Naslovna > Automobili > Ford > Focus > Ekskluzivni kompakt
FOTO GALERIJA (15)

Test - Ford Focus 2.0 TDCi TitaniumX

Ekskluzivni kompakt

Redizajnirani Focus u kombinaciji sa 2.0-litarskim turbodizelašem od 136 KS i luksuznom TitaniumX opremom Fordovo je viđenje top modela kompaktne klase, o čijoj ekskluzivnosti svjedoči i cijena od 48.400 KM...

Temeljnim redizajnom Focusa Ford je ispunio želju mnogobrojnim kritičarima kojima je prethodnik bio suviše običan i nenametljiv. Izražajnije lice dalo je Focusu šansu da se ravnopravno uhvati u koštac sa konkurencijom, koja se u većini slučajeva dobro prodaje zahvaljujući atraktivnom dizajnu. Nakon sportske ST verzije, rezervisane za vozačke sladokusce željne beskompromisnih performansi, na test nam je stigla komercijalnija alternativa u vidu 2.0-litarskog TDCi modela sa luksuznim TitaniumX paketom opreme, kombinacija koja pruža mnogo užitka u vožnji uz umjerenu potrošnju goriva. Titanium paket opreme u Fordovoj gami prije svega znači luksuz, a dodatni X „paketić“ donosi još pokoji ekskluzivan dodatak poput prednjih Bi-XENON svjetala, zadnjih u LED tehnologiji, kontrolu pritiska u gumama, 17-inčne alu-naplatake...

 

 

 

 

Metalik crna boja 4.335 mm dugačke petovratne karoserije u kombinaciji sa brojnim niklovanim ukrasima plijeni pažnju, a ukupni vizuelni utisak popravljaju i aluminijumski 17-colni naplaci, te zadnja zatamnjena stakla, koja predstavljaju jedinu doplatu (450 KM). Crna podloga prednjih svjetala daje notu agresivnosti, naglašenu velikim usisnikom vazduha, sa tankim niklovanim obrubom. Čistoća dizajna u poređenju sa prethodnim modelom postignuta je izostavljanjem zaštitnih letvica na bokovima, a nova generacija dobila je i retrovizore sa integrisanim pokazivačima pravca, standardni detalj koji konkurencija već odavno koristi. Otvaranjem prednjeg poklopca, za šta je i dalje potreban ključ, ukazao nam se 2.0-litarski TDCi dizelski agregat, koji pomoću common-rail ubrizgavanja, te turbo punjača sa hladnjakom vazduha pri 4.000 o/min ostvaruje maksimalnih 136 KS. Afirmisani četverocilindraš, koji je razvijen u saradnji sa PSA koncernom, osim uglađenog rada odlikuje se i priličnom elastičnošću, za koju je zaslužan obrtni moment od 320 Nm, raspoloživ na za dizelaše karakterističnih 2.000 o/min.

 

 

 

Ovako motorizovan Focus po potrebi može biti izrazito brz, sa sprintom od nula do 100 km/h od 9,1 s i brzinskim špicom od 202 km/h. Pohvalu zaslužuju snažne kočnice sa četiri diska, od kojih su prednji promjera 300, a zadnji 280 mm. U kombinaciji sa ABS i EBD sistemima 1,3 tone teškog Focusa sa 100 km/h do mirovanja zaustavljaju za 40,4 metra. Najjače oružje dizelskih vozila, mala potrošnja, ima uporište i kod testnog modela. Naime, i pored nimalo štedljive vožnje, testni Focus se svakih 100 kilometara zadovoljavao sa 7,5 litara eurodizela, s tim da je na otvorenoj cesti rijetko kada trošio više od 6,5 litara goriva. Uz 55-litarski rezervoar autonomija je i više nego dobra, pa kod dužih putovanja treba računati na rijetka skretanja, radi dolijevanja goriva.

 

 

 

Odlično podešeno ogibljenje u kombinaciji prednja McPherson i zadnja multilink osovina, pruža gotovo idealan balans između komfora i dobrog držanja ceste, promovišući tako Focus u jedan od najstabilnijih i najupravljivijih kompaktnih automobila. Prave čari TitaniumX paketa opreme najizražajnije su u unutrašnjosti, za čiju izradu su upotrebljeni kvalitetniji materijali. Gornji dio instrument table sada je izrađen od prijatno mekane tamne plastike, dok je za donji dio iskorišćena očekivano tvrđa i svjetlija komponenta. Osjećaj luksuza pojačan je metaliziranim aplikacijama na otvorima ventilacije, ručici šestostepenog mjenjača, preglednim anologno-digitalnim instrumentima te centralnom grebenu na kojem dominiraju fabrički Sony CD MP3 audio-sistem i prekidači automatske klimatizacije.

Datum objave: 17/12/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook