Naslovna > Vijesti > Ideje zaposlenih štede 395 miliona eura

Boschova knjiga prijedloga

Ideje zaposlenih štede 395 miliona eura

Osnivač kompanije Bosch, Robert Bosch uveo je knjigu prijedloga 1924. , a poslednjih deset godina samo u Njemačkoj, kompanija je uštedjela oko 395 miliona eura zahvaljujući prijedlozima za poboljšanje, njezinih zaposlenika …

Već 90 godina Bosch konstantno profitira od kreativnosti i inovativnog duha svojih zaposlenika. Globalni dobavljač tehnologije i usluga prošle je godine na lokacijama čitave Njemačke isplatio 7,7 miliona eura svojim zaposlenicima kao nagradu za njihove ideje s kojima je Bosch uštedio oko 33 miliona eura. Svoje predloge predalo je oko 21,900 zaposlenika, što predstavlja porast od 2,4 posto u odnosu na prethodnu godinu.

 

U jesen 1924. Robert Bosch najavio je uvođenje knjige s prijedlozima za kompaniju, čime je položio kamen temeljac današnjeg globalnog programa upravljanja idejama. Njegov je cilj bilo „usavršavanje radnih procesa i poboljšanje proizvoda ili smanjenje troškova proizvodnje i upravljanja proizvodima.” Bosch je nedavno primio njemačku nagradu za ideje DeutscherIdeenPreis 2014. za najbolje upravljanje idejama u kategoriji dobavljača dijelova za motorna vozila.

 

„Kreativnost naših zaposlenika predstavlja gorivo za našu inovativnu snagu”, izjavio je povodom godišnjice Christoph Kübel, član uprave i direktor industrijskih odnosa u društvu Robert Bosch GmbH. „Iskustvo, kreativnost i proaktivno razmišljanje jačaju našu konkurentnost i vode do boljih proizvoda. Male ideje izvan opsega svakodnevnih zadataka često omogućuju velika poboljšanja”, naglasio je Kübel. On smatra da su takve ideje takođe proizvod radne kulture koja cijeni kulturnu raznolikost i promiče kreativnost. Upravljanje idejama: više od pukog davanja prijedloga Boschevi zaposlenici na svim lokacijama potiču se na davanje prijedloga. Ideje mogu na primjer uključivati načine optimizacije radnih postupaka, povećanje kvalitete proizvoda, izbjegavanje rasipanja ili poticanje zaštite okoliša. Zaposlenici se potiču i na davanje prijedloga koji izlaze izvan okvira njihove odgovornosti.

 

Ako se poboljšanje primijeni i rezultat bude ušteda troškova, zaposleniku se dodjeljuje novčana nagrada u iznosu do 150.000 eura. Pored ovog sistema prijedloga, Bosch se oslanja i na sistem stvaranje ideja. „Kod nas nema samo puke predaje prijedloga, mi generalizujemo ideje”, objašnjava Peter Schmid zadužen za program upravljanja idejama unutar grupe Bosch. „Koordinatori na primjer, pohađaju radionice na kojima uče kako upotrijebiti kreativne tehnike za aktivnu podršku zaposlenicima na njihovim lokacijama. Platforme znanja, savjetovanja, umrežavanja, radionice i daljnje obuke mogu doprinijeti kontinuiranim poboljšanjima.” Zaposlenici se mogu edukovati i za Boscheva agenta za inovacije Bosch Innovation Agents. Američko postrojenje u Charlestonu, vodeće je u upravljanju idejama.

 

Prijedlozi zaposlenika koje je u Njemačkoj uveo osnivač kompanije Robert Bosch sada su dio opsežnog programa upravljanja idejama. Stvaranje i provođenje ideja po mjeri čini temelj inovacija. Danas je Boschevo upravljanje idejama uspješno širom svijeta. Program objedinjuje mrežu od preko 60 koordinatora koji pružaju podršku Boschevim lokacijama prilikom osmišljanja ideja za poboljšanje. Program postoji dodatno uz ideje do kojih zaposlenici slučajno dođu. U posljednje je vrijeme lokacija u američkom Charlestonu bila posebno uspješna. Voditelj ljudskih potencijala Kübel opisao je navedeni pogon kao daleko najbolji u upravljanju idejama. U Njemačkoj vodeće mjesto zauzima pogon u Ansbachu. Prijedlozi za poboljšanje 2.0 – standardno upravljanje idejama širom svijeta. U budućnosti će upravljanje idejama širom svijeta biti još jednostavnije.

 

Mnogi zaposlenici mogu svoje prijedloge već danas poslati e-mailom, a sada će se standardizovati različiti informatički sistemi koji se koriste u Njemačkoj i izvan nje. Tako je mrežni sistem već uveden na lokaciji u Jaipuru u Indiji. Na lako dostupnim terminalima svaki zaposlenik može vidjeti je li njegov nadređeni već vidio njegovu ideju i primjenjuje li se ona u praksi. Današnji program upravljanja idejama u Boschu odražava riječi Roberta Boscha koje nastavljaju inspirisati zaposlenike širom svijeta: „Svi bismo trebali težiti poboljšanju sadašnjeg stanja, nitko se ne bi trebao zadovoljiti onime što je postigao, već uvijek nastojati biti još bolji.”


 

Datum objave: 10/02/2015
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook