Rak-rana savremenih automobila u 2007. godini bili su elektronika i električni sklopovi! Zbog njih je u prošloj godini na putevima širom Njemačke u kvaru ostala gotovo polovina od 2,55 miliona vozila, čiji su vozači zatražili pomoć najvećeg njemačkog i evropskog auto-kluba ADAC. Poslije elektronike najviše glavobolje vozačima zadavali su sistem paljenja (12,7 %), motor (7,8 %), točkovi (7,1 %), sistem ubrizgavanja (6,8 %), grijanje i hlađenje (5,8 %), mjenjač i kvačilo (4,6 %), izduvni sistem (1,9 %), dok na ostale kvarove otpada 13,6 %.Mada je posljednjih godina ugled ADAC-a ozbiljno narušen optužbama za namještanje i preuveličavanje testova (prevrtanje Dacie Logana i crash test kineske limuzine Briliance), sa kojima je njemačko tržište navodno “zaštićeno” od jeftinih rumunskih i kineskih automobila, njegova istraživanja i statistički osvrti još uvijek privlače veliku pažnju javnosti - vozača, kupaca, servisera, proizvođača…, ali su i predmet mnogih polemika.
U ovom broju Auto Shop Magazina donosimo vam najnoviji ADAC-ov statistički pregled pouzdanosti automobila za 2007. godinu, te procentualni odnos između najčešćih kvarova. Osnovni kriterijum po kojem su automobili uvrštavani u statistički pregled, kao i do sada, bilo je da se tri godine uzastopno prodaju u Njemačkoj, u više od 10 hiljada jedinica. U godini kada ADAC-ova statistika automobila obilježava 30. godina postojanja (prvi put uvedena 1978. godine) i kada na vrata Evropske unije sve jače kucaju kineski proizvođači, njemački automobili najbolje su plasirani u šest od osam posmatranih klasa, dok su u preostale dvije na vrhu Japanci i Francuzi – tačnije Nissan i Mazda. Iako su samo nekoliko godina unazad Japanci, prvenstveno Toyota i Mazda, bili neprikosnoveni vladari pouzdanosti u svim ADAC-ovim statističkim klasifikacijama i testiranjima, oni protekle godine bilježe blagi pad, što Nijemci donekle opravdavaju premještanjem njihove proizvodnje iz Japana u evropske pogone. S druge strane Japanci se ne osvrću na takve komentare i ističu da su pouzdanost i kvalitet njihovih automobila na dosadašnjem visokom nivou, ali da je njihovo prisustvo na evropskim, konkretno njemačkim, saobraćajnicama znatno povećano.
No krenimo redom, u nižoj klasi je po ADAC-u najpouzdaniji automobil u 2007. godini bila Nissan Micra sa odličnih 0,6 kvarova na hiljadu automobila. Neobični Nissan napravio je veliki pomak u kvalitetu, jer je u 2006. godini njegov prosjek bio na 5,4 kvara. Iza Micre je još jedan „japanac”, Mitsubishi Colt, čijih 1,2 nije nikakvo iznenađenje, jer se ovaj automobil od svog pojavljivanja 2005. godine deklarisao kao najpouzdaniji u klasi. Dalekoistočnom paru za petama je evropska konkurencija u sastavu BMW Mini (1,4), Renault Clio i Smart Fortwo (1,6). Uprkos evidentnom poboljšanju, najnepouzdaniji mališani bili su i ostali korejski predstavnici Kia Picanto i Hyundai Getz, sa 9,7 odnosno 9,3 kvarova na hiljadu vozila. Epitet najneprijatnijeg iznenađenja Nijemci su stavili uz Toyotu Yaris, jer njen prosjek od 9,1 kvara, nije na nivou reputacije japanskog giganta, koji je sa 36 pobjeda po klasama najpouzdanija marka automobila u istoriji ADAC-ovog statističkog praćenja.
Među kompaktima najbolji rezultat ima Mercedesova A-klasa (2,1), koju u stopu prate BMW 1 (2,3) i Ford Focus (2,6). Statistički male razlike govore o visokom kvalitetu sva tri automobila, ali i velikog broja ostalih, koji su blizu prosjeka od dva ili tri kvara na hiljadu automobila (Mercedes B-klasa - 2,7, Mazda 3 - 2,7, Audi A3 - 2,8, Opel Astra 3,1). Najproblematičniji u 2007. bio je Seat Leon (6,1), dok su pune ruke posla ADAC-ovi mehaničari imali i sa Citroenom C4 te Toyotom Corollom/Auris (5,5). Neprikosnoveni vladari srednje klase su njemački automobili predvođeni BMW 3 (1,4), Audijem A4 (2,5) i najvećim iznenađenjem Opel Vectrom, koja je sa samo 3,0 kvara na hiljadu vozila zntjno popravila rezultat iz 2006. godine (7,8). Lošije od ostalih prošli su Toyota Avensis (7,1) i Škoda Octavia (6,0). U višoj srednjoj klasi lovorike su pripale još jednom bavarskom modelu, tačnije BMW 5, koji je sa 1,9 kvarova u 2007. bio najpouzdanija limuzina na njemačkim putevima. S druge strane ADAC-ovi mehaničari najviše puta pomagali su vlasnicima Volvovih serija S60/70/80/V70, koje su zabilježile 9,5 kvarova na hiljadu automobila.
Najbolji sportski automobili su Mercedes SLK (1,4) i BMW 3 Cabrio (1,8), dok je u sve aktuelnijoj SUV klasi na čelu BMW X3 (1,3), a na pristojnoj distanci slijede ga VW Touareg (3,3) i Mercedes ML (4,3). U klasi monovolumena, koja je zbog boljeg pregleda i brojnih modela podijeljena u dvije grupe, najmanje kvarova kod „malih” imali su Mazda 5 i Citroen Picasso (2,9), a najviše Opel Meriva 8,5, dok je kod „velikih” najpouzdaniji Volkswagen T4/T5. Šest prvih mjesta i nagli oporavak domaćih automobilskih marki možda su čudni, a možda i nisu. Podsjećamo da je samo nekoliko godina ranije tih istih šest mjesta pripadalo „japancima” i da to nikome nije bilo neobično. Bilo kako bilo, ADAC-ova statistika značajna je jer pokazuje da je 2007. godine donijela generalni rast pouzdanosti svih automobila, sa prosjekom kvarova manjim od deset na hiljadu jedinica, što je samo pet godina ranije - 2002. godine bio rezultat dovoljan za najviše mjesto u poretku.