Naslovna > Automobili > Praga > Boheme > Češki superautomobil sa srcem Nissana

Praga Bohema

Češki superautomobil sa srcem Nissana

Do sada su nam iz Češke uglavnom dolazili porodični modeli Škode, Kie, Hyundaija, Peugeota, Citroena i Toyote. Nijedan od navedenih proizvođača nije ponudio neki superautomobil, a ta ekskluzivnost nedavno pripala je češkoj manofakturi Praga…

Na domaćim prostorima češka Praga je do sada bila napoznatija kao proizvođač vojnih vozila. Od  2015. godine i predstavljanja R1 modela njeno ime se povezuje i sa svijetom superautomobila. Nakon početnog ispipavanja pulsa tržišta, ali i preležavanja dječijih bolesti koje su neizbježne za svaku automobilsku manofakturu, Praga je nedavno prijatno iznenadila svjetsku automobilsku javnost predstavljanjem modela Bohema. Kao osnova za izradu Boheme poslužila je monokok šasija izrađena od laganih, ali izuzetno čvrstih karbonskih vlakana, koji omogućavaju ovom automobilu da spreman za vožnju bude težak samo 982 kilograma.

 

 

 

Kako bi učinili svoj model što zanimljivijim, češki dizajneri su se odlučili da mu podare koncept sa vratima, koja se otvaraju prema gore, kao kod italijanskog Lamborghinija. Svi vanjski paneli i aerodinamički dodaci i spojleri, te dugačko zadnje krilo takođe su izrađeni od karbonskih vlakana. Zadnji dio vozila u kojem se nalaze motor, mjenjač i dijelovi vješanja prekriven je jednodijelnim karbonskim panelom sa specifičnom saćastom strukturom u sredini kroz koju se vidi veoma upečatljivo izrađen titanijumski izduvni sistem sa XXL katalizatorima. Osim što odlično izgleda, ovaj sistem proizvodi i veoma specifičan sportski zvuk, koji naprosto oduševljava svojim visokim tonovima. U upečatljivije detalje s vana se ubrajaju i stilizovani retrovizori koji su u za vozača idealan položaj postavljeni zahvaljujući dugačkim konzolnim nosačima. Poput većine sličnih modela sa centralno postavljenim motorom i Bohema ima specifične otvore za dovod svježeg vazduha do agregata. Jedan se nalazi na centralnom dijelu krova kabine, dok su oni puno veći izdubljeni u bokovima karoserije, koja se pozadi završava sa izuzetno agresivno oblikovanim difizorom vazduha.

 

Nasuprot svih ovih aerodinamički nevjerovatno lijepo izvajanih detalja zatamnjeni 19-inčni točkovi izgledaju previše smireno, što im nimalo ne smeta da se skladno uklope u veoma zanimljivu vizuelnu pojavu kakva je Bohema kao cjelina. Da bi se automobil težak 982 kilograma sigurno zaustavio zaduženi su karbon keramički diskovi obima 380 milimetara, koji su kombinovani sa šestoklipnim kočionim kliještima. Da bi autonomija vožnje bila na prihvatljivom nivou Bohema je dobila i poseban rezervoar zapremine 74 litra.  Češki superautomobil zamišljen je kao kupe dvosjed sa centralno smještenim motorom. Kabina je veoma prostrana i prema Pragi u njoj udobno mogu da se smjeste i putnici višeg rasta, kojima u potrazi za idealnim položajem pomažu podesivi upravljač, nožne komande i sjedište. Proizvodnja Boheme trebalo bi da počne u prvom kvartalu 2023. godine, za koju je planirana produkcija samo deset modela. U četiri naredne godine Pragin plan je isporuka najviše 20 jedinica, dok je krajnja cifra preko koje se sigurno neće prelaziti limitirana na 89 primjeraka. Cijena svakog pojedinačnog modela iznosi 1,28 miliona eura bez poreza, a uz svaku isporuku predviđena je sveobuhvatna obuka vozača na sportskoj stazi.

 



POGON
Za pogon Boheme namijenjen je Nissanov 3,8-litarski V6 biturbo agregat koji je posuđen od GT-R modela. On standardno raspolaže sa 700 KS i 725 Nm obrtnog momenta, uz napomenu da se  nakon tjuning tretmana britanskog specijaliste Litchfielda, koji ga kombinuje sa suhim karterom njegov ukupan pogonski potencijal može podići i do nevjerovatnih 1.000 KS. Za prenos snage na zadnje točkove koristi se Hewlandov sekvancijalni mjenjač sa automatskim kvačilom. Vješanje je nazavisno sa vodoravno postavljenim opružnim elementima, što bi prema Pragi trebalo da ponudi izuzetno dobru upravljivost i stabilnost, bez ekstremne uštede na svakodnevnoj udobnosti.

Datum objave: 20/12/2022
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook