Naslovna > Automobili > Audi > E-tron > Električna Gran Turismo ljepotica

Audi E-Tron GT

Električna Gran Turismo ljepotica

Sa E-Tron GT konceptom Audi je jasno nagovijestio da će među njegovim električnim automobilima u budućnosti biti i veoma atraktivnih sportski orijentisanih modela...

Njemački gigant Volkswagen koncern i jedan od njegov najvažnijih članova Audi imaju ambiciozne planove kada je riječ o razvoju i proizvodnji električnih automobila. Prema tim planovima Audi bi do 2021. godine u svom programu trebao imati tri potpuno električna modela i još nekoliko u fazi razvoja. Prvi električni model je nedavno predstavljeni SUV E-Tron, dok bi drugi trebalo da bude petovratna kupe-limuzina čiji koncept je svjetlost dana ugledao na ovogodišnjem sajmu automobila u Los Anđelesu. Iza naziva E-Tron GT Concept krije se dizajnerski atraktivan Gran Turismo model, koji oblikom karoserije neodoljivo podsjeća na rasnog kupea, ali je sa četverovratnom karoserijom ipak bliži konceptu kupe-limuzine, kakve su u gami njemačkog proizvođača petovratni A7 i A5 Sportback modeli.

U odnosu na klasičnu „braću“ pogonjenu motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem E-Tron koncept je u mogućnosti da ponudi zanimljiviji dizajn, koji je u određenim segmentima jasno distanciran od ostatka game. Najveća razlika između klasičnih i električnih Audijevih modela ogleda se u dizajnu maske hladnjaka. Ona kod električnih modela ne zahtijeva velike otvore za dovod svježeg vazduha, koji su kod klasičnih Audijevih modela neophodni za adekvatno hlađenje motora SUS. To omogućava dizajnerima da ponude značajno drugačija stilska rješenja, te gotovo potpuno „zatvore“ sve uobičajene otvore na maski hladnjaka i prednjem braniku.

Zbog nižeg „motornog prostora“ i značajno kompaktnijeg električnog sklopa prednji dio je dodatno spušten, što u kombinaciji sa raskošnom širinom od čak 1,96 metara rezultira sa izuzetno atraktivnim „licem“. Kada se tome pridodaju i savremena LED svjetla sa originalnim i atraktivnim LED „potpisom“ koji simbolizuje munje, E-Tron GT postaje vizuelno dovoljno jedinstven da ga sigurno nećete zamijeniti ni sa jednim klasičnim Audijevim modelom. Zbog visine od samo 1,38 metara, koja je čerdesetak milimetara niža u poređenju sa A7 Sportback modelom, E-Tron GT s boka izgleda veoma dinamično i sportski.

Atletske proporcije dodatno su naglašene vješto sakrivenim zadnjim parom vrata, te činjenicom da na konceptu nema vidljivih ručki na vratima. Na velikoserijskom modelu će ih vjerovatno biti, ali teško je očekivati neke značajnije promjene na veoma atraktivnom zadnjem dijelu. Karakterističan vizuelni pečat daju i zadnja LED svjetla sa originalnom grafikom i svjetlosnom lajsnom po sredini. Zadnjim branikom dominira stilizovani difuzor vazduha, u kojem nema izduvnih otvora karakterističnih za klasične modele.

Digitalni enterijer nije velika novost kada je riječ o Audiju koje ovo savremeno rješenje sada nudi u mnogim velikoserijskim modelima. No novost je moderniji i značajno slobodniji dizajnerski pristup koji je predstavljen u konceptnom E-Tron GT modelu. Mada su digitalni instrumenti, centralni ekran multimedije, komande klima uređaja i automatskog mjenjača više nego upečatljivi, najveću pažnju na sebe u kabini ipak skreće novi četverokraki sportski upravljač.

Nije ni čudo jer je riječ o veoma originalnom rješenju sa šestougaonim „kolom“ i stilizovanim naborima čiji zadatak je da pruže što bolji oslonac za ruke. Na dva bočna, od ukupno četiri kraka, integrisane su daljinske komande ispod kojih su raspoređeni start/stop i taster za odabir režima rada pogona. Upravljač je presvučen neklizajućom alkantarom, a na njegovom gornjem dijelu se nalazi i stilizovani aluminijumski prsten, koji omogućava vozačima da tokom dinamične, sportske vožnje lakše registruju njegov tačan položaj u odnosu na stazu.

Ekološka osviještenost Audijevog električnog programa kod konceptnog modela se ogleda u jedinstvenim presvlakma sjedišta i oblogama vrata na kojima dominiraju prirodni, platneni materijali. U drugom redu se nalaze dva foteljastva sjedišta, dok je pod potpuno ravan, što ostavlja poprilično slobodnog prostora za noge. Mada se već sada čini da je E-Tron GT gotovo spreman za velikoserijsku proizvodnju, Audi je objavio da se prve isporuke kupcima mogu očekivati 2021.

 

POGON

Kada je riječ o pogonskoj osnovi E-Tron GT modela bitno je naglasiti da je koncept razvijen zajedničkom saradnjom Audija i Porschea. Audi će ga koristiti za E-Tron GT, a Porsche za svoj novi električni model Taycan. Za pogon su zadužena dva elektromotora raspoređena na prednjoj i zadnjoj osovini, koji raspolažu sa kombinovanom snagom od 590 „konja“. To je dovoljno da automobil od 0 do 100 km/h ubrza za 3,5, a do 200 km/h za 12 sekundi. Najveća brzina je elektronski ograničena na 240 km/h. Mada nije objavljena specifikacija baterija, očekuje se da će one biti dovoljne za autonomiju od oko 400 km, odnosno da će do 80% kapaciteta (autonomija od 320 km) na brzom punjaču moći napuniti za dvadesetak minuta.

 

Datum objave: 06/03/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook