Naslovna > Vijesti > Dinamičan dizajn

Volvo S60 - modelska 2014. godina

Dinamičan dizajn

Novi S60 nudi bogat izbor aluminijskih felgi, koji brojnim oblicima, kupcima povećavaju personalizacijske mogućnosti...

Novi dinamični dizajn modela S60 sa specifičnim dinamičnim nastupom, naglašava sportski duh automobila. Sportski osjećaj podržavaju i nova, udobna sportska sjedišta. Novi S60 će u početku biti dostupan sa tri motora potpuno nove Drive-E porodice - 306 KS jakim T6 turbobenzincem, 245 KS jakim T5 turbobenzincem, te D4 dizelašem sa 181 KS. Novi 8-stepeni automatski mjenjač doprinosi uglađenoj vožnji i vrhunskoj efikasnosti. Ultraštedljivi S60 D4 sa manuelnim mjenjačem troši tek 3,8 l/100 km i emitira 99 g/km CO2.

 

DIZAJN

Naglašen cestovni nastup

Novi prednji dio povećava atraktivan cestovni nastup modela S60. Više fokusirana i odlučno dizajnirana svjetla stvaraju novo, izražajno „lice“. Horizontalne linije dodatno su naglašene kako na prednjem, tako i na stražnjem dijelu. Zajedno sa detaljima kao što je široka maska hladnjaka i dnevna svjetla, daju novom S60 prepoznatljiv izgled.

 

Novi S60 nudi bogat izbor aluminijskih felgi, koji brojnim oblicima, kupcima povećavaju personalizacijske mogućnosti. Kako bi se unaprijedio izgled automobila, S60 je moguće opremiti atraktivnim 19-inčnim točkovima, koji zadržavaju istu visinu profila, kao i 18-inčni, dakle bez kompromisa po pitanju udobnosti.

 

Redizajnirani enterijer

Skandinavski dizajn karakterišu lijepi i jednostavni oblici bez nepotrebnih detalja. To je naročito evidentno u redizajniranoj seriji 60. S druge strane, kada je u pitanju enterijer, evidentna je posebna pažnja posvećena detaljima i materijalima kao što su drvo i koža, što uz pojednostavljene kontrole sve zajedno doprinosi specifičnom užitku vožnje. Nova sportska sjedišta imaju naglašenu bočnu potporu cijelom dužinom, tako da čuvaju vozača čvrsto na mjestu.

 

Naglašena pažnja prema detaljima

Postoji još nekoliko primjera posebne pažnje posvećene razvoju automobila serije 60. Nekad vidljive prskalice za brisače su sa poklopca motora premještene ispod poklopca motora, što isti čini još elegantnijim. Pokrivač radara je obojen u sjajnu crnu boju, što ga čini gotovo neprimjetnim u masci hladnjaka. Uklonjen je hromirani okvir oko maske hladnjaka, dok novi veći tvornički logo doprinosi stamenitom nastupu automobila.

 

Novi integrisani završetci izduvnog sistema su fizička i vizuelna poveznica sa tehnički naprednim motorima. Ali nije sve u lijepom izgledu. Dizajneri su se morali pozabaviti činjenicom da pri operativnoj temperaturi izduvne cijevi moraju ostati na mjestu, iako se čitav izduvni sistem produžava za 25 mm. To je još jedan sjajan primjer skandinavske preciznosti.

 

R-DESIGN

Unikatan prednji kraj

S60 R-Design model ima unikatno izražajan i dinamičan prednji dio. Mat crnom maskom hladnjaka bez okvira, dominiraju visokosjajne lajsne, metalizirani logo, te elegantni R-Design amblem, dok DRL svjetla u vanjskim uglovima pojačavaju dinamičnu impresiju. Na stražnjem dijelu, unikatni difuzor sa aerodinamički optimiziranim perajama obuhvata okrugle završetke izduvnog sistema, dok zaobljeni prednji branik prate dinamične Ixion II felge, sada dostupne u 19-inčnoj verziji.

 

Nova generacija R-Design enterijera

Sportska su sjedišta standard u S60 R-Design modelu. Karakteriše ih kombinacija crnog nubuck tekstila i perforirane kože, dok utkani R-Design logo sa plavim slovom R potvrđuje sportsku auru. Potpuno kožna sjedišta, dostupna su kao opcija. Kombinacijom perforiranih umetaka, crne kože i kontrastnog prošiva, dizajnerski tim je kreirao enterijer, kod kojeg su svi detalji u savršenoj harmoniji.

 

ŠASIJA I MOTORI

Četiri vrste šasije

Kupac modela S60 ima izbor četiri vrste šasije - Touring, Dynamic, Four-C (Continuously Controlled Chassis Concept) i sniženu sportsku šasiju, prethodno dostupnu samo u R-Design verziji. 

 

Snažni T6

Novi T6 ima izlaznu snagu od 306 KS i 400 Nm. Opremljen je vrhunskom kombinacijom kompresora i turbopunjača, koji zajedno omogućavaju ravnomjerno razvijanje snage cijelim rasponom obrtaja. Mehanički spojen kompresor počinje funkcionisati od najnižih obrtaja, dok se na višim aktivira turbopunjač. Prosječna potrošnja ovog moćnog motora u kombinaciji sa novim 8-stepenim automatskim mjenjačem iznosi 6.4 l/100 km (149 g/km) u modelu S60.

 

Potpuno novi T5 sa 245 KS

Turbopunjeni T5 četverocilindarski benzinac razvija 245 KS i 350 Nm obrtnog momenta. U kombinaciji sa 8-stepenim automatskim mjenjačem prosječno troši 5.9 l/100 km (137 g/km). U ponudi je i 1.6 litarski GTDi benzinac dostupan u dvije izvedbe - T4 sa 180 KS i T3 sa 150 KS. S60 T3 sa manuelnim mjenjačem prosječno troši 5,5 l/100 km, dok S60 sa T3 ili T4 motorom i automatskim mjenjačem prosječno troši 6,8 l/100 km.

 

D5 sa 215 KS

Petocilindarski D5 turbodizelaš razvija 215 KS i 420 Nm, a u kombinaciji sa petostepenim manuelnim mjenjačem prosječno troši 4,5 l/100 km i emitira 119 g/km ugljen dioksida.

 

Potpuno novi D4 sa emisijom od 99 g/km

Novi D4 turbodizelaš razvija 181 KS i 400 Nm. Motor donosi inovativnu i-ART tehnologiju ubrizgavanja. Korištenjem povratnih informacija o pritisku ubrizgavanja na svakom injektoru goriva, umjesto korištenja samo jednog senzora pritiska u zajedničkom vodu, i-ART tehnologija omogućava konstantnu kontrolu i odvojeno prilagođavanje ubrizgavanja u svakom od četiri cilindra.

 

Potrošnja goriva je na ovaj način dovedena na minimalan nivo. Tako ovaj motor u modelu S60 na svakih 100 km troši tek 3,8 l/100 km, što odgovara emisiji ugljen dioksida od 99 g/km. U kombinaciji sa novim 8-stepenim automatskim mjenjačem potrošnja iznosi 4.1 l/100 km (107 g/km).

 

Automatizirana D3 (136 KS) verzija prosječno troši 4,8 l/100 km (126 g/km), dok verzija sa manuelnim mjenjačem u prosjeku traži 4,3 l/100 km (114 g/km).

1.6-litarski D2 dizelaš

D2 verziju Volva S60 pokreće 1.6 litarski turbodizelaš. Razvija 115 KS i 270 Nm, te u kombinaciji sa manuelnim mjenjačem prosječno troši tek 3,9 l/100 km, što odgovara emisiji ugljen dioksida od 103 g/km. Isti motor u kombinaciji sa automatskim mjenjačem troši 4,1 l/100 km (107 g/km).

 

SENSUS

Potpuno novi infotainment sistem - Sensus Connect

Potpuno novi infotainment sistem, predstavljen u drugoj polovini 2013. godine, donosi osvježenu HMI funkcionalnost, sa brojnim inovativnim funkcijama, kao što je:

- unaprijeđeno osvježavanje sadržaja

- unaprijeđena navigacija sa 3D mapama

- nova 3G telematika (Volvo On Call) koja nudi WiFi hotspot i Internet konekciju

- TuneIn Internet radio (sa 80.000 kanala)

- Glasovno upravljanje većinom infotainment i navigacijskih funkcija

 

Adaptivni digitalni displej

Adaptivni digitalni displej, koji je debitovao na novom Volvu V40, sada je dostupan i u modelima serije 60. Ovaj aktivni TFT kristalni displej interakciji između vozača i vozila daje novu dimenziju, prikazujući u svakom trenutku sve relevantne informacije. Vozač može birati između tri grafičke teme:

Elegance tema je bazni mod sa tradicionalnom mirnom atmosferom, Eco tema donosi zeleno osvjetljenje, u cilju stvaranja ekološki nastrojene atmosfere, dok Performance tema svojim crvenim osvjetljenjem stvara sportsku atmosferu.

 

Grijano kolo upravljača i klackalice za izmjenu stepeni prenosa

Trokrako kolo upravljača sada se može upariti sa klackalicama za izmjenu stepeni prenosa ukoliko je automobil opremljen automatskim mjenjačem. Na taj način automatski mjenjač zapravo postaje manuelni, a vozač dobija novu dozu sportskog dojma i sigurnosti, jer ne mora spuštati ruke sa upravljača. Za dodatnu ugodnost u hladnim podnebljima, kolo upravljača može se opremiti grijačem. Automobili opremljeni senzorom kiše, mogu biti opremljeni i sistemom grijanja, koje posebno dolazi do izražaja prilikom hladnih zimskih dana.

 

SIGURNOST I PODRŠKA

IntelliSafe sistemi za pomoć vozaču

IntelliSafe je naziv koji Volvo koristi za sve svoje aktivne sigurnosne sisteme.

 

Električni servo upravljač

Električni servo upravljač (EPAS), dostupan sa novim Drive-E motorima, koristi električni motor da pokrene upravljačku letvu, a vozač može birati tri vrste asistencije. U Low modu, sistem nudi potpunu podršku, osiguravajući maksimalno jednostavno manevrisanje. Medium mod nudi više kontrole pri višim brzinama kretanja, dok je High mode namijenen entuzijastima, koji žele voziti maksimalno dinamično.

 

Inteligentna glavna svjetla

Novi Active High Beam Control čini vožnju po mraku sigurnijom i udobnijom, jer ukida potrebu prebacivanja sa dugog na kratka svjetla. Sistem omogućava konstantno korištenje dugih svjetala, a u slučaju nailaska vozila sa druge strane, zahvaljujući genijalnom mehanizmu projektora, zasjeni se samo onoliko svjetla koliko je potrebno.

 

Novi sistem detekcije pješaka i biciklista

Novi, napredniji softver, koji podrazumijeva brže procesuiranje vizuelnih podataka, omogućio je da postojeći sistem detekcije pješaka i automatskog kočenja bude osposobljen i za detekciju biciklista. Napredni senzor skenira prostor ispred vozila. Ukoliko biciklista naglo skrene ispred vozila, automatski se pojavljuje upozorenje i automobil samostalno koči. Tehnologija može detektovati i pješaka koji stupa na cestu ispred vozila, a ukoliko vozač ne reaguje na vrijeme, automobil prvo upozorava vozača, a zatim i samostalno koči.

 

City Safety - sada aktivan do brzine od 50 km/h

Novi S60 posjeduje i nadograđeni City Safety sistem. Novost je mogućnost funkcionisanja pri brzini do 50 km/h. Podsjetimo, u pitanju je sistem koji automatski koči vozilo, ukoliko vozač ne reaguje na vrijeme u slučaju naglog kočenja ili zaustavljanja vozila ispred.

 

Cornering Light za bolju vidljivost

Još jedna inovativna opcija za vožnju po mraku jeste Cornering funkcija, odnosno zakretna funkcija glavnih svjetala, koja omogućava dodatnu osvjetljenost područja u smjeru u kojem vozilo skreće.

 

Park Assist Pilot

Park Assist Pilot putem ultrazvučnih senzora čini bočno parkiranje jednostavnim i preciznim, preuzimanjem kontrole nad upravljačem, dok vozač samo kontroliše brzinu kretanja i mijenja brzine.

 

Lane Keeping Aid

Lane Keeping Aid pomaže vozaču da ostane u svojoj voznoj traci. Sistem je aktivan pri brzini od 65 do 200 km/h i putem korekcija na upravljaču održava pravac kretanja. U slučaju značajnijeg skretanja sa pravca kretanja, sistem upozorava vozača putem vibracija na kolu upravljača.

 

Unaprijeđeno upozorenje na mrtvi ugao

Novi S60 nudi unaprijeđeni sistem prevencije fenomena zvanog mrtvi ugao, koji zahvaljujući radaru sada upozorava na nadolazeća vozila u mrtvom uglu koja su čak 70 metara iza vozila.

 

Upozorenje na unakrsni saobraćaj

U pitanju je sistem koji koristi radare na stražnjem dijelu vozila, kako bi vozača upozorio na nadolazeća vozila sa lijeve i desne strane, prilikom vožnje unazad, što je posebno pogodno prilikom izlaska sa uskog i nepreglednog parking mjesta.

 

Prepoznavanje saobraćajnih znakova

Ovaj sistem pomaže vozaču, prikazivanjem saobraćajnih znakova u instrument tabli. Može se kombinovati sa funkcijom upozorenja na preveliku brzinu kretanja.

 

Volvo On Call u kombinaciji sa Bluetooth tehnologijom

Kultni Volvo On Call sistem sada se može kombinovati sa Bluetooth konekcijom. Istovremeno mobilna aplikacija, omogućava kontakt sa automobilom putem iPhone ili Android pametnih telefona.

 

 

Datum objave: 12/11/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook