Naslovna > Automobili > Fiat > Panda > Bilo kuda Panda svuda!
FOTO GALERIJA (17)

Test-Fiat Panda 4x4 Cross 1.3 JTD

Bilo kuda Panda svuda!

Najmanji Fiatov off-road model, u atraktivnoj Cross izvedbi, osim dizajna i bogate opreme nudi i odličnu terensku prohodnost, na svim vrstama podloge...

Trendovski ušminkana i raskošno oklopljena tvrdim plastičnim oplatama, koje pored praktične imaju i estetsku funkciju, nova Fiat Panda Cross izgleda više nego privlačno. Snažno profilisani branici, sa mesnatim plastičnim dodacima na rubovima blatobrana i vratima štite karoseriju od eventualnih oštećenja, a njihova solidnost upućuje na zaključak da je Panda Cross namijenjena teškim terenskim zadacima. Neobična dvostruka okrugla svjetla i atraktivno dizajniran usisnik vazduha, poboljšavaju ukupni vizuelni utisak, dok poseban pečat čitavoj priči daje zadnji kraj sa metaliziranim srednjim dijelom branika, te za ovaj model posebno oblikovanom svjetlosnom grupom. Šlag na tortu dolazi u vidu atraktivnih 15-colnih alu-naplataka sa odličnim Continental Conti Winter Sport pneumaticima dimenzija 175/65.

 

 

 

 


Neobični izgled Pande Cross, koja u dužinu mjeri jedva 3.538 mm (širina 1.589/visina 1.630 mm), još jednom pokazuju da su Italijani pravi majstori dizajna, koji i kutijastu karoseriju mogu sa lakoćom pretvoriti u privlačan i oku ugodan automobil. U unutrašnjosti Fiatovog minijaturnog SUV-a vlada red. Iako naoko skučen, Pandin „dnevni boravak“ nudi sav potreban komfor za četiri osobe. Što se tiče ergonomije, određeni kompromisi se traže od korpulentnijih vozača, kojima nedostaje prostora u predjelu ramena i koljena, gdje povišeni centralni greben, sa izvanredno postavljenom ručicom preciznom petostepenog mjenjača, ne dozvoljava preveliku slobodu u traženju idealnog položaja. Najuočljiviji detalji u unutrašnjosti su žuto-crne presvlake sjedišta, koje pronalazimo i na oplatama vrata, te metalizirani rubovi otvora ventilacije, ali i pregledna instrument tabla. Panda Cross nudi zadovoljavajući prostor na zadnjoj klupi, kao i u flesibilnom prtljažniku, čija se osnovna zapremina od minimalnih 200, sa lakoćom može povećati na maksimalnih 780 litara. Treba istaći i izuzetno bogat paket opreme, koji je uključivao opcionu, dvozonsku automatsku klimatizaciju, te standardan set vazdušnih jastuka, audio CD sistem, električno podešavanje stakala i retrovizora, putni kompjuter, kožom opšiveni multifunkcionalni upravljač i ručicu menjača.

 

 


Za pogon Pande Cross Italijani su izabrali 1.3-litarski JTD turbodizelaš, koji raspolaže sa relativno skromnih 70 KS i 145 Nm obrtnog momenta. Njegova jača strana su uglađenost, mala težina i ekonomičnost, ali u ovom slučaju ne i vučne karakteristike, koje ipak dolaze do izražaja u klasičnim varijantama Pande i Grande Punta. Komplikovaniji pogon, te nešto veća masa automobila u kombinaciji sa malim turbodizelašem za rezulatat daju relativno skromne performanse. U praksi to znači da Panda Cross od 0 do 100 km/h ubrzava za 18,4 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 148 km/h....Sa druge strane jedan od najboljih dijelova Fiatovog „liliputanca“ je zasigurno 10 mm povišeno ogibljenje. Izvrsno držanje puta na asfaltnoj podlozi ne ostavlja mjesta kritikama, a brzine koje ostvarujete u krivinama često će vam djelovati kao nestvarne, jer ih Panda Cross savladava bez ikakvih negativnih reakcija.

 

 


Na off-road terenu je gotovo ista priča. Zahvaljujući stalnom pogonu na sve točkove sa centralnim diferencijalom i elektronskom blokadom, koji u praksi funkcioniše i više nego dobro, Panda Cross sposobna je i za najzahtjevnije vratolomije. Za razliku od asfalta na kojem gubi bitku sa performansama, 1.3-litarski dizelaš opravdava očekivanja na malom gasu, odnosno u terenskoj vožnji „na kvačilo“. Snage ima dovoljno, bez obzira na obrtaje, a njena isporuka je trenutna i bez zadrške. Tešku nogu na gasu, off-road vratolomije u kombinaciji sa angažovanijom vožnjom po asfaltu maleni JTD „kažnjava“ prosečnom potrošnjom od 6,6 litara.
 

Datum objave: 30/09/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook