Naslovna > Automobili > Hyundai > Ioniq > Budućnost koja obećava uspjeh
FOTO GALERIJA (47)

Prva vožnja – Hyundai Ioniq Hybrid i Electric

Budućnost koja obećava uspjeh

U okviru posjete Hyundaijevom istraživačkom centru Namjang dobili smo ekskluzivnu priliku da sjednemo za upravljač potpuno novog korejskog modela Ioniq, čija prodaja će početi u 2017. godini.

 

Ioniq je najsavremeniji Hyundaijev automobil, koji ima mogućnost da koristi čak tri različite pogonske kombinacije: klasičnu hibridnu, električnu i plug-in hibridnu. U Namjangu smo dobili priliku da se upoznamo sa dvije. Ljubazni domaćini prvo su nam ustupili hibridni model za čiji pogon se koristi kombinacija 1.6 GDI benzinca sa 78 kW (106 KS) i elektromotora od 32 kW (44 KS). Ukupna snaga hibridnog pogona iznosi 104 kW (141 KS), a tu je 285 nm obrtnog momenta. Električni motor energiju za rad crpi iz litijum-jonske polimer baterije od 1,56 kWh, dok se snaga hibridnog pogona na točkove prenosi pomoću mjenjača sa duplim kvačilom.

 

 

Podsjećamo da konkurentski hibridi za prenos snage uglavnom koriste CVT mjenjače, koji se većini vozača ne sviđaju zbog tromosti i sporog odaziva na gas. Hyundai Ioniq nema tih problema. Ubrzanja su tečna, a vozač je hibridne koncepcije automobila uglavnom svjestan zahvaljujući interesantnim instrumentima, koji ga slikovitim grafikama podsjećaju na trenutne tokove snage u pogonskom sistemu. Tehnički podaci za ovaj model pokazuju da mu za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba 10,8 sekundi. U stvarnosti nam se učinilo da je hibridni Ioniq mnogo brži. Najveća brzina deklarisana je na 185 km/h. Nismo ju postigli iz sigurnosnih razloga, ali smo primijetili da je automobil zadovoljavajuće tih i ugodan na višim brzinama. Na kraju treba dodati da za ovaj model Hyundai deklariše emisiju CO2 od svega 79 g/km. U tabeli prosječne potrošnje Korejci zvanično navode podatak od 3,4 litra.  

 


Nakon Hybrida sjeli smo za upravljač električnog Ioniqa, koji za pokretanje koristi isključivo elektromotor. Snagu crpi iz 28 kWh baterije, koja se može puniti na kućnoj instalaciji sa 230 V naponom. Njegova pogonska snaga iznosi 88 kW (120 KS), a raspolaže i sa 295 nm obrtnog momenta koji je, karakteristično za električne automobile, dostupan od samog starta. Vozač ima mogućnost da bira između tri režima rada električnog pogona: Eco, Normal i Sport. Hyundai tvrdi da električni Ioniq od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,9 sekundi, te da može razviti najveću brzinu od 165 km/h uz autonomiju od 250 km. Nismo imali prilike da potvrdimo tu činjenicu, ali nas je Hyundaijev „električar“ prijatno iznenadio svojim dinamičkim mogućnostima. Kako nije riječ o sportskom već o praktičnom porodičnom automobilu, koji bi zbog prostrane karoserije i komforne zadnje klupe lako mogao postati i ekonomičan taksi automobil, veću pažnju smo posvetili kabini. U drugom redu sjedišta mjesta ima za tri odrasle osobe, mada ona u sredini zbog produženog centralnog tunela ne može računati na puno prostora za noge. Naprijed je veoma komforno, čak i za osobe košarkaškog rasta, što najbolje govori da omaleni Korejci tokom razvoja nisu mislili samo na sebe.

 

Prtljažnik kapaciteta 443 litra je sasvim dovoljan za svakodnevne porodične potrebe, a trebalo bi da zadovolji standardne zahtjeve većine evropskih taksi službi. Kada je riječ o električnom Ioniqu treba naglasiti i da se on od hibrida i plug-in hibrida jasno vizuelno razlikuje, jer ima aerodinamički prilagođene točkove i zatvorenu masku hladnjaka. Hybridni Ioniq već se može dobiti na nekim evropskim tržištima po početnoj cijeni od 24.900 eura, dok će prodaja električnog početi tokom 2017. godine. Korejci još nisu spremni potvrditi kada se može očekivati plug-in model.

 

 


Tehničke karakteristike
Ioniq Hybrid Ionic Electric
Motor
1.6 GDI + elektromotor elektromotor
Snaga (ks)
105 + 44. Ukupno 141 KS 120
Obrtni momenat (nm)
147 + 170. Ukupno 265 295
Ubrzanje (s)
10,8 9,9
Najveća brzina (km/h)
185 165
Potrošnja i autonomija (l-km)
3,4 
Emisija CO2 (g/km)
79 

 

Datum objave: 26/01/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook