Naslovna > Automobili > Škoda > Octavia > Hibridni pogon sa sportskim ambicijama
FOTO GALERIJA (8)

Škoda Octavia RS iV

Hibridni pogon sa sportskim ambicijama

Sa novom Octavijom RS Škoda osim standardnih 2.0 TSI i TDI benzinskih i dizel motora, u ponudu po prvi put uvodi i plug—in hibridni pogon sa ukupno 245 KS...

Nakon što je u prethodne tri generacije Octavia RS bila pokretana benzinskim i dizel turbo motorima, u četvrtom izdanju je po prvi put dobila i plug-in hibrid verziju. U poređenju sa standardnom Octavijom RS model nudi znatno dinamičniji dizajn sa prepoznatljivim sportskim dodacima. Maska hladnjaka sa aktivnom podesivim protokom vazduha pomoću pokretnih krilaca u pozadini ofarbana je u crni klavir lak, koji je dodatno istakao njenu osmougaonu formu. Na masku je postavljen i prepoznatljivi RS logotip. U bogatoj serijskoj opremi dolaze LED svjetla i crni 18-inčni aluminijumski naplaci, dok su na promotivnim modelima predstavljeni opcioni 19-inčni sa dvobojnim finišom. Na bokovima se ističu crni okviri prozora i poklopci retrovizora u istoj nijansi.

 

 

 

 

Na petim vrtima dodan je mali crni spojler, dok se u braniku ističu dvostruki četverougaoni izduvni otvori. Kod karavanskog modela uočljiv je nešto veći krovni spojler u kontrastnoj crnoj boji, dok su svi ostali sportski detalji manje-više isti kao kod limuzine. Ono što privlači pažnju je i oznaka IV koja se po prvi put našla na zadnjem dijelu Octavije RS. U enterijeru su u prvom planu kvalitetni materijali poput alkantare sa kojom je obložen centralni dio instrument panela, a tu su i ukrasi od karbona. Za razliku od novog dvokrakog upravljača koji se ugrađuje u standardni model, RS Octavia je dobila novi sportski trokraki koji je presvučen perforiranom kožom. Digitalni instrumenti i multimedija personalizovani su sa specijalnom RS sportskom grafikom, u kojoj preovladaju crveni tonovi. Kupcima su na raspolaganju dva modela sjedišta. Standardna su presvučena platnom i imaju izvezene RS logotipe na naslonima, dok se kao opcija nude ergonomski oblikovana sjedišta koja su prihvatljivija za svakodnevnu vožnju. Kožnih presvlaka nema u ponudi.

 

 

 

POGON

 

Za pogon prve hibridne Octavije RS Škoda je namijenila kombinaciju 1,4-litarskog TSI motora sa 150 KS i elektromotora koji donosi dodatnih 115 KS, što u finalu rezultira sa ukupnih 245 KS. Pogonski sklop raspolaže sa 400 Nm obrtnog momenta, a Škoda uz njega obećava potpunu električnu autonomiju za 55 pređenih kilometara zahvaljujući 13,4 kWh bateriji. Za prenos snage namijenjen je šestostepeni DSG automatik. Ljubiteljima standardnog pogona na raspolaganju će biti 2.0 TSI i TDI motori, sa 245 i 200 KS. Kada je riječ o vješanju, hibridna RS verzija se mora kombinovati sa vješanjem standardne Octavije, dok će one sa benzinskim i dizel motorima imati 15 mm niže vješanje i snažnije amortizere i opruge. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h hibridnoj Octaviji RS potrebno je 7,5 sekundi, dok je najveća brzina 225 km/h.

Datum objave: 22/05/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook