Naslovna > Automobili > Ford > Focus > Focus po treći put
FOTO GALERIJA (7)

Novitet – Ford Focus III

Focus po treći put

Treća generacija Fordovog kompakta diči se novim dizajnom, vanjštine i enterijera, ali i naprednim tehnologijama, sa malolitražnim, ali snažnim turbo motorima na čelu...

Nakon nešto više od 9,2 miliona prodatih modela prve dvije generacije, na Sajmu automobila u Detroitu je predstavljeno i treće izdanje popularnog Fordovog kompakta Focusa. Sa novim Focusom Ford je istakao kandidaturu za sam vrh klase, u kojoj nikada nije vladala tako velika gužva kao sada. Podsjećamo da su samo u zadnje dvije godine na tržištu osvanuli mnogi kompaktni noviteti poput Renault Meganea, Volkswagen Golfa VI, te nove Opela Astre, Mazde 3, ali i redizajniranih Hyunadia i30 i Kia Ceeda, te da se u takvoj konkurenciji druga generacija Focusa nije mogla izboriti za primat. Prvi Focusov adut za borbu sa konkurencijom trebao bi biti svjež dizajn, koji je prava suprotnost u odnosu na sve što smo do sada imali priliku da vidimo u proizvodnom programu Forda.

 

 

 

 

 

 

Na prvi pogled očigledno je odstupanje od agresivnih i oštrih linija, koje je sa sobom donio takozvani “kinetički” dizajn, te koketiranje sa blažim i zaobljenijim formama. Ovakav drastično drugačiji dizajnerski pristup iznenadio je mnoge ljubitelje Fordovih kompakta, a neke od njih i razočarao, jer za njih Focus III više ne nudi onaj nivo sportske agresivnosti koja je bila važno obilježje prethodnika. U osnovi, izgled komercijalnog modela se snažno oslanja na dizajnerska rješenja, koja su prvi put viđena na konceptu Iosis Max, predstavljenom prošle godine na sajmu automobila u Ženevi.

 

 

 

 

Najveće iznenađenje u odnosu na konceptni model su svjetlosne grupe, koje se drastično razlikuju od tada prikazanih rješenja. S druge strane, iz tabora Forda izgled novog modela obasipaju hvalospjevima, ističući njegovu eleganciju, fluidnost i stilsku unikatnost. Osim u hatchback novi Focus je predstavljen i u, na američkom tlu puno popularnijoj, limuzinskoj varijanti. Treća generacija Focusa razvijena je na novoj Fordovoj C platformi, koju će u budućnosti dijeliti čak 10 novih modela iz game ovog proizvođača sa planiranom godišnjom produkcijom od dva miliona jedinica. Novi sistem vješanja razvijen je tako da ponudi spoj uzornih dinamičkih svojstva i udobnosti, kombinaciju koja je postignuta ugradnjom Fordovog Control blade nezavisnog multilink vješanja na zadnjoj osovini.

 

 

 

 

Nova generacija Focusa donosi i niz inovativnih tehnologija, koje će biti podržane novorazvijenim malolitražnim turbo motorima, respektabilnih performansi i izraženog ekološkog opredjeljenja. U promotivnom press materijalu proizvođač je u prvi plan stavio 2,0-litrski benzinski agregat sa 155 KS, koji je rezervisan za američko tržište, dok bi za evropsko tržište puno zanimljiviji trebali biti početni 1.0-litarski EcoBoost turbobenzinac sa 89, odnosno 109 KS, te 1.6-litarski turbobenzinac u izvedbama od 148 i 178 KS.

 

 

 


Osvježena je i ponuda dizelaša, tako da će se treća generacija Forda Focusa moći dobiti sa 1.6 TDCi motorom od 89, 108 ili 128 KS i sa jačom 2,0-litarskom jedinicom od 168 i 197 KS. Svi modeli će se serijski opremati ručnim mjenjačima, dok će kao opcija biti ponuđen i PowerShift, automatski mjenjač sa dva kvačila, pandan Volkswagenovom DSG-u. Proizvodnja novog Focusa počeće krajem 2010. godine u Fordovim evropskim i tvornicama u Sjevernoj Americi, dok je početak prodaje zakazan za 2011. godinu. Nakon Fieste Focus će biti drugi model u Fordovoj gami, koji će se prodavati širom svijeta, u gotovo istovjetnom izdanju sa čak 80% jednakih dijelova, te će tako predstavljati reprezentativni primjer globalnog proizvoda.

Datum objave: 19/01/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook