Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > CLA > Adut za prvo mjesto

Predstavljamo – Mercedes CLA

Adut za prvo mjesto

Kako bi do 2020. godine, po pitanju prodaje vozila na svjetskom tržištu, pretekao svoje najljuće konkurente BMW i Audi, Mercedes već sada mora dobro da zasuče rukave...
> Njemački analitičari primjećuju da je u posljednjoj deceniji Mercedes izgubio dominaciju nad BMW-om, koji danas prodaje više vozila, odnosno Audijem, koji zarađuje više. Glavnog krivca za ovakvo stanje evropski stratezi vide u „nedostatku seksipila“ i svježine, odnosno u činjenici da je starosna struktura Mercedesovih kupaca iznad prosjeka od 54 godine.
 
 
Crvena lampica odavno je zasvijetlila na stolu prvog čovjeka kompanije, Dietera Zetchea, koji je naložio ekspresno podmlađivanje Mercedesove game.
 
 
Aerodinamika iznad svega
 
 
Nakon radikalno drugačije A klase, zbog čijih početnih prodajnih rezultata konkurenciji već sada rastu zazubice, te osjetno lepršavije i duhom mlađe B klase, Mercedes je opalio iz svog najjačeg oružja. Po istom receptu po kojem je nastala jedinstvena kupe-limuzina CLS, koja je bez sumnje jedna od najoriginalnijih Mercedes vozila u posljednjoj deceniji, Nijemci su na platformi A klase razvili potpuno novi model CLA.
 
 
Ovaj 463 cm dugačak automobil, plijeni pažnju zavodljivim linijama karoserije, čiji seksipil nijednog mladog kupca ne bi trebalo da ostavi ravnodušnim. I dok će se mladići i djevojke širom svijeta naslađivati izgledom i imidžom ovog automobila, oni malo ozbiljniji sa inženjerskim zvanjem, duboko će se klanjati pred njim.
 
 
Naime, Mercedes je sa CLA uspio napraviti najaerodinamićniji serijski automobil na svijetu, sa koeficijentom otpora vazduha od 0,23 Cx. U najštedljivijoj BlueEfficiency verziji CLA 180, koeficijent otpora je spušten na nevjerovatnih 0,22 Cx. Koliko je ovaj rezultat značajan, najbolje oslikava činjenica da već spominjani i broj veći CLS, ima koeficijent
otpora od 0,26, a aktuelna E klasa 0,25 Cx.
 
 
Odlična aerodinamika postignuta je sinergijom dizajnerskih i konstrukcijskih rješenja, kako bi se postigla što veća efikasnost, odnosno ekonomičnost.
 
 
Savremena oprema
 
 
U pogledu dimenzija CLA je duži tek 4 cm od aktuelne C-klase (459 cm), dok mu je osovinski razmak od 269,9 cm identičan kao kod 34 cm kraće A klase, sa kojom dijeli puno više od toga. Najviše zajedničkih gena ova dva automobila imaju u enterijeru, koji je praktično u potpunosti isti. Razlike su uglavnom ograničene na raspoložive pakete opreme. Uz CLA će biti ponuđena tri paketa: osnovni, Urban i AMG Line, koji će se moći nadograditi kroz mnoštvo opcionih paketa.
 
 
Uz pet osnovnih kombinacija boja plastičnih površina u enterijeru, ponuđeno je i isto toliko opcija, te četiri različita dezena obloge, koja razdvaja komandni panel na pola. Kupcima dubljeg džepa ponuđeni su i stakleni panoramski krov, dodatni grijač kabine, Becerova navigacija, Harman Kardon Logic7 Surround ozvučenje, te Comand Online sistem sa izmjenjivačem za 6 DVD-jeva.
 
 
 
Na spisku najskupljih dodataka su još i sistem aktivne asistencije pri parkiranju, te inteligentnih svjetala. Pored tri
osnovne boje karoserije, kupci će moći da biraju i jednu od sedam opcionih boja. Da bi personalizacija bila što zanimljivija, ponuđeno je čak 13 različitih aluminijumskih naplataka u rasponu od 16 do 18 inča. Kao i kod svih ostalih Mercedesovih modela, poseban vizuelni pečat dat je modelu sa AMG paketom opreme, koji će se od ostatka
game razlikovati po maski hladnjaka, agresivnijim branicima i 18-inčnim naplacima.
 
 
 
Poznati agregati
 
 
Od starta prodaje CLA će biti dostupan sa tri benzinska i jednim dizel agregatom, raspona snage od 122 do 211 KS. Jedini dizelaš u ponudi je dobro poznati i nadasve štedljivi četverocilindrični 220 CDI agregat, koji razvija 170 KS i dolazi u kombinaciji sa sedmostepenim automatskim mjenjačem. Od 0 do 100 km/h CLA sti`e za 9,3 sekunde, sa brzinskim maksimumom na 220 km/h.
 
 
Mercedes za ovaj agregat obećava prosječnu potrošnju od samo 4,2 litre. Do septembra u ponudi bi trebalo da se nađe i 200 CDI model, sa 136 KS. Početni benzinac CLA 180 raspolaže sa 122 KS, a iznad njega su još CLA 200 i 250, sa 156 i 211 KS. Najjači benzinac dovoljan je da se „stotka“ uhvati za 6,7 sekundi, te da se ostvari maksimalna brzina od 240 km/h.
 
 
 
Magičnih 250 km/h rezervisano je za AMG model, koji bi kao u A klasi trebalo da ima dvolitarski turbobenzinski agregat sa 360 KS. Još jedna veoma bitna osobina, koju CLA dijeli sa Aklasom, je prednji pogon, dok će se u ponudi vjerovatno naći i 4Matic verzija, kao svojevrsni odgovor na Audijev Quattro i BMW-ov xDrive pogon na sva četiri točka.
 
 
 
Svi modeli će imati start/stop sistem, a u ponudi su i dva mjenjača - šestobrzinski ručni i 7G-DCT automatik. Najpovoljniji CLA na njemačkom tržištu je model sa početnim benzinskim agregatom i osnovnim paketom opreme, koji košta 28.976 eura. Za isto tako opremljenog dizelaša treba izdvojiti 37.990 eura, a trenutno najskuplji CLA u startu je onaj sa najjačim benzinskim agregatom, za koji treba izbrojati 38.675 eura.
 
 
 
Pogled na cijenu jasno nam govori da će CLA ostati tek pusta želja većini bh. kupaca, posebno onih mlađih, koji će prvu vožnju ipak morati prepustiti svojim njemačkim vršnjacima. Nema sumnje da će oni znati uživati u ovom vrhunskom Mercedesovom automobilu, koji je najbolji dokaz da u „trokrakoj zvijezdi“ još uvijek ima mladalačkog seksipila.

 

Datum objave: 27/06/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook