Naslovna > Automobili > Opel > Astra > Automobil s mnogim talentima

50. godišnjica Opel Kadetta C

Automobil s mnogim talentima

Najveća tehnička inovacija Kadetta C bio je prednji ovjes s dvostrukim poprečnim ramenima i spiralnim oprugama. Stabilizator je bio standardan za sve verzije. Razmak između kotača bio je 20 mm veći nego kod prethodnika kako bi se upravljanje dodatno unaprijedilo...

Porodični, šarmantan automobil s praktičnim prtljažnikom ili sportski coupé – porodica Kadett C imala je mnoga lica od 1973. do 1979. Kadett C s pogonom na stražnje kotače pojavio se u kasno ljeto 1973. s jasno dizajniranom karoserijom i novom prednjom osovinom s dvostrukim poprečnim ramenima. Njegove karakteristične karakteristike dizajna obuhvatile su ravnu rešetku hladnjaka, poklopac motora s prepoznatljivim naborom koji je bio zaštitni znak marke, te prednji vezni lim u obliku spojlera. Stručnjaci za testiranje automobila u časopisu "auto motor und sport" pohvalili su Kadett C zbog njegove iznimne vožnje, čvrste i kvalitetne izrade te niskih troškova održavanja. Ovaj automobil je takođe bio lako popravljiv i ekonomičan za svakodnevnu upotrebu.

 

 

 


Kupci su imali širok izbor i mogli su pronaći savršenu verziju Kadett C-a prema svojim preferencijama. Treća generacija Kadetta prvobitno je bila dostupna kao limuzina sa dvoje ili četvora vrata u običnoj i luksuznoj varijanti, kao karavan sa troja ili petora vrata, i kao sportski coupé. Štaviše, Kadett C je bio dizajniran kao "svjetski automobil", što znači da nije samo proizveden u Njemačkoj, već i kao Chevette u Vauxhallu u Ujedinjenom Kraljevstvu. Takođe je bio proizveden u raznim varijacijama u Aziji, Australiji, te Sjevernoj i Južnoj Americi, uz blage izmjene u dizajnu i tehnologiji kako bi se prilagodio lokalnim uslovima. Početno su u Njemačkoj bili dostupni efikasni motori zapremine 1,2 litara sa snagom od 38 kW / 52 KS i 44 kW / 60 KS. Početkom 1975. godine, ponuda motora obogatila se posebno ekonomičnom benzinskom jedinicom zapremine 1,0 litara sa snagom od 30 kW / 40 KS. Takođe, predstavljen je i model GT/E sa sistemom ubrizgavanja goriva i snagom od 77 kW / 105 KS na izložbi IAA 1975. godine, čime je Opel nastavio tradiciju modela Rallye Kadett.

 


Kada je "generacija C" Kadetta počela izlaziti s proizvodne trake 1973. godine, predstavila je značajnu sigurnosnu inovaciju - sigurnosne pojaseve koji se vezuju u tri tačke na prednjim sjedištima. Ovi pojasevi su bili pričvršćeni na B stubu na gornjem i donjem dijelu, te su imali zatezače pojasa. Ova sigurnosna karakteristika nije samo poboljšala sigurnost putnika, već je i olakšala njihovu prihvaćenost među vozačima koji nisu bili oduševljeni standardnim sigurnosnim pojasevima. Svi prekidači i dugmadi bili su lako dostupni, čak i kada su putnici bili vezani sigurnosnim pojasom, a instrumenti su bili jasno čitljivi, što nije bilo uobičajeno u to vrijeme. Kao rezultat ovih naprednih sigurnosnih karakteristika, Kadett C je poslužio kao osnovno vozilo za razvoj sigurnosnog vozila OSV 40 koje je predstavljeno 1974. godine. Vozilo OSV 40 je imalo čvrste uzdužne i poprečne grede, pojačane vrata i pragove kako bi zaštitilo putnike u slučaju sudara ili prevrtanja. Ovo vozilo je bilo dizajnirano da izdrži frontalni sudar s nepokretnom preprekom pri brzini od 65 km/h, što odgovara udaru brzinom od 40 milja na čas - otuda brojka 40 u nazivu. Ovim prototipom, sličnim serijskim modelima, Opel je dokazao da se optimalna pasivna sigurnost može postići ne samo velikim i teškim vozilima, već i kompaktnim i lakšim automobilima jer je vozilo OSV 40 je težilo samo 960 kilograma. Iskustvo steknuto tokom razvoja i testiranja vozila OSV 40 primijenjeno je na razne kasnije serijske modele.

 


Kada je Kadett GT/E napravio svoj debi na izložbi IAA 1975. godine, Opel je jasno pokazao da treća generacija Kadetta nije samo bila sigurna, već i vrlo sportska. Ovaj model je pokretao snažan 1,9-litarski motor s Bosch L-Jetronic sistemom ubrizgavanja goriva koji je razvijao impresivnih 77 kW / 105 KS. S obzirom na relativno nisku težinu od oko 900 kilograma, Kadett GT/E je postizao maksimalnu brzinu od 184 km/h. Mišljenja o njegovom dizajnu su bila podijeljena, ali je posebno oduševljavao ljubitelje trka: gornji dio GT/E modela bio je jarko žut, dok je donji dio bio crn. Ovaj model nije privlačio samo mlade vozače; od 1976. godine, poznati vozači iz Opela koji su uskoro obilježili istoriju automobilskih trka zauzeli su svoja mjesta za volanom ovog automobila. Walter Röhrl i Rauno Aaltonen postigli su značajne uspjehe s modelom GT/E sa 165 kW / 225 KS na reli trkama u Monte Carlu i Portugalu. Na reliju u Monte Carlu, Röhrl i Jochen Berger, prvi profesionalni suvozač u Njemačkoj, osvojili su fantastično četvrto mjesto, a Opel je čak postigao drugo mjesto u ukupnom plasmanu marki, što je bio impresivan uspjeh za ovaj sportski model.

 


Opel je 1976. godine uveo Kadett model s novim načinom uživanja u vožnji. Verzija poznata kao Kadett Aero omogućavala je vozačima i putnicima da osjete vjetar u kosi i "krstare" cestama. Kadett Aero, koji je bio proizveden u saradnji s kompanijom Baur, stručnjakom za karoseriju iz Stuttgarta, bio je izuzetan kabriolet sa zaštitnim lukom, Targa karoserijom i sklopivim zadnjim staklom. Aero je na taj način kombinovao nekoliko različitih tipova automobila u jednom: bio je kabriolet, automobil za opuštanje i porodični automobil, ali i svestrano vozilo za gradske i prigradske vožnje. Danas se Kadett Aero smatra legendarnim klasičnim automobilom koji privlači oduševljenje i pažnju na mnogim reli trkama oldtajmera.

Datum objave: 25/09/2023
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook