemom pokretanja motora i klimom, a zatim je po prvi put u ovu klasu integrisao potpuno novi nivo sigurnosnih sistema kakvi su do sada bili dostupni samo u luksuznim limuzinskim izdanjima (sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova, upozorenje na umor i rizične situacije, DISTRONIC, nadgledanje mrtvog ugla, upozorenja na nadolazeći saobraćaj pri isparkiravanju, senzorsko paljenje brisača „Crosswind assist“, održavanje pravca u saobraćajnoj traci, 360° kamera...).

 

 

Definitivno najvredniji tehnološki detalj je MBUX inteligentni interface, koji je premijerno prikazan na A-Klasi. Riječ je o kombinaciji multimedije sa navigacionim sistemom i sistemom glasovnih naredbi koji pomoću vještačke inteligencije komunicira sa vozačem i redovno „uči“ iz svake saobraćajne situacije. Na primjer sistem po automatizmu vrši obračun cijena goriva i nudi najbolja rješenja vozaču. Uz „Mercedes PRO connect“ sistem omogućeno je upravljanje flotom što znači lakše i brže lociranje vozila, stanje zaliha goriva i druge servisne informacije koje praktično omogućavaju online servise u realnom vremenu.
Sa tehničke strane ikona lakog teretnog programa po prvi put nudi i karoserijska izdanja sa pogonom na prednje točkove. Prema tome, treća generacija podrazumijeva sve vidove prenosa snage, od pogona preko prednje ili zadnje osovine do pogona na sva četiri točka. Interesantno rješenje je i mogućnost izbora između devetostepenog automatskog mjenjača i šestostepenog manuelca koji će obezbijediti agilnost i malu potrošnju goriva, što će u konačnici smanjiti troškove i eksploatacije i vremena. Priča o pogonskim agregatima ostavljena je za neku skoriju budućnost za kada su planirane prve testne vožnje. Ono što nije ostalo obavijeno velom tajni jesu očekivane cijene, a u poređenju sa baznim modelima prethodne generacije novi Sprinter će u pojedinim kombinacijama sa pogonom na prednje točkove biti jeftiniji već u samom startu, što je neočekivan potez stručnjaka iz Štutgarta, imajući u vidu činjenicu da nudi mnogo više, ali i da je politika ostatka autoindustrije da svaki novi model odmah znači i veća cijenu.

 

CASE plan razvoja
Osovni plan Daimlera kada su u pitanju laka komercijalna vozila opisuje se složenicom CASE, što su u suštini prva slova četiri oblasti na koje će se obratiti posebna pažnja u budućem razvoju komercijalnih vozila. Svi naredni modeli trebalo bi da budu „Connected“ u jednu jedinstvenu mrežu za upravljanje flotom, zatim „Autonomus“ kako bi se olakšalo vozaču da prevazilazi sve više posla i sve veću gužvu u saobraćaju, a ne kako bi dobio otkaz, „Shared&Services“ podrazumijeva razvoj sistema servisiranja usluga s ciljem bolje iskoristivosti vozila i smanjenja troškova, dok je na kraju „Electric“ sistem kao pogon budućnosti. Da bi se CASE ispunio onako kako je planirano, Daimler će do 2025. godine izdvojiti vrtoglavu cifru od 200 miliona eura u razvoj lakih komercijalnih vozila. „Sprinter nastavlja utjelovljivati tradicionalne vriednosti koje su ga učinile izuzetno uspješnim na globalnoj sceni od kako se pojavio – fleksibilnost, robusnost i ekonomičnost. U isto vrijeme impresionira modernošću i nedostižnošću, na primjer u smislu konektivnosti i neuporedive modularnosti. To ga čini prvim „od kraja do kraja“ iskoristivim sistemom za obje strane, i za Mercedes-Benz i za cijelu industriju“.

 

Tekst: Edin Alić

Datum objave: 15/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook