Naslovna > Teme > Fabrika sa zidovima od stakla
FOTO GALERIJA (12)

Predstavljamo - Volkswagen manufakture

Fabrika sa zidovima od stakla

Ni po čemu slična ostalim tvornicama, Volkswagenova fabrika u Dresdenu se ističe po mnogo čemu a jedna od posebnosti je ta što su zidovi ovog kompleksa od stakla pa prolaznici sa ulice mogu vidjeti kako radnici ručno sklapaju VW-ov luksuzni Pheaton.Ovih dana fabrika slavi deseti rođendan za koji će oboriti proizvodni rekord od 11.000 ručno sklopljenih Pheatona za godinu dana

Prelijepi grad u istočnom dijelu Njemačke, poznat po razaranju u Drugom svjetskom ratu i baroknoj arhitekturi u svom centru krije nevjerovatnu i izrazito posebnu fabriku u svijetu. U samom centru, bez ikakvih zaštitnih ograda, naprotiv, apsolutno prozirna sa zidovima od stakla i u svakom momentu dostupna pogledima prolaznika, nalazi se Volkswagenova „Die Glaserne Manufaktur“ - fabrika automobila.

 

Da, prava fabrika automobila u centru grada i to još po mnogo čemu posebna i drugačija od drugih. Izgrađena je prije desetak godina uz negodovanja stanovnika Dresdena, koji nisu željeli fabriku u centru grada. No, danas su Dresdenovci ponosni na tu građevinu i ponekad je upoređuju sa istorijskim znamenitostima ovog grada. Razlog je jednostavan, umjesto bučne, prljave fabrike, kakvu su očekivali, dobili su reprezentativan objekat, toliko neobičan i jedinstven u svijetu.

 

Naime u staklenoj fabrici se ručno izrađuje VW-ov luksuzni Pheaton. Tri stotine radnika, raspoređenih u dvije smjene, svaki dan ručno sklope pedesetak limuzina, koje se kasnije odlažu u specijalni toranj, koji je najupečatljiviji dio ovog kompleksa. Posebnim liftovima automobili se dižu i skladište u toranj ili se istim tim liftovima spuštaju do kupaca. A na ovom mjestu je sve podređeno kupcima. Tačnije čitava ideja o jednoj neobičnoj fabrici kakva je ova počiva na tome da se proizvod što više približi kupcima i da oni budu što zadovoljniji.

 

 

Ako se odlučite da kupite Pheatona u Dresdenu, trebate biti spremni da prođete proces kao nigdje u svijetu. Krenimo redom. Sama pomisao da možete gledati kako se sklapa vaš Pheaton, čini vas privilegovanim. Recimo da ulazite u fabriku s tom namjerom. Nijemci će vas odvesti u luksuzni restoran ili posebnu kancelariju koja liči na sa stilom uređeni dnevni boravak, u kojem je čak i dječija igraonica, poznata djela svjetske književnosti... Na policama su i porculanske šolje, a domaćini će vam reći da je Dresden upravo poznat po ručnoj izradi porculanskog posuđa, stoga oni svojevrsno nastavljaju tu tradiciju i kada su automobili u pitanju. Nakon što dogovorite eventualne detalje, naredna stanica biće prostorija sa uzorcima, u kojoj kupci biraju i „slažu“ svoj automobil. Sve kombinacije su dozvoljene i moguće, pa je vrlo vjerovatno da vaš automobil bude jedinstven u svijetu.

 

 

Logistika Volkswagen se na svaki način pokušava uklopiti u sredinu u Dresdenu, te biti dobar komšija, stoga i dijelove doprema na poseban način. Naime, sve osim šasija u fabriku se doprema  u posebnom tramvaju plave boje sa VW logom  i to regularnim tramvajskim šinama koje koristi kompanija za prevoz putnika u ovom gradu. 

 

 

 

Naravno, ukoliko izaberete kombinacije koje predstavljaju neukus i u nekim pravilima ne idu zajedno, stručnjaci će vas upozoriti na to, ali i spremno izraditi takav automobil.
Kada dođe na red, vaš automobil ide u proces proizvodnje, prolazeći tri kruga i nekoliko desetina „punktova“, nakon kojih sve više liči na finalni proizvod. Ako ste poseban VIP kupac, onda možda dobijete priliku da i sami nešto sklopite na vlastitom automobilu. Proces proizvodnje je možda i najfascinantniji dio fabrike u Dresdenu. Kako god da zamišljate proizvodnju, ovo nije ni slično. Nema prljavštine, ulja i tečnosti po podovima, ne čuje se buka i zujanje mašina. Sve se radi lagano i u miru. Umjesto klasičnih betonskih podova, karakterističnih za sve fabrike, u ovoj je pod od drveta, koji se lagano kreće i samim tim pomjera proces proizvodnje. Ispod poda su kablovi, mašine i alati, koji po potrebi „izlaze na površinu“. Zanimljivo je da je u podu i hiljade magneta, koji omogućavaju kretanje robota, kojeg nazivaju „Frog“, čiji je zadatak da opslužuje proizvodnju. Pametna mašina u svakom momentu zna koji dijelovi i alati su potrebni za određeni automobil i bešumno klizeći drvenim parketom, dovozi potrebne stvari za proces proizvodnje.

 

Jedna tačka u procesu proizvodnje je posebno zanimljiva, a jedna je od rijetkih koju obavlja robot. Naime, na jednom punktu robot bi u određeni položaj postavio podvozje zajedno sa motorom i transmisijom, nakon čega drugi robot taj dio podiže i sklapa sa šasijom, jako brzo zavrćući veliki broj vijaka i šarafa. Ovaj proces spajanja domaćini nazivaju „sklapanje braka“. Nakon toga na automobil se stavljaju pneumatici, sipaju se tečnosti i prvih 30 litara goriva u rezervoar, nakon čega roboti postavljaju prednja i zadnja vjetrobranska stakla. Upravo nakon postavljanja stakala, proces proizvodnje je završen i Pheaton do isporuke treba proći još nekoliko faza kontrole.

 

Zanimljiv proces kontrole tiče se provjere kvaliteta laka. Nijemci pod raznim svjetlima provjeravaju da li boja i lak na automobilu izgledaju isto, pod različitim svjetlima, jer, kako kažu, svjetlost nije ista u svim djelovima svijeta, a oni žele da Pheaton bude takav kakav jeste svuda. Poslije provjera i kontrola, Phaton prelazi i prve testne kilometre kao završni kontrolni proces, nakon čega se skladišti u impozantni stakleni toranj, koji može da primi 200 automobila, a iz tog tornja naredna stanica za VW luksuznu limuzinu je isporuka kupcu.

Datum objave: 02/12/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook