Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > CLA > Električni koncept sa dometom većim od 750 kilometara

Mercedes-Benz CLA

Električni koncept sa dometom većim od 750 kilometara

Koncept automobila je opremljen Level 2 poluautonomnim sistemom vožnje, uz podršku LiDAR senzora i kamere. Više detalja o produkcijskom modelu će biti dostupno u narednim mjesecima...

Kompanija Mercedes-Benz je nedavno predstavila svoj električni koncept CLA na sajmu automobila u Minhenu. Ovaj konceptni automobil, osmišljen kao najava budućeg serijskog modela, impresionira svojim elegantnim dizajnom četverovratnog coupe-a s prepoznatljivim "ajkulinim nosom". Posebno se ističe potpuno zatvorena i osvijetljena prednja maska, koja takođe sadrži prepoznatljive prednje svjetlosne elemente s Mercedesovim logotipom. Kada je riječ o svjetlima, tanke osvijetljene trake prekrivaju gotovo cijelu površinu vozila, iako možda ne izgleda kao presudan detalj, treba napomenuti da imaju elegantan hromirani izgled kada su isključena. Takođe, koncept automobila ima nagnuto vjetrobransko staklo koje se glatko spaja s  krovom, stvarajući sofisticiranu siluetu. Dizajneri su se potrudili da karoserija bude visoko aerodinamična, a odabrali su minimalistički pristup dizajnu staklenih površina. Takođe, duže međuosovinsko rastojanje obećava više prostora za putnike na zadnjim sjedištima, što je dodatna prednost ovog koncepta.

 

 

 

 

Aerodinamični koncept automobila takođe uključuje integrisane kvake na vratima, dodatno doprinoseći sofisticiranom izgledu. Posebno treba napomenuti impresivne 21-inčne naplatke koji privlače pažnju svojim dizajnom. Karakteristike ovog koncepta se ne zaustavljaju samo na vanjskom izgledu, jer zadnji dio vozila ima zaobljeni oblik, dok se stakleni krov ističe osvjetljenim elementima koji prikazuju animirane zvijezde, stvarajući jedinstvenu atmosferu u unutrašnjosti. Unutrašnjost automobila odlikuje se minimalističkom elegancijom, obogaćenom naprednom tehnologijom. Na centralnoj konzoli dominira čak pet ekrana, a iako detalji nisu potpuno otkriveni, zna se da su tri centralna ekrana opremljena potpuno novim BM.OS operativnim sistemom i pokreće ih vodom hlađeni procesor kompanije NVIDIA. Ova tehnološka inovacija obećava visok nivo funkcionalnosti i interaktivnosti za vozača i putnike.

 


Mercedes ističe da je operativni sistem ovog konceptnog automobila visoko prilagodljiv i može se personalizovati prema preferencijama vozača. Osim toga, nudi visok stepen prilagodljivosti. Dodatno, dostupan je virtuelni asistent koji olakšava interakciju u vozilu, dok je tu i privatna umjetnička galerija koja omogućava prikazivanje slika iz NFT walleta. Unutar kabine vozila nalazimo okrugle ekrane koji su elegantno integrisani u ventilacijske otvore oblikovane kao turbine. Ovi "fizički ventilacijski otvori" zapravo se nalaze neposredno iza ekrana i oblikovani su tako da stvaraju utisak "rebara za hlađenje", istovremeno služeći kao izvor ambijentalnog osvjetljenja, što je izuzetno pametna konfiguracija. Pored naprednih ekrana, koncept automobil ima sjedišta presvučena dvobojnom Nappa kožom, aluminijumske detalje i centralnu konzolu koja izgleda kao da "lebdi". Ova konzola sadrži osvjetljeni držač za čaše i bežični punjač za pametne mobilne uređaje, što doprinosi sofisticiranom i modernom unutrašnjem dizajnu, a osvijetljena providna površina dodatno obogaćuje ovu centralnu konzolu.

 


Ovaj automobil temelji se na Mercedesovoj modularnoj platformi MMA i biće dostupan u produkcijskoj verziji s dvije različite vrste baterija. Osnovna verzija koristi litijum-željezni fosfat za svoje ćelije, dok je naprednija verzija opremljena baterijom koja koristi silicijum-oksid za anodu, pružajući izvanrednu energetsku gustoću. Iako nisu otkriveni svi detalji, iz Mercedesa tvrde da je baterija izuzetno kompaktna i lagana, a njeni ćelijski moduli su spojeni ljepilom, a ne šrafovima. Kapacitet baterije još nije službeno potvrđen, ali se očekuje da će vozilo imati domet veći od 750 kilometara na jednom punjenju. Automobil je opremljen 800v tehnologijom i podržava brzo punjenje od 250 kW DC. Za postizanje dometa od 400 kilometara, potrebno je samo 15 minuta punjenja. Mercedes takođe spominje mogućnost dvosmjernog punjenja, što omogućava funkcije kao što su Vehicle-to-Home (V2H) i Vehicle-to-Grid (V2G).

 


Pogonjen je električnim motorom težim od 110 kilograma, koji isporučuje impresivnih 235 KS. Gubici su minimalni jer električna pogonska jedinica koristi do 93 posto kapaciteta baterije za pokretanje točkova, čak i na dužim putovanjima.
 

Datum objave: 04/09/2023
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook