Naslovna > Automobili > Audi > A6 > Dijete tehnologije
FOTO GALERIJA (13)

Predstavljamo – Audi A6

Dijete tehnologije

Novoj „šestici“ Audi je dao svoju najbolju tehnologiju, moderan dizajn, prostran i bogato opremljen enterijer, pedantnu završnu obradu, jake i štedljive motore, podesivo podvozje i sportsku upravljivost, kvalitete na koje će teško zažmiriti i najljući tradicionalisti...

Četvrta generacija Audijeve „šestice“ osvanula je na tržištu ljepša, dinamičnija i tehnološki naprednija u odnosu na sve dosadašnje prethodnike. Slogan „Napredak kroz tehniku“, pod kojim Audi posljednjih godina razvija sve svoje modele, iznjedrio je još jednu limuzinu visokih dometa, koja bi, po svemu viđenom, trebala stati rame uz rame sa najboljim njemačkim predstavnicima Mercedesom E klase i BMW-om serije 5.

 

 

 

Kada je prije 16 godina Audi krenuo u avanturu zvanu A6, pomenuta njemačka konkurencija imala je zagarantovane pozicije na tržištu, sa dugogodišnjom tradicijom i profilisanom klijentelom. Audi je u potragu za kupcima krenuo na osnovi tadašnjeg modela 100, koji je sa redizajnom 1994. godine dobio ime A6. Ta prva „šestica“ imala je raznovrsnu paletu benzinskih i tek dva za ono vrijeme savremena TDI agregata: 1.9 i 2.5-litarski. Veći se nudio sa dvije izlazne snage sa 116 i 140 KS, dok je manji 1.9 TDI razvijao skromnih 90 KS. Najslabiji benzinski agregat u ponudi bio je 2.0-litarski osmoventilski atmosferac sa 101 KS, dok je vrh ponude predstavljao 2.8-litarski V6 agregat sa 193 KS. Uz limuzinu u ponudi je bio i karavanski model. Tada je prvi put predstavljen i sportski S6, koji je se nudio sa dva agregata 2.2-litarskim petocilindrašem, koji je uz pomoć turbine razvijao 230 KS, dovoljnih za maksimalnu brzinu od 235 km/h i ubrzanje od 0 do 100 za samo 6,1 sekundu. Jača S verzija dobila je novi 4.2-litarski V8 agregat sa 290 KS, koji se poput slabijeg serijski isporučivao sa automatskim mjenjačem i quattro pogonom. Sa ovim agregatom A6 je prvi put dostigao magičnu brojku od 250 km/h.

 

 

Druga generacija Audija A6 razvijena je na C5 platformi Volkswagen grupe. Bio je to za ono vrijeme dizajnerski jedinstven automobil, sa glatkim i nežnim linijama karoserije, čiji izgled je pobrao mnoge pozitivne kritike. Zbog karakteristične linije krova i zaobljenih krajeva drugi A6 je dobio nadimak „delfin“, po kojem se i danas razlikuje od ostale braće. Kao prethodnik i novi model je dolazio u limuzinskom i karavanskom izdanju, koje je imalo i svoju off-road verziju A6 Allroud Quattro. Ponuda motora temeljno je proširena sa turbobenzincima, od kojih posebno mjesto pripada 1.8-litarskom agregatu sa 150 KS, koji je Audiju A6 omogućavao maksimalnu brzinu od 207 km/h, uz ubrzanje od 9,3 sekunde. Najjači benzinac u ponudi je bio biturbo 4.2-litarski V8 agregat sa 445 KS i ubrzanjem od 4,5 sekundi do 100 km/h, koji se ugrađivao u RS6 model. Isti agregat bez turba i sa 360 KS ugrađivao se u S6. Ljubiteljima dizelaša osmijeh na lice vratio je dobro poznati 1.9 TDI agregat. On se nudio u verzijama od 110, 116 i 131 KS, koje su uz skromnu potrošnju ostvarivale i zanimljive performanse sa maksimalom brzinom od 193, odnosno 203 km/h. Šlag na tortu bio je 2.5-litarski TDI, koji je u najjačem izdanju imao 179 KS i postizao 229 km/h. Popularni „delfin“ ostaće upamćen i po uvođenju Tiptronic automatskog mjenjača sa pet brzina.

 

 

Treća generacija napravila je veliki pomak u odnosu na prethodnika, kako u pogledu dimenzija tako i u pogledu motora i tehnologije, koja je u njoj ponuđena. Sa 11 cm više u dužnu, 4,5 u širinu i 0,7 cm u visinu novi A6 se rastegao do maksimuma više srednje klase, što mu je omogućilo da ponudi raskošan i udoban enterijer. Kvalitetni materijali, dobra završna obrada, uzorna ergonomija i lakoća opsluživanja postignuta pomoću multimedijalnog MMI sistema, koji je objedinio upravljanje navigacijom, muzičkim sistemom, ventilacijom, podvozjem i elektronskim pomagalima u automobilu. U ponudu je uveden i savremeniji šestostepeni automatski Tiptronic mjenjač, a proširena je ponuda i modela sa quattro pogonom. A6 je dobio potpuno novu paletu agregata predvođenu ulaznim 2.0 TFSI turbo benzincem sa 170 KS. Uz njega ljubitelji benzina mogli su da biraju između 2.4, 2.8 FSI, 3.0, 3.2 FSI, te najjačeg 4.2 FSI agregata sa 335 ili 350 KS.

 

 

Iz ponude je izostavljen 1.9 TDI, a uveden novi 2.0-litarski agregat sa 140 KS i 170 KS. Njemu je pridodan 2.7 TDI sa 180 KS, dok je vrh ponude i najpopularniji agregat u Audiju A6 predstavljao 3.0 TDI sa 225 KS. Većina njih je sa redizajnom iz 2009. godine dodatno ojačana, te ekološki prilagođena manjoj emisiji izduvnih gasova. Kao i prethodnik karavanski A6 je dobio svoju off-road izvedbu Allroad Quattro. Sportski S6 model je opremljen novim 5.2-litarskim FSI benzincem sa 435 KS, dok je najjača RS6 verzija prošlog A6 sa 5.0 TFSI V10 agregatom nudila čak 579 KS, dovoljnih da se za 4,5 sekundi uhvati 100 km/h i s lakoćom postigne elektronski limitiranih 250 km/h. Sa trećom generacijom „šestice“ Audi se prvi put nametnuo kao dostojna alternativa Mercedesu i BMW-u. 

 

 

Četvrta generacija Audija A6 kraća je 1,2 cm od prethodnika, 2,9 cm je šira i 5 mm niža, s jednom bitnom razlikom. Riječ je o 6,2 cm većem osovinskom razmaku, odnosno skraćivanju prevjesa karoserije na prednjem dijelu. Prevjes je skraćen za 8,2 cm, a dobijeni centimetri iskorišćeni su u unutrašnjosti, koja je zahvaljujući novoj, uvučenijoj konstrukciji instrument table i centralnog grebena dobila na prostranosti. Dizajnerski je nova „šestica“ usklađena sa ostatkom game, koja posljednjih godina njeguje elegantan sportski dizajn, sa LED svjetlima kao zaštitnim obilježjem svakog savremenog Audija. Tehnološki napredak u odnosu na prethodnika nagovještavaju upravo ova svjetla, koja prvi put u klasi dolaze u Full LED tehnologiji, bez ijedne klasične žarulje. Sa njima „šestica“ izgleda mrko, puno agresivnije u odnosu na prethodnika, ali i puno bolje osvjetljava put. LED tehnologija je primijenjena i pozadi.

 

OPREMA
Već od osnovnog paketa opreme A6 će nuditi sve što je potrebno za komfornu i udobnu vožnju. Spisak doplata je veoma raznovrstan, a kreću se od Head Up projekcije najvažnijih informacija na vjetrobranu, preko sistema za praćenje razmaka između automobila i sistema za noćno nadgledanje objekata na putu i oko njega, do navigacije zasnovane na Google Earthu, pristupa internetu, Bluetootha i bežične konekcije sa mobilnim telefonom. Osnovno ozvučenje potpisuje američki Bose, a moguće ga je nadograditi vrhunskim Bang&Olufsenova sistemom sa 15 zvučnika i pojačalom snage 1.300 W. Osim sjedišta sa masažerima, putnicima na zadnjoj klupi biće dostupni LCD displeji, sa posebnim DVD uređajem i hard diskom, te čitačima kartica.

 

Potpuno nova je i unutrašnjost, koju A6 preuzima od broj većeg A7 Sportbacka. U odnosu na prethodnika većina elemenata je dobila novi izgled, a neki i položaj. Najbolju poziciju na vrhu centralnog grebena dobio je displej MMI sistema, koji je u odnosu na prethodni model veći i pregledniji. To je bilo neophodno, jer je ovaj inteligentni računarski sistem postao sveobuhvatniji. Kao najinteresantnija nova opcija izdvaja se  navigacija razvijena u saradnji sa Google Earthom, koja nudi realan prikaz puta i objekata. Tunel mjenjača je proširen da bi na njega stali novi elementi poput tachpad podloge, koja pokrete prstiju „prevodi“ u elektronske impulse, odnosno za računar razumljive informacije. Za reprodukciju zvuka pobrinuo se Bang&Olufsen, a tu je i niz drugih opcionih elemenata, čija je jedina funkcija da ugode svim čulima vozača i putnika.

 

BEZBJEDNOST
Nova „šestica“ nudi visok stepen pasivne i aktivne sigurnosti, zahvaljujući primjeni najsavremenijih sigurnosnih tehnologija i sistema. Konstrukcija automobila je čvrsta, sa brojnim ojačanjima i deformacionim zonama, koje štite putnički prostor u slučaju sudara. Bezbjednost vožnje nadzire opcioni „Audi pre sense“ sistem, koji ima ulogu koordinatora između ESP sistema i senzora, koji prate ponašanje vozila i uslove vožnje. Ovaj sistem u slučaju da prepozna opasnost automatski zatvara krovni otvor i prozore, uključuje sva četiri „žmigavca“, te zateže sigurnosne pojaseve, ali i sprovodi niz ostalih preventivnih operacija, da bi u slučaju najgoreg sigurnost putnika bila na najvišem mogućem nivou.

 

Vođeni iskustvima sa prethodnim modelom u Audiju su za novu „šesticu“ podesili sistem vješanja, tako da iz njega dobiju najbolji mogući omjer vozačkog užitka i limuzinske udobnosti. U skladu sa tradicijom, koja je uvijek naginjala ka sportskom stilu vožnje, ljubitelje Audija očekuju i atraktivni dodaci poput sportskog 10 mm nižeg vješanja sa krućim amortizerima, 20-inčnim aluminijumskim naplacima, direktnijim upravljačem i bržim odzivom elektronike za kontrolu motora, mjenjača i podvozja. Na sve to dolazi „quattro“ kao jedan od najboljih 4x4 pogona u klasi, te sistem aktivnog vješanja sa četiri mogućnosti podešavanja Comfort, Auto, Sport i Individual. Uz novu „šesticu“ od starta je ponuđeno pet agregata, dva benzinca i tri turbodizelaša, raspona snage od 177 do 300 KS.  U ponudu je prvi put uveden jedan hibridni model, koji koristi kombinaciju 2.0 TFSI agregata i elektromotora ukupne snage 245 „konja“.

 

LED TEHNOLOGIJA
Od najveće kućne limuzina A8 preuzeta je većina inovativnih tehnologija, poput Full LED svjetala, koja je prije „osmice“ imao samo Audijev superautomobil R8. Opciona Full LED svjetla, bez klasičnih žarulja, osim što štede energiju, bolje osvjetljavaju put sa prirodnijim i oku ugodnijim svjetlom. Nova svjetla imaju mogućnost automatskog podešavanja dužine i intenziteta svjetlosnog snopa. Ova opcija smanjuje zasljepljivanje vozača ostalih automobila, tako što pomoću senzora prepoznaje različite vrste puteva poput autoputa, raskrsnice, tunela... i automatski prilagođava svjetlosni snop datoj situaciji, šireći ili sužavajući opseg njegovog djelovanja. Osim klasičnih bijelih LED dioda u svjetlosna tijela su ugrađene i žute za pokazivače smjera.

 

Doprinos ekonomičnijoj vožnji dali su i 19% niža prosječna potrošnja kod svih motora, te serijsko uvođenje start/stop sistema. Paleta agregata vremenom će biti proširena sa još nekoliko jedinica, a još uvijek nije poznato koji motor će pogoniti najjači RS model. Najpopularniji agregat u gami 3.0 TDI nudiće se sa dvije izlazne snage sa 205 „konja“ za model sa prednjim i 245 za onaj za „quattro“ pogonom. Dizajnerski i tehnološki unaprijeđena do trenutnog Audijevog maksimuma, sa jačim, ali štedljivijim agregatima, hybridnom tehnologijom, Full LED svjetlima i visokim kvalitetom izrade, nova „šestica“ stasala je da se ravnopravno uhvati u koštac sa Mercedesom i BMW-om, na čijoj strani će još uvijek biti bogatija tradicija.

 

Datum objave: 28/01/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook