Naslovna > Automobili > Kia > Sportage > Ekonomičan, zgodan i skupocjeno obučen
FOTO GALERIJA (23)

Test – Kia Sportage 1.7 CRDi Style Plus

Ekonomičan, zgodan i skupocjeno obučen

U kombinaciji sa početnim dizelašem i petim Style Plus paketom, Sportage predstavlja spoj ekonomičnog i bogato opremljenog kompaktnog SUV-a, koji je primarno orjentisan ka asfaltu i urbanim sredinama, gdje do potpunog izražaja dolazi i njegov moderni dizajn...

Prije samo desetak godina Kia je bila svojevrsni autsajder na automobilskoj mapi svijeta, a danas je potencijalni gigant. Prodajni rekordi obaraju se u nizu, a globalna vrijednost brenda raste iz dana u dan. Za ovaj čudesni preporod najzaslužniji je dizajnerski čarobnjak, šezdesetogodišnji Peter Schreyer. Nakon višedecenijske vjernosti Volkswagen koncernu, harizmatični Nijemac je 2006. godine digao sidro i postao šef dizajna Kije. Korejci su mu dali potpunu slobodu, a on je uzvratio plejadom automobilskih hitova. Skrojio je potpuno novu masku hladnjaka za Kiju i pretvorio bezlične masu korejskog lima u poželjne i oku prijatne četvorotočkaše.

 

Treća generacija Sportage je predstavljena 2010. godine, a blago redizajnirana ove godine. Definisana je kao kompaktni SUV, što potvrđuje i dužinom od 444 cm (VW Golf 425,5 cm). Klirensom od 17 cm i 4x4 pogonom dostupnim uz jači dvolitarski benzinski (163 KS) i dizel agregat (136/184 KS) sposobna je za umjerene off-road avanture. U testnoj kombinaciji sa prednjim pogonom i 1.7 CRDi dizelašem (115 KS) najbolje se snalazi na asfaltu, ali se ne boji ni makadama, jer zadržava većinu prednosti povišenih vozila. Podsjećamo da se pogonski identičan Sportage može dobiti i sa početnim 1.6-litarskim benzincem (135 KS). Jedan od najjačih aduta korejskog SUV-a je bez sumnje moderan dizajn. Skupina originalnih detalja na odbojnicima, svjetlima, staklima, retrovizorima i ostatku eksterijera upućuje na veliki dizajnerski trud. Uprkos mnoštvu nepravilnih linija i oblika, iznenađuje preciznost i čvrstina sa kojom su svi limeni, plastični i stakleni dijelovi uklopljeni u cjelinu. Lako se stiče subjektivni utisak da je Sportage kvalitetan, a vjerovatno i dugotrajan proizvod. Bogati Sport Plus paket opreme (peti u ponudi) prepoznaje se po petokrakim 18-inčnim aluminijumskim naplacima, dok naočita narandžasta metalik boja spada u doplate (800 KM). Sve ostalo što se vidi spolja dostupno je već od trećeg i po mnogima najpogođenijeg Urban paketa.

 

Podsjećamo da je Sportage dostupan sa šest različitih nivoa opreme: Active, Fun, Urban, Sport, Sport Plus i Limited Plus. Već prvi sadrži sve što je potrebno za ugodnu vožnju, a svi oni iznad njega nude specifične detalje sa kojima se ugođaj u vožnji podiže na viši nivo. Enterijeri savremenih Kija predstavljaju spoj njemačke preciznosti i Schryerove maštovitosti. Njemačka pedantnost ogleda se u logičnom rasporedu komandi i lakoći upravljanja. Instrumenti su jasni i pregledni, kao i mali info displej između njih, koji sadrži podatake o trenutnoj potrošnji, autonomiji, pređenoj kilometraži i ostalim bitnim informacijama. Mada tako ne djeluje na prvi pogled, ni multifunkcionalni upravljač sa čak 13 integrisanih daljinskih komandi nije komplikovan. U istom stilu su organizovani multimedijalni i klimatizacioni uređaji. Schryerova maštovitost ogleda se u mladalačkom dizajnu i mnoštvu nepravilnih oblika, sa kojima je uspješno razbijena vizuelna monotonost. Najupečatljiviji je središnji dio instrument panela, izrađen od tvrde lakirane plastike. Oko njega je okvir od gumiranog materijala, dok su suvozačeva ladica, vrata i prostor oko nogu obloženi tvrdom plastikom. Njenu skromnost u testnom modelu prikrivaju dvobojne kožne presvlake sjedišta, te koža na centralnom grebenu i na naslonima vrata. Kožom su obloženi upravljač i ručica mjenjača. Prednja sjedišta su udobna, ali nemaju dovoljno bočnog oslonca da bi u dinamičnoj vožnji zadržala tijelo u idealnom položaju. U drugom redu dvije osobe uživaju puni komfor, dok se treća ugodno osjeća na kraćim relacijama. Pozadi nema centralnih ventilacionih otvora. Njihovim izostankom je donekle umanjena efekasnost odličnog dvozonskog klima uređaja, koji svjež vazduh nazad dovodi samo putem podnih otvora. Konkurenti poput VW Tiguana, Forda Kuge ili Škode Yeti imaju ovaj detalj, ali i verzija Sportage za američko tržište.

 

Najmanji od dva ponuđena dizelaša ima ekonomičan predznak. Sa 115 KS naspram sebe ima 1.350 kg težak automobil, koji zbog mesnatih guma, povišenog vješanja i koeficijenta otpora vazduha od 0,37 Cx i nije baš uzorno aerodinamičan. Mada nema startne eksplozivnosti kao jači 2.0 CRDi sa 136 KS, odnosno sa 184 KS, manji dizelaš sasvim pristojno pogoni Sportage. Zahvaljujući odlično proračunatom šestostepenom ručnom mjenjaču snaga se razvija progresivno, a maksimalni obrtni momenat od 260 Nm je dostupan već od veoma niskih 1.250 obrtaja. Najmanji prosjek, koji smo tokom testa uspjeli ostvariti je bio 5,5 litara. Druga krajnost je 8,8 litara postignutih na testnoj stazi, dok je prosjek testa od 6,6 litara veoma blizu realnosti, koja može biti litru manja ili veća, zavisno od pojedinačnog stila vožnje. Sa ubrzanjem od 12,5 sekundi od 0 do 100 km/h i maksimalnom brzinom od 173 km/h 1.7 CDRi ne strahuje ni od autoputa, mada mu ipak više gode bh. magistrale. Tada do izražaja dolazi i robusno vješanje sa McPhersonom naprijed i multilinkom pozadi. Sportage s uvjerljivom sigurnošću guta neravnine, a treba pohvaliti i način na koji se ponaša u dinamičnoj vožnji.

 

Sa cijenom od 52.990 KM testni Sportage jasno ističe svoje visoke ambicije, koje uostalom potvrđuje i rekordnom sedmogodišnjom garancijom. Dizajnom, opremom i izradom dostojan je protivnik bolje stojećoj evropskoj konkurenciji, dok je pogonski sa 1.7 CRDi agregatom ipak usmjeren ka ekonomski orjentisanim kupcima. A njima bi Sportage možda mogao biti zanimljiviji sa trećim i potpunim Urban paketom opreme, koji do registracije košta 47.990 KM. 

 

Datum objave: 02/02/2015
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook