Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > GLK > GL u kompaktnom pakovanju
FOTO GALERIJA (8)

Vozili smo - Mercedes-Benz GLK

GL u kompaktnom pakovanju

Novi Mercedesov adut u klasi kompaktnih SUV vozila, koji izgleda poput smanjenog GL-a, donosi spoj vrhunske tehnologije, savremenih motora, naprednog pogona i luksuza, kakav nude samo najbolji predstavnici u klasi...

Nakon iznenadne promocije na sajmu automobila u Kini, te nastupa u filmskom ostvarenju Sex i grad, GLK je napokon stigao i na evropsko tržište... Kompaktna SUV klasa posljednjih godina privlači sve veću pažnju, za razliku od rastrošnih full-size SUV-ova, te predstavlja odličnu alternativu većini kupaca, koji ne vole glomazne i klasične karoserijske oblike. Kako oblikom, tako i imenom, GLK daje do znanja da je umanjena verzija kolosalnog GL-a. Iako po gabaritima manji, GLK po sposobnosti ne odstupa mnogo od starijeg brata, sa kojim, poput ostalih Mercedesovih terenaca, dijeli 4Matic pogon na sve točkove, Agility Control suspenziju, inteligentni sistem svjetala, te PRE-SAFE sistem sigurnosti. Osim toga, svi modeli GLK serijski se opremaju 7G-TRONIC sedmostepenom transmisijom sa Comfort i Sport modom rada.

 

 

 

 

Ono što na prvi pogled upada u oči je izuzetno kockast dizajn sa naglašenim oštrim linijama, netipičnim za uglavnom zaobljene SUV modele. Bez obzira na ukuse, GLK u stvarnosti djeluje impozantno i robustno i to ga izdvaja od mnogo nježnije konkurencije. Iako ga prave ravne linije, Mercedesovi stručnjaci za aerodinamiku su brojnim optimizacijama ostvarili su koeficijent otpora zraka od povoljnih 0,34. Ipak, najatraktivnijim se čini prednji dio sa masivnom maskom hladnjaka i izlomljenim svjetlima. Bočnu liniju krase jednostavne i čiste linije sa naglašenim kućištima blatobrana, dok je zadnji dio krajnje jednostavan sa naglašenim svjetlosnim tijelima. Sa dužinom od 4.528 mm, širinom od 1.840 mm i visinom od 1.689 mm, GLK je na nivou klase, dok veliko rastojanje od tla (201 mm), uz izuzetno velik pristupni (23 stepena) i odlazni (25 stepeni) ugao obećava dobar prolaz na terenu. Osim toga, GLK je sposoban da savlada uspon od 70, te bočni nagib od 35 stepeni. Sve navedeno provjerili smo na specijalno pripremljenoj off-road stazi, na kojoj je GLK sa lakoćom razbio i najveće sumnje u vezi sa njegovim terenskim sposobnostima.

Sposobna „konjica“
Pogonska grupacija uključuje provjerene jedinice, koji se dobro nose sa 1830 kg teškom karoserijom. Ponudu otvara model GLK 220 CDI Blue Efficiency, koji pokreće inovativni četverocilindraš sa 170 KS i 400 Nm obrtnog momenta, koji u prosjeku troši samo 7 litara goriva. Vrhunac dizelske ponude čini model GLK 320 CDI sa 224 KS i obrtnim momentom od 540 Nm. Ljubitelji benzinaca mogu birati između dva V6 agregata, odnosno GLK 280 sa 230 KS, te GLK 350 sa 272 KS, koji pružaju odlične performanse uz prosječnu potrošnju od oko 10,5 litara. Svi agregati serijski dolaze u kombinaciji sa sedmostepenim 7G-TRONIC automatskim mjenjačem. Mercedesovi 4Matic pogon nesumnjivo je jedan od najsposobnijih sistema pogona na sve točkove, koji postoje na tržištu. Sa osnovnom raspodjelom snage 45:55 u korist stražnjih točkova i cijelom svitom elektroničkih anđela čuvara, te opsežno optimiziranom šasijom, novi GLK je gotovo nezaustavljiv na terenu.

 

Izazovan vanjski izgled nastavlja se i u unutrašnjosti, koja odiše luksuzom, materijalima vrhunske kvalitete i ukusnim detaljima. Tipično za Mercedes. Zahvaljujući čistim linijama i međuosovinskom razmaku od 2.755 mm, GLK nudi obilje putničkog prostora i mnoštvo praktičnih opcija. Sve to zaokružuje prtljažni prostor osnovne zapremine 450 litara, koji preklapanjem stražnje klupe raste na čak 1.550 litara. Osim toga, tu je i i dodatni podni pretinac zapremine 86l. Mercedes GLK i u pogledu cijena dokazuje da je istinski premijum model. Tako je za osnovni GLK 220 CDI u Njemačkoj potrebno izdvojiti 33.900 eura. Sa novim modelom proizvođač iz Ingolstadta je svijetu ponudio najširu ponudu SUV automobila u premijum segmentu, koja sada broji čak pet predstavnika (R, ML, GL, G, GLK). Novi GLK ulazi u ljuti boj sa etabliranim veličinama poput VW Tiguana, Toyote Rav 4, BMW-a X3 i dolazećeg Audija Q5. Biće to rovovska bitka za svakog kupca, u kojoj Mercedes ima dobrog konja za utrku.

Datum objave: 01/10/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook