Naslovna > Automobili > Škoda > Octavia > Iskorak koji je nadmašio očekivanja
FOTO GALERIJA (20)

Test – Škoda Octavia Style 2.0 TDI 115 KS

Iskorak koji je nadmašio očekivanja

Mada je hijerarhija unutar VAG grupacije od prvog dana vlasništva nad Škodom jasno postavljena, nova Octavia je napravila iskorak veći od očekivanja. Sa četvrtom generacijom prerasla je sindrom „kopije“ i postala veoma originalan model, koji sada želi i može diktirati trendove u matičnoj kompaktnoj, ali i srednjoj klasi...

Škoda Octavia je uz Volkswagen Golfa i Passata već godinama jedan od najpoželjnijih novih modela na bh. tržištu. Kako i ne bi bila kada sa veoma popularnim njemačkim modelima dijeli gotovo sve bitno, od provjerenih pogonskih rješenja pa do najsavremenije tehnologije. Ono što Octaviju oduvijek izdvaja od pomenutog dvojca svakako je jedinstven koncept kabinske prostranosti i velikog prtljažnika, na koji se uvijek nadovezivao i specifičan dizajn. A on je kod najnovije generacije inspirisan sa Škodinim VisionC konceptom predstavljenim još 2014. godine. Rezultat je puno hrabriji pristup u oblikovanju, zbog kojeg četvrta generacija Octavije izgleda ozbiljno i elegantno kao nikada do sada. Ovaj utisak dodatno je naglašen u bogatijim paketima opreme poput testnog, koji sa sobom donosi oku ugodne detalje poput metalik plave boje, te hromiranih ukrasa na prednjem braniku, okvirima prozora i maski hladnjaka. Lijep detalj su i opcioni 18-inčni aluminijumski točkovi sa 10 krakova, koji su kod testnog modela zamijenili u Style paketu standardne 17-inčne. Osjećaju ozbiljnosti doprinose originalna i tanka prednja LED svjetla. Zadnja su takođe u savremenoj LED tehnologiji, sa aktivnim pokazivačima pravca, ali su ruku na srce dizajnerski manje originalna, jer su slična rješenjima koja smo već imali priliku da vidimo na Scali, Kamiqu i Kodiaqu. Svojevrsna novost na pozadini je i velikim fontom ispisan natpis Škoda, kojeg je stilski „patentirao“ Volvo.

 

 

 

Mada je s vana značajno drugačija od treće generacije, nova Octavia ispod lima koristi dobro poznatu, ali unaprijeđenu MQB platformu, koja je zadržala dosadašnji međuosovinski razmak od 2.868 mm. Podsjećamo da na istoj osnovi leže i novi Volkswagen Golf, Seat Leon, Audi A3 Sportback, a slična unapređenja veoma brzo bi trebalo da dobiju i ostali članovi VAG grupacije iz kompaktne i srednje klase. Octavia sada nudi i raskošnije vanjske dimenzije, jer je novi model od prethodnog duži 19 mm, mada se u stvarnosti zbog špicastije forme automobila čini da je razlika veća, odnosno da su karoserijski prevjesi duži. Putnici u drugom redu sjedišta su uprkos identičnom međusovinskom razmaku dobili 78 mm prostora za noge, što je pet više u odnosu na prethodnu generaciju i aktuelnu Octaviju čini jednim od najkomfornijih modela u klasi. Da su Česi uvijek spremni pronaći koji dodatni centimetar prostora, svjedoči i prtljažnik čija zapremina je sa dosadašnjih 590 povećana na sadašnjih 600 litara. Maksimum je sa 1.555 litara nešto skromniji, jer je kod prošlog modela iznosio 1.580. Sve u svemu, Octavia je i dale ostala kraljica funkcionalnosti i prostora, te je po tom pitanju sigurno jedan od najkonkurentnijih modela u klasi.

 

 

 

 

Mada je princip upravljanja osnovnim sistemima poput klima uređaja potpuno digitalizovan i samim tim značajno drugačiji od prethodnog, Škoda se potrudila da ih i u digitalnom obliku maksimalno pojednostavi, pa je vrijeme prilagođavanja na ove promjene kraće nego kod konkurenata. U enterijeru je zadržan visok kvalitet završne obrade, a upotrijebljeni materijali su takođe među najboljima u klasi, mada je ostavljeno i prostora za poboljšanja. Slajder pokrivač utora za čase na tunelu mjenjača i mali sjajni rukohvat na njemu djeluju preplastično, dok lakirani ukrasni umetak na dvokrakom mjenjaču nije pričvršćen onako čvrsto kako smo to od Škode navikli. S obzirom na to da bi se testni primjerak mogao ubrojati još u one predserijske, treba očekivati da u međuvremenu neke od ovih stvari budu i unaprijeđene. Ono što bismo kod testnog modela još pohvalili je svakako udobnost sjedišta, odnosno mnoštvo praktičnih odlagališta i pretinaca za sitnice, koje možete naći po čitavoj kabini.

 

 

 

Digitalnu instrument tablu od redizajna je imala i prethodna Octavia kao opciju. Nova generacija virtuelnih instrumenata projektuje se na 10,25-inčnom ekranu visoke rezolucije, dok u serijskoj opremi i dalje ostaju analogni. Digitalni instrumenti povezani su sa centralnim 10-inčnim na dodir osjetljivim ekranom Škodine MIB 3 multimedije, koja nudi novi ekranski prikaz sa objedinjenim komandama klimatizacije. Mada je podešavanje klima uređaja digitalizovano, ulazak u meni je pojednostavljen klasičnom taster prečicom koja se nalazi sa ostalim klasičnim tasterima na konzoli ispod ekrana. Još jedna funkcionalna novost u kabini je i na dodir osjetljiva površina ispod ekrana, koja omogućava brzo podešavanje jačine zvuka jednostavnim pomjeranjem prsta lijevo-desno. Ovu operaciju moguće je napraviti i pomoću rotacionog potenciometra na novom dvokrakom upravljaču, kojeg Škoda nije imala u ponudi još od kompaktne Felicie sa početka 21. vijeka. O samom dizajnu svaki kupac će dati svoj sud, a nama se ipak više dopadalo dosadašnje trokrako kolo upravljača. Kombinacija platnenih i lakiranih ukrasnih elemenata na instrument panelu ugodno je estetsko osvježenje, dok se niži položaj centralnih ventilacionih otvora ljeti čini manje idealnim nego što je to do sada bio slučaj dok su bili iznad ekrana.

 

 

 

Nova Octavia domaćim kupcima za sada je dostupna u dva paketa opreme: Ambition i Style, a kao ulazni model označen je onaj sa 1.5 TSI motorom i Ambition paketom za kojeg u limuzinskom izdanju treba izdvojiti 38.467 KM. Za bogato opremljenu Octaviju poput testne sa početnim 2.0 TDI motorom, Style opremom i desetak skupocjenih dodataka trenutno treba izdvojiti 52.500 KM, što je iznos za koji dobijete moderno dizajniranu, bogato opremljenu i uzorno udobnu limuzinu sa najraskošnijim prtljažnikom u klasi. Najpovoljnija verzija istog motora je uparena sa Ambition opremom i košta 39.982 KM, dok je za jaču verziju sa 150 KS u istoj kombinaciji potrebno izdvojiti 45.794 KM. Kao što se i moglo očekivati, potražnja je velika, a s obzirom na ono što smo imali priliku da vidimo od testnog modela i sasvim opravdana, jer danas je teško naći kompletniju limuzinu srednjeg segmenta od Octavije, koja je ovaj put ipak napravila veći iskorak nego što su bila očekivanja.

 

 

 

POGON

 

Sa novom Octavijom Škoda se oprostila od 1.6 TDI motora i sav fokus pažnje ljubitelja dizelaša usmjerila na unaprijeđeni 2.0 TDI agregat. Sa 115 KS koliko je imao u testnom modelu on je maksimalno rasterećen, ali i dovoljno snažan da u kombinaciji sa ručnim mjenjačem potjera 1.400 kilograma tešku limuzinu od 0 do 100 km/h za 10,3 sekunde i da postigne najveću brzinu od 211 km/h. Uprkos sasvim solidnoj dinamici, početni 2.0 TDI zadovoljava se sa uzornim prosjekom od 6,3 litra koliko smo postigli sa testnim modelom. S malo pažnje moguće je biti i ekonomičniji, dok je druga krajnost oko sedam litara, što je s obzirom na ponuđeni komfor takođe rezultat vrijedan pažnje.

 

 

 

 

SIGURNOST

 

Nova Octavia je na Euro Ncap testu ispit sigurnosti položila sa najvišom ocjenom i dobila maksimalnih pet zvjezdica. U njenoj serijskoj opremi nalaze se bočni jastuci i zavjese za prednji red sjedišta, te vazdušni jastuk za koljena vozača. U Style paketu opreme dolazi Lane Assist sistem kontrole pravca u saobraćajnoj traci sa korekcijom putanje. Tu je i sistem pomoći pri kretanju na uzbrdici, a u Style opremi su zadnji parking senzori, dok se kombinacija prednjih i zadnjih doplaćuje 508 KM. Na testnom modelu doplaćen je i Light paket sa Matrix LED prednjim svjetlima za kojeg je izdvojeno 2.175 KM. Kao veoma koristan dodatak pokazao se i Front Assist sistem samostalnog nadzora puta ispred vozila sa mogućnošću automatskog kočenja u slučaju opasnosti. Ovaj system, osim što odlično prepoznaje situacije u kojima automobil ispred naglo koči, veoma je efikasan i u situacijama kod iznenadnog naleta pješaka ili biciklista. Spreman je i da ukoči Octaviju ako vozač svjesno krene oduzimati prvenstvo prolaza drugom vozilu, a omogućava i simultano kočenja, odnosno efikasno izbjegavanje iznenadnih prepreka kontrolisanim manevrom upravljača. Doplata za njega iznosi 480 KM i vrijedi svakog pfeninga.

Datum objave: 24/10/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook