Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Desert Wings ima moćan tim za reli Dakar

Red Bull

Desert Wings ima moćan tim za reli Dakar

Ekipa Red Bull KTM Factory Racinga u svom sastavu takođe ima bivše šampione Matthiasa Walknera (Austrija) i Kevina Benavidesa (Argentina), a uz njih su još i Štefan Svitko (Slovačka), Mohammed Balooshi (UAE) i Camille Chapeliere (Francuska)...

Reli Dakar 2023 biće 45. izdanje kultne trke, te četvrto koje se održava u Saudijskoj Arabiji. Od 31. decembra 2022. do 15. januara 2023. godine, najbolji svjetski vozači terenskih trka će u 14 etapa preći 8.549 kilometara, od čega će 4.706 km biti „specijalne“ dionice. Tim Red Bull Desert Wings ponovo se može pohvaliti impresivnim sastavom, prepunim šampiona i velikih imena motosporta. Počeci relija Dakar datiraju iz 1977. godine, kada je francuski motociklista Thierry Sabine zalutao u libijskoj pustinji tokom relija Abidjan-Nica. Nakon što je uspio pronaći izlaz iz pustinje Francuz je odlučio da na osnovu svog iskustva kreira trku koja bi start imala u Evropi, nastavljala se u Alžiru, preko Sahare, sve do cilja u Dakaru. Od tada se reli iz Afrike selio do Južne Amerike, a sada i Saudijske Arabije. Reli traje između 10 i 15 dana, sa po jednom etapom svakog dana, a svaka od njih sadrži barem jednu „specijalnu“ dionicu dugu nekoliko stotina kilometara, koja može biti cestovna ili off-road.

 

 

 

 

 

Najteži protivnik kojeg će takmičari imati je sama ruta, koja je duža i sadrži više pješčanih dina i potencijalnih zamki za vozače nego bilo koja druga otkako se reli preselio na Bliski istok. Takmičari tokom uvodnog dana (prologa) i u 14 etapa trebaju savladati ukupnu razdaljinu od osam i po hiljada kilometara, od čega skoro pet hiljada kilometara čine „specijalne“ dionice. Reli počinje 31. decembra 2022. u Yanbuu na obali Crvenog mora, a završava 15. januara 2023. u Dammamu u Arapskom zalivu. Tim Red Bull Desert Wings tradicionalno je u konkurenciji za najviša odličja. I ove godine njihova ekipa obiluje velikim šampionskim imenima, ali i novim obećavajućim talenatima, spremnim da idu do krajnjih granica na pijesku SaudijskeArabije, u najtežem testu izdržljivosti u svijetu motosporta.

 

 

Kada je riječ o kandidatima za titulu u kategoriji automobila, logično je početi od aktuelnog prvaka Nassera Al-Attiyaha (Katar).  On je sa Mathieuom Baumelom (Francuska) osvojio Dakar 2022, te prvo izdanje FIA Svjetskog rally-raid prvenstva. U Saudijsku Arabiju stižu sa Toyotom GR DKR Hilux T1+. „Spremni smo da branimo titulu. Bilo bi nevjerovatno ponovo pobijediti“, kaže 51-godišnji Kataranin. Toyote Hilux voziće i dvojci Giniel De Villiers/Dennis Murphy (Južna Afrika) i Lucas Moraes (Brazil)/Timo Gottschalk (Njemačka). Zanimljivo je da je ovo De Villiersu (pobjedniku iz 2009.) čak 20. učešće na reliju Dakar, dok će Moraes debitovati. „Takmičiti se u ovoj trci u najvišoj kategoriji za reli vozača je kao stići do Formule 1“, rekao je Moraes.

 

 

Sébastien Loeb (Francuska) je na prošlom izdanju relija završio kao drugoplasirani iza Al-Attiyaha, a isto se desilo i u Svjetskom rally-raid prvenstvu. Rekorder po broju WRC titula (devet) i njegov suvozač Fabian Lurquin (Belgija) voziće BRX Prodrive Hunter, a cilj im je ovog puta vrh pobjedničkog postolja. „Na prošlom Dakaru, kao i tokom sezone, bili smo konkurentni. U pogledu učinka, možemo parirati Nasseru“, samouvjeren je Loeb. Ekipa Audi Sporta je za drugi dolazak u Saudijsku Arabiju remontirala svoj prototip na električni pogon. U Audiju RS Q e-tron E2 za titulu će se boriti trostruki pobjednici Dakara, Španci Carlos Sainz i Lucas Cruz. „Cilj mora biti borba za pobjedu“, optimističan je Sainz, popularni 'El Matador'.

 

 

Sainzu se u timu Audi Sporta ponovo pridružio i „gospodin Dakar“ lično: 14-struki šampion, Francuz Stéphane Peterhansel, sa suvozačem i zemljakom Edouardom Boulangerom. Uz njih, Audi Sport će još jednom predstavljati i Šveđani Mattias Ekström i Emil Bergkvist. „Vozio sam mnoga vozila u pustinji, ali Audi je naprosto senzacionalan na dinama“, oduševljen je svojim automobilom Peterhansel.

 

Datum objave: 30/12/2022
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook