Naslovna > Teme > Fokusiran na udobnost od samog početka

Citroen

Fokusiran na udobnost od samog početka

Udobnost u vožnji veoma je važan pojam u vozilima Citroën. Čim zakoračite u Citroën vozila, odmah osjetite ovu udobnost, naglašenu mekim ovjesom i udobnim sjedištima, što pruža utisak čahure izolirane od ceste. Vozila u gami su prepoznata kao benchmark u svojim segmentima u pogledu udobnosti.

Citroën dosljedno nastoji uvesti inovacije koje izoliraju kabinu automobila od spoljnog svijeta. Vozač kojem je udobno je sigurniji vozač, a udobnost putnika jednako je važna. Citroën je od samih početaka postavio industrijske standarde za udobnost u vožnji, stvorio nove tehnologije i uveo nove odlike kako bi učinio kabinu još udobnijom, opuštajućom i profinjenom.

 

 

Na samim počecima masovne proizvodnje, automobilima je nedostajalo udobnosti. Dolaskom prvog pravog masovno proizvedenog automobila, Citroën Tip A, Citroën je napravio automobil koje nude više opreme, veću udobnost i novu luksuznu opremu kao što su fabričke presvlake, jastuci, električna rasvjeta u kabini. Čak i tada se Citroën vozio s većim nivoom udobnosti.

 

 

 

 

 

 

 

Sa Citroën Tip C iz 1922. André Citroën je težio da automobil bude još udobniji. Želio je da putnici lako uđu u svoje automobile, na udobna sjedišta i da se ne penju na ravno sjedište. Čak je mislio i na nježniji pol i njihove želje, dosta prije drugih proizvođača automobila. Tip C dopadao se ženama zbog laganog upravljanja, dok je u automobil bilo lako za ući i izaći s tadašnjim haljinama. Oglašavanje marke Citroën poklanjalo je pažnju ženskim kupcima. Citroënovi automobili nisu bili samo poznati po svojoj udobnosti. Ranih 20-tih, vozila marke Citroën koristila su se kao taxi vozila, ne samo u Parizu, već i u Londonu. Tip C, koji je proizveden u više od 80,000 primjeraka, naručio je čak i Papa Pio XI jer je Citroën bio prepoznatljiv kao udoban brend.

 

 

 

Gama Citroëna sastojala se od automobila visoke klase do malih porodičnih automobila, a inovacije su se nalazile u svakom modelu. Tokom 20-tih, Citroën je proizvodio B10, prvi automobil s potpuno čeličnom karoserijom koja je pružala bolju izolaciju kabine tokom vožnje. André Citroën shvatio je da je davanje pažnju udobnosti ključno. Kompanija je predstavila serije AC4 i AC6  tokom 1926. godine, a svaki je nudio izdašnu opremu. Uslijedila je C6 limuzina iz 1929., koja je imala niz sistema asistencije u vožnji. C4 G i C6 G dobijaju gumene nosače motora i nazivu dodaju MFP (skraćeno od Moteur Floating Power). Citroën ponovno ostavlja europsku konkurenciju za sobom. Sva Citroën vozila sad su bez izuzetka opremljena nosačima motora, sa znakom labuda koji predstavlja mir i spokoj.

 

U razdoblju “Luksuza i Stila”, ovi automobili su „utabali stazu“ jednoj od najvećih najavljenih inovacija u pogledu udobnosti i sigurnosti. Citroën je predstavio 1934. automobil s toliko novih dizajnerskih rješenja, da je izazvao senzaciju: Traction Avant. Bio je to prvi serijski automobil s pogonom na prednju osovinu i prvi serijski automobil sa monok šasijom.

 

 

 

 

Traction Avant – Prvi serijski automobil sa monokok šasijom

 

Traction Avant bio je Citroënov prvi svjetski masovno proizvođen automobil sa pogonom na prednju osovinusa monokok šasijom i izuzetno aerodinamičan porodični automobil. Revolucionarno zavarena čelična školjka bila je čvršća i sigurnija, te je transformisala udobnost vožnje i upravljivost. Uveo je nove standarde čvrstoće karoserije u dizajn automobilske karoserije, što uveliko doprinosi kvalitetu vožnje, istovremeno izolirajući motor od kabine kako bi se smanjila buka i vibracija. Traction Avant imao je nezavisan prednji ovjes, napredan dizajn zadnjeg ovjesa i hidraulične kočnice. Udobna ergonomska kabina imala je novu vrstu sjedala, ravan pod, a odsustvo tunela stvorilo je više prostora kako bi se prednji putnici opustili. Michelin je osigurao nove ‘Pilote’ gume s ojačanim bočnim stranicama. Ovo su bile prve nisko profilne gume 1937. sa  kojima je unaprijeđena udobnost i upravljivost. Traction Avant je bio toliko napredan da je ostao u proizvodnji više od dvje decenije. Zatim je 1950.- tih godina. Traction Avant 15H razvio je novu vrstu hidropneumatskog ovjesa, a bio je zamijenjen posljednjom inovacijom marke Citroën – legendarnim DS 19. Revolucionarno vozilo ne samo zbog aerodinamičnih linija, već i po korištenju novih tehnologija, dostojan je nasljednik modela Traction.

 

 

 

Hidropneumatski ovjes

 

Lansiran na Salonu automobila u Parizu 1955. godine, DS 19 je ponudio revolucionarnu aerodinamičku karoseriju koja je smanjila potrošnju goriva i nivo buke poboljšavajući stabilnost. Stvarni tehnološki napredak imao je dotada neviđen sistem hidropneumatskog ovjesa koji je nudio udobnost u vožnji dostojnu letećeg tepiha upijajući neravnine na cesti. Privlačio je pažnju elegantnim aerodinamičnim linijama i futurističkim dizajnom koji je podsjećao na NLO. Linija vodene kapi, koju je osmislio sjajni talijanski dizajner Flaminio Bertoni izdvajala ga je od svih automobila tog vremena. Imao je luksuzni enterijer, a cijeli automobil bio je nakrcan sa tehnološkim inovacijama kao što su hidraulički ovjes, servo upravljač i disk kočnice.

 

 

 

 

 

 

Proizveden između 1970. i 1975, SM je bio coupé sa duplim vratima i hidropneumatskim ovjesom, koji je stavljao naglasak na udobnost i stil. Ovaj hidropneumatski ovjes je bio prilagođen za GT varijantu dajući joj izuzetnu udobnost. Ovaj Grand Turismo coupe iznenadio je tržište sa svojim aerodinamičnim linijama i naprednim tehnološkim inovacijama. S Maseratijevim motorom od 6 cilindara i  hidropneumatskim ovjesom, SM kombinuje udobnost, dizajn i performanse, a bio je i najbrži automobil na svijetu sa pogonom na prednju osovinu. GS, koji je bio izabran za Evropski automobil 1971. godine, novinari su pohvalili zbog njegove udobnosti u vožnji dostojne jedne „limuzine“: tadašnji novinari nisu se ustručavali uporediti ga sa tadašnjim najudobnijim vozilima, bez obzira na tržišni segment. Citroën je taj ovjes takođe stavio na CX, koji je proglašen Automobilom godine 1975. On je utemeljio novi luksuz brenda i zamijenio DS. Ima fluidne linije, zaobljeni vjetrobran, preglednu kontrolnu tablu zbog koje ne treba skidati ruke sa upravljača. Za aerodinamičke i fluidne vanjske linije CX-a zaslužan je Robert Opron. Imao je prtljažnik bez petih vrata uprkos obliku kompakta, pogon na prednju osovinu i hidropneumatski ovjes. Proizvodio se do 1991. kad ga je nasljedio model XM.

 

 

 

Hidraulički sistem dostigao je vrhunac 1990-tih s ovjesom Hydractive II na XM-u koji mu je dao udobnost u vožnji  uz pomoć elektronskog sistema, a dodatno je prilagođen za Xantia Activa, koji je pozdravljen od strane vozača i automobilskih novinara jer je potpuno eliminsao naginjanje u krivinama. Tokom 2000-tih, ovjes Hydractive III+, dostupan na C5 i C6, dodatno su oblikovali udobnost marke Citroën vodeći brigu o novim pravilima u pogledu udobnosti u vožnji.

 

 

 

 

 

 

Danas, nove tehnološke inovacije omogućavaju poboljšanje udobnosti u vožnji Citroënovih vozila. Dostupni na SUV C5 Aircross i C4 Cactus, ovjesi s progresivnim hidrauličkim graničnicima® nude jedinstvenu povezanost s cestom svojstvenu marki CITROËN za efekat letećeg tepiha. Ekskluzivna tehnologija marke Citroën, ovaj ovjes pruža novi nivo udobnosti i zadržava maksimalnu agilnost. Bez napora upijajući sve neravnine na površini ceste, sistem takođe potpuno kontroliše oscilacije karoserije za visok stepen stabilnosti i brzi odziv na komande upravljača. Za razliku od običnog sistema ovjesa koji koristi amortizer, oprugu i mehanički graničnik, Citroënovo rješenje dodaje dva hidraulična graničnika za glatko upravljanje kompresijom i povratom.

Datum objave: 14/05/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook