Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > B > Da je SUV, bila bi hit godine
FOTO GALERIJA (41)

Test – Mercedes B 200 d

Da je SUV, bila bi hit godine

Sa B klasom Mercedes je prije 12 godina ponudio odgovor na rastuću popularnost monovolumena. Druga generacija je otišla korak dalje i postala vrhunski multifunkcionalni automobil, čiji je ozbiljniji komercijalni uspjeh izostao samo zato što nije bila SUV...

Trenutno raspoloženje tržišta nikako ne ide u prilog monovolumenima, posebno ne luksuznim. Nakon dvije decenije bezrezervnog povjerenja, porodični vozači kojima je komfor vožnje uvijek bio na prvom mjestu su svoju pažnju munjevito preusmjerili ka trendovskim crossoverima i SUV-ovima. Šteta, jer među monovolumenima još ima jako dobrih automobila, a jedan od njih je svakako i Mercedesova B klasa. Ako se vratimo desetak godina unazad vidjećemo da je prva generacija B klase predstavljena 2005, punih devet godina nakon Renault Scenica, evropskog rodonačelnika MPV klase. Recept po kojem je nastala u potpunosti je prepisan iz „francuskog kuhara“ s tim da je Mercedes u finalizaciji upotrijebio svoje prepoznatljive začine, kvalitetnu izradu i visok nivo luksuza. Od početnih pedesetak, prodaja se stabilizovala na stotinjak hiljada jedinica godišnje, da bi 2012. sa predstavljanjem druge generacije dostigla i rekordnih 119.000 vozila. Prošlogodišnjih 73.768 jedinica uz pad prodaje od 7% su svojevrsna potvrda uvoda teksta. Pad popularnosti MPV-ija potvrđuje i jedan drugi primjer, u kojem glavnu ulogu ima rodonačelnik klase, Renault Scenic, koji je sa 319.000 isporuka iz 2005. prošle godine spao na „samo“ 79.000. Trendovi su nemilosrdni.

 

 


Aktuelna B klasa je redizajnirana 2015. godine, dok je originalni model predstavljen tri godine ranije. I jedan i drugi mogu da se pohvale uzornom aerodinamikom sa otporom vazduha koji varira od 0,26 do 0,28 Cx. Najveće razlike između njih su na prednjem dijelu, kojeg od redizajna krase modernije oblikovana svjetla sa jedinstvenim LED „potpisom“. B klasa od početka promoviše nenametljiv dizajn, koji u AMG Line verziji može da dobije i oku zanimljiviju sportsku notu. Kao i svi ostali Mercedesi, ni B klasa se ne odriče luksuza o čemu najbolje svjedoče modeli poput testnog čija cijena, sa bogatom dodatnom opremom dostiže 93.505 KM. Uz izdašan popust na dodatke (62 stavke) ona se svodi na 79.000 KM, koliko danas košta model sa fotografija. Mada je ulazna cijena B 200d desetak hiljada povoljnija, teško je očekivati da se Mercedesovi kupci neće počastiti ponekim skupocjenim dodatkom. Jedan od atraktivnijih su naočiti 18-inčni alu naplaci sa niskoprofilnim gumama. Mada bh. putevima bolje pristaju serijski 16-inčni, sa mesnatijim gumama (205/55), 18-ke su nam se učinile idealnim za B klasu. Odlično pristaju elegantnoj planinsko sivoj metalik boji. Monovolumenski Mercedes nije paradni automobil, ali ako je „skockan“ kao testni, onda ga bez kompleksa možete parkirati pokraj C ili E klase. Ta činjenica je veoma bitna, jer B klasa ne igra primarno na kartu izgleda. Njeni najjači aduti se nalaze u kabini i ispod nje.

 


Kako i dolikuje čistokrvnom monovolumenu, u kabini je u prvom planu udobnost. Vozač i suvozač imaju komforna sjedišta, sa podesivom dužinom sjedalne površine. Sve visoke osobe znaju koliko je koristan ovaj detalj, jer pruža adekvatnu podršku za dugačke noge i smanjuje ukočenost. B klasa je raskošna i pozadi, gdje mogu sjesti tri odrasle osobe. Dvije mogu računati na široki središnji naslon za ruke, dok je trećoj komfor ograničen nešto kraćom sjedalnom površinom. U svakom slučaju, B klasa se čini osjetno prostranijom od limuzina iz C i E segmenta. Za ovaj osjećaj su zaslužne i velike staklene površine, te visina od 1.557 mm, koja je čitavih desetak centimetara veća nego kod limuzina. Osim izraženog osjećaja komfora, u kabini Mercedesovog monovolumena dominira i luksuz. Završna obrada svih detalja je perfektna, a skupocjeni materijali poput krem kože, na dodir mekane plastike ili masivnog umetka od crvenog jasena ne ostavljaju prostora kritikama. O ukusima se može raspravljati, ali su mogućnosti prilagođavanja enterijera toliko raskošne da bi svaki kupac trebalo da nađe idealan miks boja i materijala. Vrhunski skrojen je i trokraki multifunkcionalni upravljač, obložen crnom kožom. Okrugli ventilacioni otvori oblikom podsjećaju na sportski SLS i veoma su funkcionalni. Instrumenti su jednostavni, pregledni, a digitalni displej sadržajan, ali ne i pretrpan informacijima kao što je to slučaj kod mnogih proizvođača. Elegancijom i funkcionalnom jednostavnošću zrači i centralni 8-inčni „Media Displej“. U kombinaciji sa Audio 20 CD sistemom i internet vezom vozaču i putnicima nudi navigaciju, audio sistem, mogućnost umrežavanja sa pametnim telefonima, tabletima... Kontroliše se okruglim selektorom na centralnom tunelu, kojem se može zamjeriti to što ergonomski nije isto prilagođen prilagođen vozaču i suvozaču. Ravnopravniji od njega je Thermotronic dvozonski klima uređaj, koji omogućava odvojeno podešavanje temperature za lijevu i desnu stranu vozila. Putnici u drugom redu svjež vazduh dobijaju iz podnih i otvora na centralnom tunelu. Lijep detalj u kabini je i ambijentalno osvjetljenje, koje do punog izražaja dolazi noću. Sredina instrument panela je načičkana klasičnim tasterima. Ovaj detalj je pomalo demode u poređenju sa Mercedesovim stilskim rješenjima kabina C, E ili GLC klase.

 


Za 69.000 KM koliko košta osnovni B 200d model danas se može kupiti veliki broj limuzina srednje klase, ali i ozbiljnih SUV modela. Kada tome pridodate još desetak hiljada za model poput testnog dobija se iznos koji nije lako odbraniti, posebno ne na skromnom bh. tržištu. Šteta, jer Mercedes je na 4,4 metra dužine složio i upakovao jedan od najfunkcionalnijih automobila današnjice, koji jednako oduševljava komforom, koliko i činjenicom da on nije postignut na račun voznih karakteritsika. B klasa je rijetko talentovan porodični automobil, koji se nepravedno nalazi u sjeni trendovskih SUV modela i imidž limuzina. U svakom slučaju, preporučujemo ljubiteljima Mercedesa da ga isprobaju prije nego što se po automatizmu odluče za popularnije modele, sigurni smo da se neće pokajati. Opcioni Easy Vario Plus sistem B klasi donosi mogućnost pomjeranja zadnje klupe prema naprijed ili nazad. Na zadnjoj klupi je moguće podesiti i nagib naslona. Suvozačevo sjedište moguće je u potpunosti preklopiti prema naprijed i tako dobiti stolić ili ugodan oslonac za noge putnika koji sjedi na zadnjoj klupi. Ova opcija omogućava i jednostavan prevoz dugačkih tereta. Easy Vario Plus donosi i prtljažnik sa dnom čija visina se može podesiti shodno potrebama. Osnovni kapacitet prtljažnika od 488 litara je moguće jednostavno povećati pomjeranjem zadnje klupe za dodatnih stotinjak litara. Do maksimalnih 1.547 se dolazi obaranjem naslona zadnje klupe.

 

FUNKCIONALNOST
Pristup zadnjoj klupi je olakšan širokim vratima, koja se otvaraju pod velikim uglom. Ova činjenica omogućava jednostavno postavljanje i vađenje dječjih sjedalica, te spasava roditelje muke oko smještanja najmlađih putnika. Široka zadnja vrata olakšavaju i utovar tereta u situacijama kada su nasloni zadnjih sjedišta oboreni.

 


MOTOR I VJEŠANJE
Mercedesov monovolumen porodičnog predznaka leži na vrhunski podešenom podvozju, koje mu u kombinaciji sa sigurnim upravljanjem i snažnim dizelašem omogućava iznenađujuću dinamiku i uzornu udobnost. Mada izgleda kao monovolumen, B klasa se vozi kao punopravan kompakt, pa čak i bolje od mnogih kompakta. Testni model je bio pogonjen dobro poznatim Mercedesovim 2.2-litarskim dizel motorom, koji je kombinovanim sa sedmostepenim 7-DCT automatskim mjenjačem sa dva kvačila. Osim sa 136 KS i 300 nm, dostupan je i u jačoj verziji sa 177 KS i 350 nm. Ponudu otvara francuski 1.5 dizelaš sa 109 KS (260 nm). Sinergija snažnog dizel motora i veoma brzog mjenjača u praksi rezultuje tečnom vožnjom. Dinamika se na papiru ogleda u ubrzanju od 0 do 100 km/h za 9,4 sekunde uz najveću brzinu od 210 km/h. Maksimalnih 300 nm obrtnog momenta, zvukom grubih, Mercedesov motor razvija u rasponu od 1.400 do 3.000 obrtaja, a karakter njegovog i rada mjenjača vozač može da prilagodi pomoću Dynamic select sistema i četiri režima rada: Comfort, Sport, Eco i Individual. Koliko je testni dizelaš rasterećen najbolje svjedoči činjenica da neki 1.6-litarski dizel motori danas razvijaju i do 350 nm obrtnog momenta, a da je 300 za njih već odavno postalo standard. Na 1.800 pređenih kilometara testni motor nas je počastio prosjekom od 6,8 litara. Treba dodati da smo na 500 kilometara otvorenog puta, koji je kombinovao autoput, krivudavu magistralu i prelazak preko planinskog prevoja, sa jednom osobom u automobilu, u Eco režimu rada bez naprezanja ostvarili prosjek od 4,3 litra. Mercedesov dizelaš nema velikih trkačkih ambicija, čak ni u Sport režimu rada kada je očekivano najživahniji. S obzirom na koncepciju automobila to je donekle i razumljivo. Kažemo donekle, jer B klasa u vožnji odaje utisak da bi se njeno podvozje s lakoćom nosilo i sa mnogo jačim motorima. Mada se u startu prema monovolumenu ne postavljate kao prema vozačkom automobilu, B klasa vam sigurnim upravljanjem i odličnim „ležanjem“ takav stav jednostavno nameće. Zbog te činjenice rado se prisjećamo i prvog susreta sa ovim automobilom prije pet godina, kada smo ga vozili u kombinaciji sa 1.8-litarskim dizelašem (109 KS) i šestostepenim ručnim mjenjačem, koji preporučujemo vozačima željnim dinamike i zabave. Podsjećamo i da se automatski može „šaltati“ ručno pomoći polugica iza upravljača, odnosno da se ručica mjenjača po „američkom“ sistemu nalazi sa desne strane upravljača.

 

SIGURNOST
Za sigurno manevrisanje sa testnom B klasom je bio zadužen Parktronic sistem, sa mogućnošću samostalnog parkiranja vozila na unaprijed odabranu poziciju, odnosno stranu parkinga. U automobil je ugrađen i Collision Prevention Assist sigurnosni sistem, koji ima mogućnost „predviđanja“ potencijalno opasnih situacija. Ovaj sistem pomoću radara u prednjem dijelu vozila kontroliše razmak od vozila ispred B klase, te zvučno i vizuelno obavještava vozača u slučaju opasnosti, odnosno naglog smanjivanja rastojanja. Ukoliko vozač ignoriše upozorenja sistem prvo povećava pritisak u kočionom sistemu, a zatim i preduzima automatsko kočenje sa ciljem izbjegavanja fatalnih posljedica. Za našu sigurnost se brinuo i Pre Safe sistem, koji ima zadatak da u milisekundama pripremi putnike i vozilo za potencijalni sudar. Ovaj sistem između ostalog zatvara prozore, utišava muziku, gasi klima uređaj, aktivira zatezače pojaseva, uspravlja sjedišta... kako bi posljedice izazvane sudarom bile što blaže po putnike.

Datum objave: 15/04/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook