Naslovna > Automobili > Opel > Astra > Astra OPC sa posebnim sjedištima

Geneva Motor Show

Astra OPC sa posebnim sjedištima

Nova Astra OPC, najmoćnija Astra u istoriji, imaće nova udobna sjedišta sa najmodernijom tehnologijom, spremna za svjetsku premijeru kompaktnog sportskog kupea na Salonu automobila u Ženevi.

Oba prednja sedišta povećavaju sportski i dinamički doživljaj vožnje zahvaljujući najnovijim materijalima koji smanjuju težinu, nižem položaju sjedenja i pojačanoj bočnoj potpori. Inženjeri OPC-a (Opel performans centra) su koristili organsku injekciono livenu ploču za izradu konstrukcije sjedišta visokih performansi, što je dovelo do smanjenja težine za 45% u poređenju sa konvencionalnim okvirima. Ploča je napunjena smjesom od poliamida i staklene vune. Novi materijal je i okretan i jak i zahvaljujući toj jačini ne treba da bude deblji od dva ili tri milimetra.

 

Sjedišta u Astri OPC postavljena su 17 mm niže u odnosu na kupe Astru GTC, a čak 40 mm niže u odnosu na konvencionalnu Astru.Niži položaj sjedišta dodatno pojačava osećaj za auto i kontakt između vozača i puta, a koliko su prilagodljiva govori podatak da se mogu podešavati na 18 različitih načina.

 

Opel je prvi proizvođač automobila koji nudi sjedišta sa sertifikatom organizacije nezavisnih stručnjaka za zdrava leđa AGR (“Aktion Gesunder Rücken e.V”), još od Signuma iz 2003. godine. AGR izdaje sertifikat o kvalitetu samo za sjedišta koja zadovoljavaju visoke ergonomske standarde ove organizacije. Kako bi dobio AGR-ov sertifikat o kvalitetu, sjedište mora da zadovolji deset kriterijuma, među kojima su četvorosmjerna potpora za lordozu i precizno prilagođavanje kontura naslona sjedišta prirodnoj krivini kičme. Nova Astra OPC nastavlja ovu tradiciju i uvodi jedino sedište sa AGR sertifikatom u segment kompaktnih kupea.

 

 

Kao najsnažnija Astra u istoriji, OPC-ov dvolitarski motor sa direktnim ubrizgavanjem ima 206 kW/280 KS, a maksimalni obrtni moment mu je 400 Nm. Može da postigne brzinu od 250 km/h, što ga čini najbržom Astrom do sada. Automobil je opremljen eksluzivnom šasijom visokih performansi sa diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem i Brembo kočnicama. Sva tehnologija OPC-a (Opel Performans Centra) podleže programu testiranja na 10.000 km, koji se izvodi pri velikim brzinama na sjevernom krugu Nirburgringa, takozvanoj Nordšlajfe stazi, kako bi se zadovoljili Opelovi visoki standardi performansi i bezbjednosti. 10.000 kilometara pri velikim brzinama na stazi Nordšlajfe znači stres faktor puta 18 za automobil: to odgovara vožnji od 180.000 km na redovnim putevima.

Datum objave: 26/01/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook