Naslovna > Komercijalna vozila > Ekonomična lego kockica
FOTO GALERIJA (5)

Autobus 2011. godine – VDL Citea

Ekonomična lego kockica

Najbolji autobus u 2011. godini dostupan je u tri dužinske izvedbe, a njegovi najači aduti su lagana konstrukcija, multifunkcionalna osnova, štedljivi agregati i ekonomična ekspolatacija...

Holandska kompanija VDL ponudila je tri nove verzije modela Citea, najboljeg evropskog autobusa za 2011. Riječ je o izvedbama Citea CLE (niskopodni autobus), koje su pogodne kako za gradski tako i za regionalni prevoz putnika. Osim CLE 120, koji ima dvije osovine  i dugačak je 12 metara, u ponudi je verzija CLE 129, koja takođe ima dvije osovine, ali je nešto duža sa 12,9 metara. Najduži model u ponudi je CLE 137, koji ima tri osovine i dugačak je 13,7 metara. Iz kompanije VDL najavljuju da će svojim kupcima ponuditi i CLE 145 troosovinski model, koji će biti dugačak 14,5 metara. Uvođenjem ova tri modela u svoju gamu VDL Bus & Coach sada se može pohvatiti širokom paletom niskopodnih autobusa. Novi modeli rezultat su konstantnog ulaganja u razvoj proizvodnje i zasnovani su na najnovijoj generaciji VDL Bus&Coach modela, tačnije na najboljem autobusu 2011. godine, Citea CLE. 

 

 

 

U dvoosovinskim serijama CLE 120 i 129 model Citea odlikuju visok komfor vožnje i izuzetna okretnost. To su karakteristike koje su prikladne za obavljanje kako gradskog transporta putnika, tako i za održavanje međugradskih linija, na kojima se od autobusa traži veći nivo udobnosti. Zahvaljujući niskopodnoj koncepciji obadve verzije Citea autobusa imaju nizak ulazni prag što u velikoj mjeri olakšava ulazak i izlazak putnika iz autobusa, te ovaj segment vožnje čini puno ugodnijim. Ovaj autobus poseban je i po činjenici da se na njega mogu ugraditi sve moguće kombinacije vrata, što u praksi znači da se lako može prilagoditi specifičnim zahtjevima prevozničkih preduzeća. Tri raspoložive dužine autobusa dodatno idu u prilog ovoj konstataciji, zbog koje je uostalom ovaj autobus i proglašen najboljim u 2011. godini.

 

 

Tokom razvoja Citea autobusa, posebna pažnja je posvećena konstruisanju multipraktične osnove, u zadatim dimenzijama, kako bi ovaj model bio pogodan za različite namjene. U VDL-u ističu da su pri konstruisanju Citea morali voditi računa i o različitim zakonskim odredbama, jer njihovi kupci dolaze iz cijelog svijeta. Osim tih specifičnih detalja, Citea CLE će u velikoj mjeri elemenata biti isti u cijelom svijetu. Treba primjetiti da će svaki Citea CLE autobus imati podesivu komandnu tablu, zatim sigurnosne pojaseve sa vezanjem u dvije ili tri tačke, te nekoliko modela sjedišta čija ugranja zavisi od namjene autobusa, odnosno zahtjeva kupaca.

 

 

 

U osnovi Citea CLE se zasniva na dobro poznatoj laganoj niskopodnoj platformi VDL Bus&Coach kompanije, koju ova kompanija koristi već dugi niz godina, jer se ista pokazala kao veoma izdržljiva, ali lagana. Lagana konstrukcija platforme je još jedna od posebnosti VDL autobusa, koji važe za najlakše modele u klasi, a samim tim i najekoomoičnije. Naime, zahvaljujući laganoj konstrukciji VDL Citea ostvaruju nižu potrošnju goriva u odnosnu na usporedivu konkurenciju, bez uštede na performansama. Manje opterećenje pogonskog agregata rezultuje i nižim troškovima ukupnog održavanja. U nizu prednosti koju VDL ističe uz Citea autobuse su je “pametna” konstrukcija njihovih “tijela”, koja u praksi omogućava brzo popravljanje havarisanog vozila, jednostavnom zamjenom vanjskih panela. Osim što je trajan i maksimalno iskorišten enterijer Citea je i jednostavan za čišćenje i održavanje.

 

 

MOTOR
Srce svakog autobusa je njegov pogon. Citea CLE se standardno isporučuje sa DAF-ovim Euro 5 dizelskim motorom, koji u svim izvedbama može da zadovoljava EEV standarde. Sve karoserijske izvedbe su dostupne sa DAF PR 228 S2 motorom koji pri 2.200 o/min razvija 228 kW (310 KS) ili DAF PR 265 S2 agregatom sa 265 kW (360 KS) koji svoj maksimum ostvaruje na istom broju okretaja u minuti. CLE 120 i CLE 129 Citea modeli su dostupna i sa manjim DAF 183 S2 motorom, koji razvija 183 kW (250 KS) pri 2.200 o/min. 
Datum objave: 20/07/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook